Iekļaujoša izglītība ANO vadlīnijās tiek definēta kā process, kurā tiek apmierinātas visu izglītojamo daudzveidīgās vajadzības, palielinot ikviena līdzdalības iespējas mācībās, kultūrā un dažādu sociālo kopienu dzīvē. Organizējot iekļaujošu izglītības procesu, ir svarīgi atcerēties, ka tā centrā ir skolēns, kurš mācās domāt, sadarboties un meklēt atbildes atbilstoši savām spējām, attīstības līmenim un veselības stāvoklim. 2023.gada 18.oktobrī Kokneses pamatskolas - attīstības centra direktores vietniece metodiskajā darbā I.Svence un metodiķe I.Gerasimova viesojās Madonas novada izglītības pārvaldē, lai kopā ar skolu vadītājiem un atbalsta speciālistiem pārrunātu aktualitātes par mācību procesa organizēšanu izglītojamiem ar speciālām vajadzībām, individuālo plānu veidošanu, atbalsta sniegšanas iespējām. Kā vienu no svarīgākajiem jautājumiem skolu ikdienas darbā semināra dalībnieki norādīja komunikācijas grūtības ar vecākiem, viņu nevēlēšanos iesaistīties un visas atbildības “novelšanu” uz izglītības iestādi. Tādēļ lektores iepazīstināja ar iespējamajiem risinājumiem sadarbības uzlabošanai un sniedza praktiskus ieteikumus sarunas ar vecākiem veidošanai, akcentējot bērna sasniegumus un nepieciešamo rīcību problēmu novēršanā.
Semināra noslēgumā dalībnieki saņēma atbildes uz iepriekš iesūtītajiem interesējošiem jautājumiem par mācību procesa organizēšanu izglītojamiem ar speciālām vajadzībām, iepazinās ar speciālās izglītības attīstības centra piedāvātajiem atbalsta pasākumiem vispārējās izglītības iestādēm iekļaujošas izglītības nodrošināšanai. I.Svence un I.Gerasimova saka paldies visiem dalībniekiem par ieinteresētību, aktīvu iesaistīšanos un aicina uz turpmāku sadarbību, lai ikdienā nodrošinātu kvalitatīvu, katra bērna spējām atbilstošu izglītības procesu.
Inese Svence
direktores vietniece metodiskajā darbā
Kokneses pamatskola – attīstības centrs