Drukas resursa adrese: https://koknesespamatskolaac.lv/jaunumi/musu_pieredze_pedagogu_izaugsmei
Drukas datums: 18:30:16 28.03.2024

Mūsu pieredze pedagogu izaugsmei

04.12.2020

bilde_vaditaji_ineta_inese_elina.jpgMūsdienu dzīves temps kļūst straujāks, pedagogiem jābūt labi izglītotiem un radošiem profesionāļiem, kas pārdomā savu pedagoģisko darbību un pielāgo to bērnu vajadzībām, tādēļ arvien svarīgāka kļūst nepieciešamība pēc zināšanu papildināšanas un pilnveidošanas, jo pedagogam ir jāpiemērojas pilnīgi jaunām situācijām skolu ikdienā. Latvijas izglītības sistēma ir ceļā uz iekļaujošu izglītību, tomēr daudziem vispārizglītojošo skolu pedagogiem nepietiek pieredzes un vajadzīgo zināšanu par bērniem ar speciālām vajadzībām, par izglītības procesa organizēšanu un uzvedības problēmu risināšanas iespējām.

Kokneses pamatskolas – attīstības centra metodiskā dienesta speciālisti Inese Svence, Elīna Ivanāne un Ineta Gerasimova sadarbībā ar Izglītības un zinātnes ministriju 2020.gada rudenī pedagogiem piedāvāja iespēju apmeklēt profesionālās pilnveides kursus “Pedagoģiskā procesa plānošana un vadīšana (individualizēta mācību procesa elementi, skolas atbalsta komandas darba organizēšana, izglītojamā snieguma progresa izvērtējums) izglītojamiem ar – garīgās attīstības traucējumiem, smagiem garīgās attīstības traucējumiem, garīgās veselības traucējumiem” un “Stratēģijas izglītojamo uzvedības vadīšanai, korekcijai un agresijas novēršanai”, lai padziļinātu zināšanas speciālās pedagoģijas jautājumos,  uzlabotu izpratni par skolēnu vajadzībām un, tādējādi, spētu veidot gan efektīvu, izglītojamā spējām atbilstošu mācību vidi, gan veicinātu uzvedības problēmu risināšanu, kas sekmētu izglītības procesa kvalitāti.

Kursu programmā  “Pedagoģiskā procesa plānošana un vadīšana” dalībnieki iepazinās ar izglītojamo ar speciālām vajadzībām – garīgās attīstības traucējumiem, smagiem garīgās attīstības traucējumiem un garīgās veselības traucējumiem mūsdienīga mācību procesa īstenošanu, individualizēta mācību procesa nodrošināšanu, nepieciešamajiem atbalsta pasākumiem, sasniegumu dinamikas izvērtēšanu un atbalsta komandas darba organizēšanu. Būtiska loma izglītības procesa plānošanā un vadīšanā ir skolēnu attīstības un sasniegumu izaugsmes izvērtēšanai, korekcijas uzdevumu izvirzīšanai, lai ikkatrā bērnā tiktu saskatīts progress un, balstoties uz to, izvirzīti turpmākie uzdevumi. Dalībnieki uzsvēra, ka aktualizētā tēma ir atbilstoša mūsdienu izglītības situācijai, gūtās zināšanas ir noderīgas izmantošanai ikdienas mācību procesā un sniedza ierosmi tās patstāvīgi papildināt. Diskusijās ar lektorēm dalībnieki analizēja konkrētas problēmsituācijas no skolas dzīves, meklēja risinājumu.

Gadu no gada skolēnu uzvedība izglītības iestādēs pasliktinās, jo skolēni apzinās savas tiesības, bet par pienākumiem nereti aizmirst. Disciplīnas trūkums jau ilgstoši ir viens no jautājumiem, kas visvairāk uztrauc pedagogus un sabiedrību. Šim viedoklim piekrīt arī Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības (LIZDA) priekšsēdētāja Inga Vanaga, raksturojot esošu situāciju: “Sit ar rokām, sper, met ar priekšmetiem, spļauj, rupji izlamā, rāda aizskarošus žestus, izsaka nepiedienīgus piedāvājumus. Un dara to publiski, pavisam atklāti, jau iepriekš rēķinoties, ka par to “nekas nebūs”. Šādas skolēnu izdarības un attieksme pret saviem skolotājiem Latvijas izglītības iestādēs nav nekāds izņēmums, bet jau samilzusi problēma”. Kursu programmu “Stratēģijas izglītojamo uzvedības vadīšanai, korekcijai un agresijas novēršanai” skolas metodiskā dienesta speciālisti izveidoja ar mērķi, papildināt vispārizglītojošo skolu pedagoģiskā personāla kompetences darbā ar izglītojamiem, kuriem ir uzvedības traucējumi, veicinot uzvedības problēmu risināšanas pilnveidošanu izglītības iestādē. Dalībnieki apguva pozitīvas uzvedības vadīšanas taktiku, disciplīnas problēmu pārvarēšanas un sadarbības veicināšanas metožu integrēšanu izglītības procesā, iepazinās ar agresīvas uzvedības korekcijas iespējām, aktualizēja jautājumus par atbalstošas vides nozīmi izglītojamo uzvedības vadīšanā un personības attīstībā.

Kokneses pamatskola – attīstības centrs izsaka cerību, ka visiem 120 kursu dalībniekiem no Krustpils, Madonas, Ķeguma, Ogres, Lubānas, Kokneses novadiem, Aizkraukles un Jēkabpils  dalība kursos stiprināja atziņu, ka iegūtās zināšanas būs noderīgas katram gan personīgās, gan profesionālās izaugsmes veicināšanā un ka Latvijas skolotāji ir profesionāli savas jomas speciālisti.

 

Uz tikšanos Kokneses pamatskolā – attīstības centrā!

Inese Svence

Ineta Gerasimova

Kokneses pamatskola – attīstības centrs