Projekta nosaukums: Erasmus+ 1.pamatdarbības “Personu mobilitāte mācību nolūkos” akreditēts projekts
Projekta Nr.: 2023-1-LV-KA121-SCH-000131783
Projekta īstenošanas laiks: no 01.06.2023. – 31.08.2024.
Projekta mērķi:
Gūt jaunas zināšanas un iepazīties ar labāko starptautisko pieredzi inovatīvu un modernu mācību metožu, darba organizācijas formu pielietošanu izglītojamiem ar speciālām vajadzībām.
Apgūt Eiropas pieredzi mūsdienīgas izglītības nodrošināšanai, veicinot efektīvu digitālās izglītības procesu norisi skolā.
Sekmēt pedagogu personības, profesionalitātes, pozitīvās domāšanas un pašpilnveides kompetences attīstīšanu.
Uzlabot pedagogu svešvalodu zināšanas un izpratni par Eiropas kultūrām un valstīm, attīstot Eiropas pilsoniskuma un identitātes izjūtu.
Lasīt visu ziņuMācību materiāls “Ievads jogā”
Mācību materiālu “Ievads jogā”, izmantošanai “Sports un veselība”stundās pamatskolas posmā (izglītības programmas kods 21015811), izstrādāja speciālās izglītības skolotājas Kristiāna Ancelāne un Svetlana Mateša, izmantojot Erasmus+ kursos “Eiropas skolu izglītība. CLIL fiziskās izglītības skolotājiem” (European School Education CLIL for Physical Education teachers), ko organizēja Europass Teacher academy, materiālus. Izglītojamiem ar speciālām vajadzībām sports dažreiz var būt izaicinošs mācību priekšmets. Tādēļ skolotājam ir svarīgi izmantot dažādas mācību metodes un paņēmienus, lai ikviens tiktu iesaistīts izglītības procesā atbilstoši savām spējām un veselības stāvoklim. Mācību materiālā iekļauti daudzveidīgi diferencēti uzdevumi, kas nostiprina izglītojamo valoddarbības prasmes strādājot gan pāros, gan grupās.
Erasmus programma sniedz dalībniekiem unikālu iespēju iegūt starptautisku pieredzi, kas veicina personīgo un profesionālo izaugsmi, palīdz attīstīt starpkultūru komunikācijas prasmes un paplašina redzesloku, veicina pašapziņu. Eiropā skolotāju kvalifikācijas paaugstināšana tiek uzskatīta par būtisku izglītības kvalitātes uzlabošanas elementu, nodrošinot viņiem iespējas attīstīt savas prasmes un zināšanas, lai pielāgotos mainīgajām prasībām un izaicinājumiem. Nepārtraukta izglītošanās un zināšanu apguve ir Kokneses pamatskolas – attīstības centra pedagoģiskā personāla izvirzītais profesionālās pilnveides un pašizaugsmes mērķis. Tādēļ akreditētā Erasmus+ 2023 projekta realizēšanai tika izmantotas daudzveidīgas formas – dalība starptautiskos kursos, “darba ēnošana”, kā arī ārzemju eksperta vizīte izglītības iestādē.
Vasaras izskaņā 2024. gada 23. augustā Kokneses pamatskolā – attīstības centrā notika seminārs “Inovatīvas metodes un Eiropas pieredze – atbalsts izglītojamiem ar speciālām vajadzībām”, kurā Erasmus projekta dalībnieki dalījās ar kursos gūtajām zināšanām.
Viens no Latvijas izglītības sistēmas raksturlielumiem, kurš tiek definēts Izglītības attīstības pamatnostādnēs 2021.-2027.gadam, ir individualizēta mācību pieeja, kur izglītības piedāvājums atbilst ikviena vajadzībām un iespējām, plānojot individuālus mācīšanās un pašattīstības ceļus, kurā notiek indivīda izaugsme un aktīvi tiek izmantotas tehnoloģijas personalizētu mācību risinājumu nodrošināšanai. Nepārtraukta izglītošanās un zināšanu apguve ir Kokneses pamatskolas – attīstības centra pedagoģiskā personāla izvirzītais profesionālās pilnveides un pašizaugsmes mērķis. Tādēļ izglītības iestāde aktīvi iesaistās starptautiskos projektos, lai sekmētu katra pedagoga individuālo izaugsmi un skolas ilgtspējīgu attīstību.
Metodiskais materiāls "Neirolingvistiskā programmēšana"
Metodiskais materiāls "Jauktā mācīšanās un staciju rotācija"
Metodika testam "Domāšanas veidi"
Metodisko materiālu sagatavojušas Kokneses pamatskolas – attīstības centra skolotājas Inese Krastiņa, Anika Vaivade, Nellija Bāliņa, izmantojot Erasmus + kursos “Advanced Innovative Learning Methods" gūtās zināšanas neirolingvistikajā programmēšanā, fiksētajā un izaugsmes domāšanā, kā arī jauktajās mācībās un staciju rotācijā.
Lasīt visu ziņuMetodiskais materiāls "Sociālo stāstu veidošana"
Sociālie stāsti ir sociālās mācīšanās rīks, kas atbalsta drošu un jēgpilnu informācijas apmaiņu starp vecākiem, speciālistiem un visa vecuma cilvēkiem ar speciālām vajadzībām, sekmējot komunikācijas un saziņas iemaņas, integrāciju sabiedrībā un jaunu jēdzienu skaidrošanu. Sociālā stāsta pamatā ir atbilstošas informācijas vākšana, cilvēkam piemērotas tēmas atklāšana un personalizēta teksta un ilustrācijas izstrāde. Stāstus var veidot vienkārši un radoši, svarīgākais, lai tie atbilst cilvēka interesēm, kas pilnveidos viņa sociālo uzvedību. Metodisko materiālu veidojušas Kokneses pamatskolas – attīstības centra skolotājas Dace Ūdre un Gunita Dambe, izmantojot Erasmus+ kursos «Understanding and Supporting Students With ASD and ADHD» gūto pieredzi.