Lapas karte
Kokneses pamatskola - attīstības centrs

ERASMUS + projektu veidošanas un pieredzes apmaiņas vizīte Spānijā

05.11.2021

lv_v_lidzfinanse_eiropas_savieniba_pos.jpgKokneses pamatskolas – attīstības centra skolotājas L. Gūte un M. Zeilāne no 2021.gada 10. oktobra līdz 16. oktobrim piedalījās Erasmus+ (PMSE+) kursu programmā Spānijā, mazā, tūristu iecienītā pilsētā pie Vidusjūras – Alikantē. Tajā piedalījās 42  dalībnieki no 24 dažādām Eiropas valstīm. Mēs, pārstāvot Latviju un Aizkraukles novadu, apmeklējām Erasmus+ projektu un izglītības vadības kursus.

 Kursu pirmajā dienā mācījāmies soli pa solim, kā veidot projektu, sākot no idejas, beidzot ar mūsu vajadzībām, jo tieši vajadzības, kuras jāpilnveido, ir pamats, uz kura tas balstās. Otrajā kursu dienā iepazinām platformas, kurās var rakstīt projektus. Mēs pastāstījām, kādās darbojas mūsu skolas pedagogi, bet pārējie kursu dalībnieki iepazīstināja ar tām, kurās darbojas viņi. Kursu vadītājs pastāstīja par trūkumiem, kādi ir katrā platformā, lai mēs varētu izvēlēties sev piemērotāko, kurā strādāt un veiksmīgi veidot jaunus projektus. Apmācību turpinājumā mums bija iespēja apmeklēt dažādas izglītības iestādes. Dalībnieki varēja izvēlēties savai profesionālajai darbībai atbilstošo, jo grupā bijām gan augstskolu lektori, gan vidusskolas un sākumskolas skolotāji. Mēs devāmies uz mazu lauku sākumskolu “La Galia”, kurā tiek realizēta arī pirmsskolas izglītība. Šī skola savu darbību bija sākusi ar 6 skolēniem apvienotajās klasēs, bet ciema teritorijas straujās apdzīvotības dēļ tā strauji paplašinājās. Šobrīd katrā klasē mācās vairāk nekā 20 skolēni. Skolas vizītes laikā mums bija iespēja vērot angļu valodas stundu, kuru vadīja divi pedagogi, un mācību process tika organizēts centros gan ārā, gan iekštelpās. Mācību process klases telpā norisinājās tikai daļai no skolēniem, kuri pildīja angļu valodā interaktīvos uzdevumus un attīstīja runas prasmes. Savukārt, centros, kuri norisinājās ārā – skolas pagalmā, skolēni apguva angļu valodas rakstīšanas un lasīšanas prasmes. Stundas laikā vērojām pašvadīta mācību procesa norisi – skolotājs mācību procesā bija organizētājs un palīgs. Apskatījām arī skolas telpas, kuras iekārtotas atbilstoši skolēnu vecumposmiem. Skola aktīvi piedalās dažādos valsts mēroga projektos, lai iegūtu finansējumu kvalitatīva mācību procesa nodrošināšanai un teritorijas labiekārtošanai.

Kursu turpinājumā mācījāmies, kā veidot gala ziņojumus KA1 projektā, lai iegūtu Erasmus akreditācijas sertifikātu, kas nepieciešams veiksmīgai KA 2 plānošanai, lai  atrastu savu labāko partneri nākotnes projektiem. Kā piemēru sadarbības partneru projekta veidošanai kursu vadītājs izvēlējās mūs un Maķedonijas dalībniekus, lai kolēģi var pilnveidot savas nepilnības mācību procesa organizēšanā, balstoties uz mūsu pieredzi strādāt ar dažāda attīstības līmeņa skolēniem.

Erasmus Plus (PMSE+) kursu laikā guvām ieskatu  Austrijas, Maķedonijas, Serbijas, Francijas, Itālijas, Horvātijas izglītības sistēmas uzbūvē, analizējām katras valsts izglītības sistēmas stiprās un vājās puses. Secinājām, ka arī citas Eiropas valstis saskaras ar līdzīgām problēmām, kādas ir Latvijas izglītības sistēmā.

Projekta mobilitātes laikā paplašinājām zināšanas un priekšstatus arī par spāņu kultūru un nacionālajām tradīcijām. Profesionāla gida vadībā apmeklējām vēsturiskas vietas Alikantē, kultūras aktivitātēs iepazinām Santa Barbara pili, arheoloģisko un vēsturisko muzeju MARQ un Tabarkas salu.

Dalība Erasmus+ projektā “Kopā mēs varam un darām” ir lieliska iespēja paplašināt savas zināšanas par Eiropas valstu izglītības sistēmām, izveidot jaunus kontaktus, paplašināt redzesloku. Pateicoties šai kursu programmai esam uzlabojušas savas praktiskās un profesionālās darba iemaņas gan komandas darbā, gan mācību stundu organizēšanā un vadīšanā, attīstījušas svešvalodu valodas prasmes, kā arī guvušas iedrošinājumu skatīties plašāk uz iespējām, ko piedāvā Eiropas projekti.

 

Kokneses pamatskolas – attīstības centra skolotājas,

Erasmus+ projekta dalībnieces

Lāsma Gūte un Maija Zeilāne

 

 

PASĀKUMU KALENDĀRS
<>
back to top