Drukas resursa adrese: https://koknesespamatskolaac.lv/erasmus_2017/erasmus_2017_projekts_macamies_un_macam_nosledzies
Drukas datums: 14:56:14 25.04.2024

ERASMUS+2017 projekts “Mācāmies un mācām” noslēdzies

erasmus_logo.jpg2018. gada septembrī noslēdzies Kokneses internātpamatskolas – attīstības centra realizētais VIAA Erasmus+ 2017.gada programmas 1.pamatdarbības „Personu mobilitāte” projekts skolu sektorā „Mācāmies un mācām” (“Learning and Teaching”), kurš tika īstenots ar Eiropas Savienības ERASMUS+ programmas līdzfinansējumu. Pedagogam dalība starptautiskos projektos ir liels ieguvums profesionālās kompetences un kvalifikācijas celšanā.

            Projekta "Mācāmies un mācām" realizācijas laikā notika trīs mobilitātes braucieni, kuru laikā Kokneses internātpamatskolas – attīstības centra pedagogi  uzlaboja un dažādoja metodiskās zināšanas un prasmes uz kompetencēm balstīta mācību satura realizēšanā, lai nodrošinātu skolēnu ar speciālām vajadzībām izglītības procesa procesa kvalitāti, kā arī iepazinās ar citu valstu pieredzi, guva plašāku izpratni par izglītības sistēmām Eiropā un izglītības procesa vadīšanas modernizāciju.

Pirmā mobilitāte norisinājās 2017.gada novembrī Itālijas pilsētā Vasto, kuras laikā tika apmeklēti kursi “Dyslexia and ADHD: effective methods for teachers, childcare workers and parents” (Disleksija un uzmanības deficīta/ hiperaktivitātes traucējumi: efektīvas metodes skolotājiem, bērnu aprūpes darbiniekiem un vecākiem). Kursus organizēja starptautisks izglītības mācību centrs “Polaris Formazione”, kurš piedāvā izglītošanos pedagogiem, studentiem un profesionāļiem, akcentējot labās prakses piemērus, domu apmaiņu un mācīšanos caur kultūrizglītību. Mobilitātes laikā projekta dalībnieki apguva zināšanas un praktiskās iemaņas speciālo vajadzību agrīnajā diagnostikā, personalizētu individuālo plānu izstrādē, kompensācijas stratēģiju izmantošanā, lai veicinātu izglītojamo integrāciju iekļaujošā vidē.

Otrais mobilitātes brauciens notika 2018.gada aprīlī, un tā dalībnieki devās uz Itālijas pilsētu Florenci. Kursus „Classroom management solutions for teachers: new methodologies, effective motivation, coorperation and evaluation strategies”( Klasvadība – risinājumi skolotājiem: jaunas metodikas, efektīvas motivācijas, sadarbības un novērtēšanas stratēģijas) organizēja EUROPASS TEACHER ACADEMY. Mācību organizatori piedāvāja plašu, interesantu un turpmākajai pedagoģiskajai darbībai noderīgu nodarbību plānu. Atbilstoši laikmeta pārmaiņām, mācību procesa centrā nokļūst skolēns, kurš mācās domāt, sadarboties, meklēt atbildes un iegūst prasmes lietot zināšanas. Kursos projekta dalībniekiem bija iespēja iepazīties ar efektīvu klases vadības sistēmu, kas veicina skolēnu aktīvu līdzdalību, izmantojot inovatīvas metodes un darba formas.

Trešā mobilitāte notika 2018.gada jūnijā Barselonā Spānijā. Kursus „Happy School: positive education for well-being and life-skills development” (Priecīgā skola: pozitīva izglītība labklājības un dzīves prasmju attīstībai) organizēja EUROPASS Teacher Academy. To laikā mobilitātes dalībniekiem bija iespēja iepazīties ar izglītības pieeju, kas balstās uz Pozitīvo psiholoģiju, izglītojamā spējām un dotumiem, akcentējot zināšanu un dzīves prasmju apguvi personības pilnveidei, izpratnes veicināšanai un prasmju attīstīšanai dažādos kontekstos.

Visi projekta dalībnieki atgriezās mājās ar jaunām idejām, pieredzi un noderīgām atziņām turpmākajam darbam. Ar iegūtām zināšanām, prasmēm, pieredzi par mūsdienīga, radoša un inovatīva mācību procesa organizēšanu tika iepazīstināti skolas pedagogi, bērnu vecāki, atbalsta personāls, kā arī sniegta informācija masu mēdijiem par projekta realizēšanas gaitu un aktualitātēm. Iegūtās zināšanas tiks pielietotas ikdienas darbā, nodrošinot kvalitatīvu mācību procesu bērniem ar speciālām vajadzībām.

 Ineta Gerasimova

Kokneses internātpamatskolas – attīstības centra

metodiķe