Projekta nosaukums: Erasmus+ 1.pamatdarbības “Personu mobilitāte mācību nolūkos” akreditēts projekts
Projekta Nr.: 2021–1–LV01–KA121–SCH–000003407
Projekta īstenošanas laiks: no 01.09.2021. līdz 30.11.2022.
Projekta mērķi:
Metodiskais materiāls “Sadarbība un eTwinning projektu metode mūsdienīgā mācību procesā”
Metodiskajā materiālā “Sadarbība un eTwinning projektu metode mūsdienīgā mācību procesā” apkopota informācija par mūsdienīga mācību procesa veidošanas nosacījumiem un organizācijas formām, par projekta metodes pielietošanu un tā veidošanas soļiem, kā arī iesaistīšanos starptautiskā tiešsaistes sadarbībā un Kokneses pamatskolas – attīstības centra pieredzi darbojoties eTwinning projektos.
Metodisko materiālu veidoja Kokneses pamatskolas – attīstības centra speciālās izglītība skolotājas Inese Svence un Ineta Gerasimova, izmantojot Erasmus+2021 projekta kursos “Mācīšana 21. gadsimta skolā” gūtās zināšanas.
Metodiskais materiāls “UNESCO 9 zelta likumi iekļaujošā izglītībā"
Kokneses pamatskolas – attīstības centra skolotājas Malda Sokolovska un Aija Kārkliņa metodisko materiālu veidoja, izmantojot Erasmus+2022 projektā gūtās zināšanas kursos “Inclusive Education”, kas notika Spānijas pilsētā Malagā.
Metodiskajā materiālā “UNESCO 9 zelta likumi iekļaujošā izglītībā” apkopota informācija par deviņiem nosacījumiem, kas jārealizē iekļaujošā izglītībā, ietverot komunikāciju starp skolēnu un skolotāju, klases izkārtojumu, individuālo izglītības plānu, individuālo palīdzību skolēniem ar speciālām vajadzībām, tehniskos palīglīdzekļus, stundu plānošanu, izpildi un novērtēšanu, uzvedības vadīšanu, visu skolēnu iekļaušanu skolas dzīvē, izglītības procesā un sadarbību ar vecākiem un vietējām iestādēm, lai iekļaujošās izglītības attīstība būtu iespējama un ilgtspējīga.
Šodienas skolotāja būtība ir spēja pielāgoties, spēja mainīties līdzi laikam un vēlēšanās mācīties. Dzīve un apstākļi visapkārt attīstās strauji, līdz ar tiem mainās arī skolēni, tādēļ skolotājam ir jābūt tam, kurš mainās līdzi – ir jābūt atvērtam jauninājumiem un ar interesi jāadaptējās jaunajos apstākļos. Nepārtraukta izglītošanās, jaunu mācību metožu meklēšana un apguve – tā ir mūsdienīga skolotāja ikdiena. Viena no iespējām pedagogu profesionālai pilnveidei un personības izaugsmei ir programma “Erasmus+”. Tās mērķis ir mūžizglītības veidā atbalstīt cilvēku profesionālo un personisko attīstību izglītības un apmācības jomā, tādējādi veicinot ilgtspējīgu izaugsmi, darba vietu kvalitāti, kā arī sekmējot inovāciju un stiprinot Eiropas identitāti un aktīvu pilsoniskumu. Tā ir svarīgs instruments Eiropas izglītības telpas izveidei, atbalstot Eiropas stratēģiskās sadarbības īstenošanu izglītības un apmācības jomā.
Lasīt visu ziņu (13)Eiropas sociālo tiesību pīlāra pirmajā principā uzsvērts: “Ikvienam ir tiesības uz kvalitatīvu un iekļaujošu izglītību, apmācību un mācībām mūža garumā, lai varētu uzturēt un iegūt prasmes, kas ļauj pilnā mērā piedalīties sabiedrības dzīvē un veiksmīgi īstenot pārejas darba tirgū”. Vienlīdzības, sociālās tuvināšanās un aktīvas pilsoniskās līdzdalības sekmēšana ir viens no stratēģiskajiem mērķiem izglītības un apmācības jomā ES līmenī.
Lasīt visu ziņu (2)Latvijā mākslas terapija ir viena no četrām mākslu terapijas specializācijām (līdzās mūzikas, deju un kustību, drāmas terapijai), kurā izmanto mākslu un radošo procesu terapeitiskā kontekstā, lai uzlabotu un veicinātu cilvēka garīgo, emocionālo un fizisko labklājību. Mākslas terapijā cilvēks tiek aicināts savas domas, jūtas un vajadzības uzzīmēt, uzgleznot, izveidot no māla vai plastilīna, salikt kā kolāžu no attēliem vai atrast citu piemērotu mākslinieciskās izteiksmes veidu.
Lasīt visu ziņu (3)Pasaulē daudz tiek diskutēts par izglītību 21. gadsimtā, tādēļ gan mūsdienu skola, gan skolotājs ir sarežģītā pārejās procesā. Andreass Šleihers (Andreas Schleicher), OECD izglītības eksperts, vienā no savām publikācijām “Kā veidot 21. gadsimta skolas sistēmu” piedāvā savu redzējumu par to, kā jaunās tehnoloģijas var apvienot ar mācību procesu tā, lai optimāli sagatavotu jauniešus 21. gadsimta izaicinājumiem. A. Šleihers akcentē, ka viens no pārmaiņu nepieciešamības pamatojumiem ir straujās pārmaiņas it visās dzīves jomās, piemēram, digitalizācijas attīstība. Skolēni jāgatavo pārmaiņu pilnai dzīvei, attīstot viņu spēju patstāvīgi iegūt nepieciešamās zināšanas visdažādākajos veidos, izmantojot visas iespējas. Tehnoloģiju loma dzīvē un arī izglītības procesā šobrīd nav apstrīdama, tādēļ tās jēgpilna pielietošana ir “instruments” skolotāju rokās.
Lasīt visu ziņu (3)