Sociālais stāsts “Ko es darīšu logopēdijas nodarbībās”
Sociālais stāsts ir individuāli pielāgots stāsts, kas apraksta svarīgus notikumus konkrētajā situācijā un sadala to mazākos, saprotamākos soļos. Kokneses pamatskolas skolotāja Nellija Bāliņa izveidoja sociālo stāstu “Ko es darīšu logopēdijas nodarbībās”, lai skolēniem ar speciālajām vajadzībām radītu izpratni par to, ka logopēds ir tas cilvēks, kurš var palīdzēt pārvarēt grūtības, kas saistās ar runu, valodu, lasīšanu un rakstīšanu, vienlaicīgi attīstot ritma izjūtu, kustību koordināciju, sīko motoriku un sensorās prasmes.
Darba lapa "Skolēna uzvedības analīze"
Interaktīva grāmata "Teātra, koncerta, kino apmeklējums"
Metodiskos materiālus “Skolēnu pozitīvas uzvedības un emocionālās inteliģences veicināšana” sagatavoja Kokneses pamatskolas – attīstības centra logopēde Nellija Bāliņa un speciālās izglītības skolotāja Inese Krastiņa, izmantojot Erasmus+ 2024 mobilitātes kursos “Veiksmīgas stratēģijas, mācot bērnus ar speciālām vajadzībām, ikvienā klasē” (Successful Strategies for Teaching Students with Special Needs in Every Classroom) gūtās zināšanas.
Lasīt visu ziņuMetodiskais materiāls "Sociālo stāstu veidošana"
Sociālie stāsti ir sociālās mācīšanās rīks, kas atbalsta drošu un jēgpilnu informācijas apmaiņu starp vecākiem, speciālistiem un visa vecuma cilvēkiem ar speciālām vajadzībām, sekmējot komunikācijas un saziņas iemaņas, integrāciju sabiedrībā un jaunu jēdzienu skaidrošanu. Sociālā stāsta pamatā ir atbilstošas informācijas vākšana, cilvēkam piemērotas tēmas atklāšana un personalizēta teksta un ilustrācijas izstrāde. Stāstus var veidot vienkārši un radoši, svarīgākais, lai tie atbilst cilvēka interesēm, kas pilnveidos viņa sociālo uzvedību. Metodisko materiālu veidojušas Kokneses pamatskolas – attīstības centra skolotājas Dace Ūdre un Gunita Dambe, izmantojot Erasmus+ kursos «Understanding and Supporting Students With ASD and ADHD» gūto pieredzi.