No 2024.gada 11.marta līdz 16.martam Kokneses pamatskolas – attīstības centra skolotājas Anika Vaivade, Inese Krastiņa un Nellija Bāliņa kopā ar dalībniekiem no Rumānijas un Spānijas piedalījās Erasmus+ projekta mācībās “Advanced Innovative Learning Methods” (Uzlabotas inovatīvas mācību metodes) zinošu un atraktīvu lektoru Irene Gkotsi un Jean Glover vadībā. Katras valsts komanda iepazīstināja dalībniekus ar sevi, savu darbu, hobiju, kā arī prezentēja savu skolu un valsti.
Kokneses pamatskolas – attīstības centra skolotājas Svetlana Mateša un Kristiāna Ancelāne no 2024. gada 11. marta līdz 16. martam kopā ar kolēģiem no Nīderlandes, Vācijas, Spānijas un Latvijas piedalījās Europass Teachers Academy organizētajos Erasmus+ kursos „CLIL for Physical Education teachers”, kuri norisinājās vienā no Spānijas salām Tenerifē. Kursus vadīja Dominic Kauffman, kurš savu darbu salā uzsācis jau pirms 16 gadiem un līdz šim guvis plašu pieredzi skolotāju apmācībām. Mobilitātes dalībniekiem treneris ar fizisko aktivitāšu palīdzību un reāliem mācību stundu piemēriem sniedza priekšstatus par “CLIL”, iepazīstināja ar galvenajiem jēdzieniem un vajadzību identificēšanu. Ar praktisku uzdevumu un izmantojot atslēgas vārdus, dalībnieki mācījās veidot īsus darba noteikumus un instrukcijas, sniedzot atbalstu un palīdzību dziļākai tēmas apguvei.
Kokneses pamatskolas – attīstības centra skolotājas Dace Ūdre un Gunita Dambe no 2024. gada 11. marta līdz 16. martam, kopā ar kolēģiem no Dānijas, Francijas, Somijas un Latvijas piedalījās europass Teachers Academy organizētajā Erasmus+ mobilitātē “Understanding & Supporting Students with ASD & ADHS”, kura norisinājās Grieķijas galvaspilsētā Atēnās. Kursus vadīja zinoša lektore Zaha Thieby, kura Birmingemas Universitātē ieguvusi maģistra grādu speciālajā izglītībā, ir sertificēta ABA (Applied Behavior Analysis – lietišķā uzvedības analīze) speciāliste un papildus apguvusi arī PECS komunikācijas sistēmu un autisma diagnostiku (ADOS – 2).
Mūsdienu strauji mainīgajā laikmetā skola vairs nevar būt tikai zināšanu avots. Lai bērni spētu veiksmīgi dzīvot nākotnes sabiedrībā, viņiem ir nepieciešamas gan atbilstošas zināšanas, gan prasmes tās lietot, gan arī spēja arvien apgūt ko jaunu. Šodienas skolotāju būtība ir spēja pielāgoties, mainīties līdzi laikam un vēlēšanās mācīties, sasniedzot ikdienas darba mērķi – sniegt bērniem izpratni par apgūto prasmju lietošanu reālās situācijās. Ikvienā skolā ir nepieciešams veidot stimulējošu un atbalstošu vidi, kurā bērni var attīstīt savus talantus un intereses, darboties pie reāliem projektiem un problēmu risināšanas uzdevumiem, kas saistīti ar dzīves realitāti, tādejādi veicinot radošumu, sadarbību un kritisko domāšanu, ņemot vērā skolēnu individuālās vajadzības un mācīšanās stilus.
Skolēnu Ziemas brīvdienu laikā Kokneses pamatskolas – attīstības centra skolotāji papildināja savu profesionālo pedagoģisko kompetenci, piedaloties seminārā “Mūsdienīgas mācību metodes efektīvai valoddarbības prasmju apgūšanai un informāciju tehnoloģiju lietošanai”, kas notika 2024.gada 3.janvārī izglītības iestādē.
Metodiskais materiāls "Informāciju un komunikāciju tehnoloģijas klasē"
Digitālo ierīču un tehnoloģiju izmantošana ir kļuvusi par neatņemamu sastāvdaļu izglītības iestādēs mācību plānošanā un īstenošanā. Tā nodrošina kvalitatīvu, mūsdienu prasībām atbilstošu izglītības procesu, jo skolēniem arvien vairāk ir nepieciešamas digitālās kompetences, lai viņi būtu gatavi dzīvei mainīgajā pasaulē. Metodisko materiālu veidojušas Kokneses pamatskolas – attīstības centra skolotājas Elīna Māliņa un Daina Logina, izmantojot Erasmus projekta mobilitātes kursos "ICT and Outdoor Teaching and Learning" gūtās zināšanas.
Valsts izglītības attīstības aģentūra 2023. gada 9. novembrī rīkoja Erasmus+ programmas Pamatdarbības (KA1) Tematiskās uzraudzības klātienes semināru organizācijām ar Erasmus akreditāciju skolu, profesionālajā un pieaugušo izglītībā “Erasmus kvalitātes standarti – priekšnosacījums kvalitatīvu mācību mobilitātes projektu īstenošanai”. Semināru atklāja Liene Cauna, Erasmus+ programmas departamenta Mācību mobilitātes nodaļas vecākā eksperte, iepazīstinot ar akreditēto organizāciju aptaujas rezultātiem, savukārt, Michał Pachocki, Polijas Erasmus+ nacionālās aģentūras pārstāvis, dalījās pieredzē par daudzveidīgu kvalitātes aspektu ietekmi uz mobilitāšu projektiem. Jautājumus par Erasmus kvalitātes standartiem un akreditācijas būtiskiem īstenošanas aspektiem aktualizēja Katrīna Kudiņa un Laima Jaunsubrēna, Erasmus+ programmas departamenta Mācību mobilitātes nodaļas vecākās ekspertes. Strādājot darba grupās, izglītības iestāžu pārstāvji dalījās pieredzē, dibināja jaunus kontaktus un diskutēja par Erasmus kvalitātes standartu pamatprincipu ieviešanu, aktivitāšu labu pārvaldību, mācību rezultātu noteikšanu un izvērtēšanu, mobilitātes rezultātu integrēšanu organizācijas darbā un rezultātu izplatīšanu.