Kokneses pamatskolas – attīstības centra direktore A.Ščerbinska un direktores vietniece metodiskajā darbā I.Svence 2024.gada 13.decembrī Jelgavas pamatskolā “Valdeka” – attīstības centrā piedalījās speciālās izglītības iestāžu attīstības centru seminārā par pedagogu profesionālā atbalsta sistēmas izveidi un risinājumiem individuālo izglītības programmas apguves plānu veidošanā. Semināra dalībnieki kopā ar Valsts izglītības satura centra vadītāja vietnieci – departamenta direktori I.Ozolu diskutēja par pedagogu profesionālā atbalsta sistēmas izveidi, iespējām un risinājumiem, kā arī speciālās izglītības iestāžu – attīstības centru nozīmi izglītības procesā. Izglītības un zinātnes ministrijas Izglītības departamenta direktora vietniece iekļaujošās izglītības jautājumos O.Ozola, un Valsts izglītības satura centra Iekļaujošās un speciālās izglītības nodaļas vadītāja A.Falka informēja par plānotajām izmaiņām individuālās izglītības programmas apguves plānu izstrādē, kā arī kopā ar klātesošajiem veidoja iespējamos modeļus un atbilstošākos risinājumus.
Pedagogiem kvalitatīva un mūsdienīga izglītības procesa nodrošināšanai ir nepieciešams atbalsts un drauga pleca sajūta, kā arī dalīšanās savstarpējā pieredzē par mācību stundas plānošanu un vērtēšanu kā sistēmu. Kokneses pamatskolas – attīstības centra Individuālās mācību jomas pedagogi 2024.gada 27. novembrī viesojās Rēzeknes pamatskolā – attīstības centrā, lai iepazītos ar skolu, gūtu ieskatu efektīvu metožu pielietošanā izglītojamiem ar speciālām vajadzībām. Metodiskās dienas gaitā vērojām atklātās stundas, piedalījāmies izglītības metodiķes Aļonas Viļumas vadītajā diskusijā par vērtēšanu un individuālo izglītības programmu apguves plānu sastādīšanu noskatījāmies pārsteiguma priekšnesumu – muzikāli teatralizētu uzvedumu par viltīgo un slinko saimnieku. Ciemošanos noslēdzām ar ekskursiju pa skolu, ko vadīja direktora pienākumu izpildītāja Ilona Saule.
Pasaulē veiktie pētījumi liecina, ka skolēnu mācību sasniegumi uzlabojas, ja vecāki aktīvi iesaistās skolas dzīvē. Izglītības iestādes un vecāku sadarbības vidū ir skolēns, tādēļ darbojoties kopā ir jāiemācās ieraudzīt, sadzirdēt viņa vajadzības un sniegt nepieciešamo atbalstu. Tas izdarāms tad, ja starp visiem iesaistītajiem ir cieņpilnas, uz sadarbību un bērna interesēm balstītas attiecības, jo ģimenei ir būtiska loma, ikviena bērna, veiksmīgā mācību un socializācijas procesā.
Dusmas ir viena no emocijām, ko laiku pa laikam izjūt katrs. Vieni tās cenšas kontrolēt, citi apspiež, bet vēl citi ļauj tām vaļu. Tas, kā mēs kontrolējam un atbrīvojamies no dusmām, ietekmē gan mūsu, gan mūs līdzcilvēku labsajūtu un garastāvokli.
Mūsdienu laikmetā, kuram raksturīga vērtību daudzveidība un informācijas tehnoloģiju attīstība, ikvienam bērnam jāmācās dzīvot nepārtraukti mainīgā pasaulē. Viena no svarīgākajām un pirmā apzinātās mācīšanās vieta ir pirmsskola, kura sniedz pamatu turpmākajām skolas gaitām un ietekmē bērna personības veidošanos, kas noteiks vai bērns mācīsies ar prieku un vēlēsies izzināt lietas, parādības un sakarības. Vecāki un pirmsskolas izglītības iestāde ir sadarbības partneri, kuri kopā plāno katra bērna sasniedzamos rezultātus, atbilstoši viņa potenciālam un interesēm, lai sagatavotos pamatizglītības apguvei.
Mūsdienu sabiedrībai ir raksturīga katra cilvēka kā personības individualizācija un mācību mērķu izvirzīšana, atšķirīgi zināšanu un prasmju līmeņi, mācību laika un veidu izvēles iespējas. Kvalitatīva mācību procesa nodrošināšanai ir svarīgi, lai ikvienam izglītojamam pieejams viņa spējām atbilstošs, mūsdienīgs un uz attīstību orientēts izglītības piedāvājums. Viena no Latvijas Izglītības attīstības pamatnostādnēs 2021.–2027. gadam noteiktajām prioritātēm ir nodrošināt augstas kvalitātes speciālo izglītību un iekļaujošas izglītības pieeju visos izglītības līmeņos. Tā paredz tādu atbalsta mehānismu nodrošināšanu, lai tieši izglītības piedāvājums atbilst izglītojamo speciālām vajadzībām, spējām, prasmēm un iepriekšējai pieredzei, tādējādi veidojot pamatu individuālām mācību iespējām un veidiem, un katra indivīda izaugsmei, palielinot līdzdalības iespējas mācību procesā, kopienas dzīvē, kultūras, sporta, pilsoniskās dzīves un ekonomiskajās aktivitātēs.