Projekta nosaukums: Erasmus+ 1.pamatdarbības “Personu mobilitāte mācību nolūkos” akreditēts projekts
Projekta Nr.: 2024-1-LV01-KA121-SCH-000201290
Projekta īstenošanas laiks: no 01.06.2024. – 31.08.2025.
Projekta mērķi:
Gūt jaunas zināšanas un iepazīties ar labāko starptautisko pieredzi inovatīvu un modernu mācību metožu, darba organizācijas formu pielietošanu izglītojamiem ar speciālām vajadzībām.
Apgūt Eiropas pieredzi mūsdienīgas izglītības nodrošināšanai, veicinot efektīvu digitālās izglītības procesu norisi skolā.
Sekmēt pedagogu personības, profesionalitātes, pozitīvās domāšanas un pašpilnveides kompetences attīstīšanu.
Uzlabot pedagogu svešvalodu zināšanas un izpratni par Eiropas kultūrām un valstīm, attīstot Eiropas pilsoniskuma un identitātes izjūtu.
Lasīt visu ziņu2025. gada pavasara brīvlaikā Kokneses pamatskolas – attīstības centra darbinieki devās uz Spānijas pilsētu Palma de Maljorka, kas atrodas krāšņā Vidusjūras salā, lai piedalītos Erasmus+ 2024 projekta mobilitātē “darba ēnošana”, iepazītu organizācijas CASA ESMENT darbu, izglītības iespējas izglītojamiem ar garīgās attīstības traucējumiem Spānijā, Eiropas kultūras dimensiju, valodu daudzveidību, apkārtējās vides ilgtspējīgu attīstību, apskatītu spāņu kultūrvēsturiskā mantojuma arhitektūras pieminekļus.
No 2025. gada 10. līdz 15. martam mēs, Kokneses pamatskolas – attīstības centra skolotājas Anika Vaivade un Agita Lindenberga, piedalījāmies Erasmus+ 2024 mobilitātē “Introducing Sustainability Through Game-Based Learning and Gamification” (“Ilgtspējas ieviešana, izmantojot uz spēlēm balstītu mācīšanos un spēlēšanos”). Domājot par vides ilgtspējību, uz Prāgu devāmies ar automašīnu, tādējādi samazinot individuālos lidojumu radītos CO₂ izmešus. Šis lēmums tika pieņemts, lai veicinātu atbildīgu ceļošanu un atstātu “Zaļās pēdas nospiedumu”. Ilgtspēja bija ne tikai kursu tēma, bet arī praktisks aspekts mūsu mobilitātē. Kopā ar kolēģiem no Polijas un Spānijas, daudzveidīgā un starptautiskā vidē apmainījāmies ar pieredzi un idejām. Kursus vadīja Anna Meifata – spēļu dizainere, projektu vadītāja un starptautiska lektore, kura specializējas izglītības procesu pilnveidošanā, izmantojot spēļošanos un uz spēlēm balstītas metodes. Viņa ir strādājusi ar International Young Naturefriends, organizējot seminārus par ilgtspējības, klimata taisnīguma un pilsoniskās iesaistes jautājumiem.
Mūsdienu skolotājs ir daudzpusīgs profesionālis, kurš spēj pielāgoties mainīgajām izglītības prasībām. Viņam ir jābūt empātiskam un saprotošam, lai dotu ne tikai zināšanas un motivētu skolēnus sasniegt savus mācību mērķus, bet arī veidotu pozitīvas, cieņpilnas attiecības un atbalstošu vidi. Mūsdienu skolotājs ir mūžizglītības piekritējs, kurš patstāvīgi pilnveido savas prasmes, lai nodrošinātu augstas kvalitātes izglītību, kā arī veicina kritisko domāšanu, radošumu un sadarbību, kas ir būtiskas 21.gadsimta sabiedrībā.
Interaktīva spēle Goosechase – atbalsts mācību procesa dažādošanai
Kokneses pamatskolas – attīstības centra speciālās izglītības skolotāja Gunita Dambe un direktores vietniece metodiskajā darbā Inese Svence pilnveidoja savu profesionālo kompetenci Erasmus+2024 projekta mobilitātē Splitā, Horvātijā, piedaloties kursos “Iepazīšanās ar Horvātijas izglītības sistēmu” (School Visits – Exploring the Croatian Educational System).
Metodiskais materiāls “Interaktīva spēle Goosechase – atbalsts mācību procesa dažādošanai” iepazīstina ar aizraujošu spēli Gooschase, tās izmantošanas ieguvumiem un misiju izveidošanas nosacījumiem. Spēle izmantojama kā atbalsts mācību procesa dažādošanai un brīvā laika lietderīgai pavadīšanai, sekmējot domāšanas spēju attīstību, pilnveidojot prasmi darboties komandā, uzlabojot komunikācijas un saskarsmes prasmes.
Metodiskais materiāls "Skolotājs kā vadītājs: komandas darba un progresīvās mācīšanas veicināšana"
Kokneses pamatskolas – attīstības centra speciālās izglītības skolotājas Daina Logina un Dace Bernāne pilnveidoja savu profesionālo kompetenci Erasmus+2024 projekta mobilitātē Viļņā, piedaloties kursos ,,Skolotājs kā vadītājs: komandas darba un progresīvās mācīšanas veicināšana” (Teacher as a leader: Promoting Teamwork and Productive Learning).
Metodiskajā materiālā ,,Skolotājs kā vadītājs: komandas darba un progresīvās mācīšanas veicināšana” ir apkopotas gūtās zināšanas un prasmes kā izprast līderības nozīmi, kā pedagogam apzināties sevi kā skolotāju līderi, kas palīdzētu ietekmēt un iedvesmot pozitīvas pārmaiņas savās skolās un kopienās, līdz ar to attīstot skolotāju līderības un komunikācijas prasmes klasē.
Darba lapa "Skolēna uzvedības analīze"
Interaktīva grāmata "Teātra, koncerta, kino apmeklējums"
Metodiskos materiālus “Skolēnu pozitīvas uzvedības un emocionālās inteliģences veicināšana” sagatavoja Kokneses pamatskolas – attīstības centra logopēde Nellija Bāliņa un speciālās izglītības skolotāja Inese Krastiņa, izmantojot Erasmus+ 2024 mobilitātes kursos “Veiksmīgas stratēģijas, mācot bērnus ar speciālām vajadzībām, ikvienā klasē” (Successful Strategies for Teaching Students with Special Needs in Every Classroom) gūtās zināšanas.
Lasīt visu ziņu