Erasmus programma sniedz dalībniekiem unikālu iespēju iegūt starptautisku pieredzi, kas veicina personīgo un profesionālo izaugsmi, palīdz attīstīt starpkultūru komunikācijas prasmes un paplašina redzesloku, veicina pašapziņu. Eiropā skolotāju kvalifikācijas paaugstināšana tiek uzskatīta par būtisku izglītības kvalitātes uzlabošanas elementu, nodrošinot viņiem iespējas attīstīt savas prasmes un zināšanas, lai pielāgotos mainīgajām prasībām un izaicinājumiem. Nepārtraukta izglītošanās un zināšanu apguve ir Kokneses pamatskolas – attīstības centra pedagoģiskā personāla izvirzītais profesionālās pilnveides un pašizaugsmes mērķis. Tādēļ akreditētā Erasmus+ 2023 projekta realizēšanai tika izmantotas daudzveidīgas formas – dalība starptautiskos kursos, “darba ēnošana”, kā arī ārzemju eksperta vizīte izglītības iestādē.
Uz kursiem "Lasītprasmju attīstīšanas stratēģijas un atbalsta pasākumi lasīšanas veicināšanai izglītojamiem ar speciālām vajadzībām" grupas nokomplektētas un pieteikšanās slēgta.
Mirkli pirms jaunā mācību gada sākuma, 2024.gada 22.un 23.augustā, Kokneses pamatskolas – attīstības centra kolektīvs papildināja savas zināšanas “Vasaras akadēmijā 2024”.
Lasīšana ir nozīmīgs veids, kā veicināt bērna intelektuālo un emocionālo attīstību, jo lasīšana attīsta fantāziju, paplašina vārdu krājumu, pilnveido prasmi koncentrēties, veido prasmi saskatīt un nošķirt svarīgo no nesvarīgā, paplašina pasaules uztveri, kā arī sniedz gandarījumu un prieku. Ja bērni un jaunieši nelasa vai lasa nelabprāt, tad, iespējams, samazinās viņu domāšanas un argumentācijas spējas, emocionālā inteliģence, veidojas trūcīgs vārdu krājums, kas kavē arī sekmīgu citu mācību priekšmetu apguvi.
Kokneses pamatskolas – attīstības centra pedagogi aktīvi iesaistās Latvijas Speciālo pedagogu asociācijas (LSPA) darbā, piedaloties dažādās aktivitātēs gan klātienē, gan attālināti. LSPA piedalās profesionālās likumdošanas veidošanā un saskaņošanā, aktualizē un risina pastāvošās ar speciālā pedagoga darbu saistītās problēmas un pārstāv šo profesiju valstī, Eiropā un pasaulē.
Mūsdienīgā izglītības iestāde tiek atbalstīta ikviena bērna mācīšanās, līdzdalība un izvirzīto mācīšanās mērķu sasniegšana, akcentējot katra individuālās vajadzības un stiprās puses. Lai skola kļūtu iekļaujoša, ir jāsniedz atbalsts skolotājiem, jārada pozitīvs sociāli emocionālais klimats, jāizmanto speciālās pedagoģijas stratēģijas un visu iesaistīto pušu sadarbība, jāīsteno vērtēšana, kas atbalsta mācīšanos. Nozīmīga ir iekļaujošas izglītības pieeja, ko iespējams realizēt, atzīstot un novērtējot skolēnu dažādās mācīšanās vajadzības un nodrošinot to apmierināšanu, izmantojot daudzveidīgas metodes un pieejas, atvērtu komunikāciju, kā arī veidojot drošu un atbalstošu skolas vidi.
Cilvēka ķermenis ir radīts kustībām, tādēļ, jo vairāk laika veltīsim gan savām, gan bērnu fiziskajām aktivitātēm, jo lielāks būs ieguvums veselībai un vispārējai attīstībai. Tomēr pēdējo gadu pētījumi medicīnā parāda, ka arvien biežāk bērniem jau agrā vecumā parādās stājas, gaitas un mugurkaula problēmas. Lai to novērstu, svarīga ir ergonomiski pareizi iekārtota vide, pietiekamas fiziskās aktivitātes un, ja nepieciešams, arī dažādu speciālistu apmeklēšana, veselības stāvokļa izvērtēšana un ieteikumu ievērošana.