Sociālie stāsti ir metode, kas palīdz bērniem saprast, kā pielāgoties dažādām situācijām. Tie attīsta pozitīvas uzvedības prasmes, veicina bērnu emocionālo inteliģenci, palīdzot atpazīt un saprast savas un citu emocijas. Turklāt sociālie stāsti uzlabo bērnu komunikācijas prasmes, mācot viņiem, kā uzsākt un uzturēt sarunas, kā arī kā izteikt savas vajadzības un vēlmes. Sākotnēji šī metode tika radīta darbā ar bērniem ar autiskā spektra traucējumiem, lai viņi apgūtu dažādas sociālās prasmes, tomēr šobrīd tā plaši tiek pielietota ikdienā, strādājot ar bērniem ar speciālām vajadzībām. Sociālie stāsti ir efektīvs rīks mācību procesā, jo tie var palīdzēt apgūt konkrētas akadēmiskās prasmes, piemēram, lasīšanu, rakstīšanu vai matemātiku, integrējot tās stāstos, kas ir saistīti ar bērnu ikdienas dzīvi.
Lasītprasme ir viena no svarīgākajām cilvēka pamatprasmēm. Tā ir mērķtiecīga darbība, kas prasa piepūli, motivāciju un nepieciešama, lai saprastu, lietotu tās rakstītās valodas formas, kas vajadzīgas sabiedrībai un/vai ir nozīmīgas indivīdam.
Kokneses pamatskola – attīstības centrs
2025. gada 21. maijā
aicina uz “Atvērto durvju dienu”.
PIEDĀVĀSIM:
Mūsdienīga skola, kas realizē iekļaujošu izglītību, ir dinamiska, atbalstoša un uz sadarbību orientēta mācību vide, kurā katrs bērns jūtas pieņemts, novērtēts un iesaistīts mācību procesā un skolas dzīvē kopumā. Tā ir vieta, kur dažādība tiek atzīta par vērtību, un mācību process tiek pielāgots katra individuālajām vajadzībām un spējām.
Kokneses pamatskolā - attīstības centrā 2025. gada 11. un 12. martā notika biedrības “Papardes zieds” seminārs "Bērnu un jauniešu seksualitāte. Saprast. Vērtēt. Rīkoties", kura mērķis ir palīdzēt speciālistiem izvērtēt bērnu seksuālo uzvedību un tās atbilstību bērna attīstībai, un novērtēt, kad tā kļūst transgresīva (pārkāpjoša, kaitējoša, bērna vecumam neatbilstoša).
Mūsdienu skolotājs ir daudzpusīgs profesionālis, kurš spēj pielāgoties mainīgajām izglītības prasībām. Viņam ir jābūt empātiskam un saprotošam, lai dotu ne tikai zināšanas un motivētu skolēnus sasniegt savus mācību mērķus, bet arī veidotu pozitīvas, cieņpilnas attiecības un atbalstošu vidi. Mūsdienu skolotājs ir mūžizglītības piekritējs, kurš patstāvīgi pilnveido savas prasmes, lai nodrošinātu augstas kvalitātes izglītību, kā arī veicina kritisko domāšanu, radošumu un sadarbību, kas ir būtiskas 21.gadsimta sabiedrībā.
Skolotāju pieredzes apmaiņas pasākumi ir lieliska iespēja pedagogiem dalīties ar savām zināšanām, pieredzi un iepazīties ar kolēģu veiksmīgām darba metodēm un pieejām. Tie veicina ne tikai profesionālo izaugsmi, bet arī sadarbību starp dažādu skolu pedagoģisko personālu.