Jaunatnes starptautisko programmu aģentūras (JSPA) rīkotajās mācībās "Iekļaujošu projektu darbnīca" 2024. gada 29. un 30. janvārī piedalījās Kokneses pamatskolas – attīstības centra skolotājas Anika Vaivade un Nellija Bāliņa.
Iekļaujoša mācību
procesa mērķis ir panākt, lai ikviens bērns aktīvi iesaistītos mācību un
audzināšanas procesā. Tomēr svarīgi ir atcerēties, ka visi skolēni nav vienādi,
jo viņu mācīšanos un uzvedību ietekmē gan iedzimtība, gan vide, kurā viņi
dzīvo, rakstura iezīmes, izglītības un psiholoģiskās vajadzības. Lai pārrunātu
aktualitātes iekļaujošā un speciālā izglītībā, aktualizētu jautājumus par atbilstošu atbalsta pasākumu
piemērošanu skolēniem ar intelektuālās attīstības traucējumiem, 2024.gada
24.janvārī Kokneses pamatskolā – attīstības centrā viesojās Aizkraukles novada
atbalsta speciālisti.

Skolēnu Ziemas brīvdienu laikā Kokneses pamatskolas – attīstības centra skolotāji papildināja savu profesionālo pedagoģisko kompetenci, piedaloties seminārā “Mūsdienīgas mācību metodes efektīvai valoddarbības prasmju apgūšanai un informāciju tehnoloģiju lietošanai”, kas notika 2024.gada 3.janvārī izglītības iestādē.

2023. gada 15. decembrī Kokneses pamatskolas – attīstības centra pedagogi Inese Svence un Ineta Gerasimova devās uz Rīgu, lai Latvijas Nacionālajā bibliotēkā piedalītos starptautiskajā konferencē „Labā prakse autisma jomā 2023”. Šāda tikšanās ir palīgs un atbalsts ikvienam, kura ikdienas darbs ir saistīts ar bērniem ar speciālām vajadzībām, tā sniedz labās prakses piemērus ceļā uz daudzveidīgu un iekļaujošu sabiedrību, sniedzot idejas sarežģītu problēmsituāciju risinājumiem un savstarpējam atbalstam. Pasākumā klātienē piedalījās gandrīz 200 dalībnieku, bet attālināti – vairāk kā tūkstotis interesentu.
Lasīt visu ziņu
Kad gaisā jūtama Ziemassvētku elpa un skolā smaržo pēc piparkūkām, Kokneses pamatskolu – attīstības centru apmeklēja Saldus novada izglītības iestāžu atbalsta personāls.
2023.gada 8. decembrī Kokneses pamatskolas – attīstības centra skolotājas Kristiāna Ancelāne un Svetlana Mateša apmeklēja konferenci “Mākslīgais intelekts un tehnoloģijas cilvēku ar invaliditāti dzīvē”.
Katras iekļaujošas izglītības iestādes uzdevums ir organizēt tādu mācību procesu, kurā visi bērni darbojas kopīgā attīstošā vidē, tādējādi, novēršot šķēršļus, kas var radīt atstumtību. Būtiska loma izglītības procesa organizēšanā ir skolotājiem, atbalsta personālam un vecākiem ar atbilstošām zināšanām, kuri strādā kopā, lai izvēlētos visefektīvākos veidus kvalitatīvas izglītības nodrošināšanā ikvienam bērnam.
