Valsts izglītības attīstības aģentūra 2023. gada 9. novembrī rīkoja Erasmus+ programmas Pamatdarbības (KA1) Tematiskās uzraudzības klātienes semināru organizācijām ar Erasmus akreditāciju skolu, profesionālajā un pieaugušo izglītībā “Erasmus kvalitātes standarti – priekšnosacījums kvalitatīvu mācību mobilitātes projektu īstenošanai”. Semināru atklāja Liene Cauna, Erasmus+ programmas departamenta Mācību mobilitātes nodaļas vecākā eksperte, iepazīstinot ar akreditēto organizāciju aptaujas rezultātiem, savukārt, Michał Pachocki, Polijas Erasmus+ nacionālās aģentūras pārstāvis, dalījās pieredzē par daudzveidīgu kvalitātes aspektu ietekmi uz mobilitāšu projektiem. Jautājumus par Erasmus kvalitātes standartiem un akreditācijas būtiskiem īstenošanas aspektiem aktualizēja Katrīna Kudiņa un Laima Jaunsubrēna, Erasmus+ programmas departamenta Mācību mobilitātes nodaļas vecākās ekspertes. Strādājot darba grupās, izglītības iestāžu pārstāvji dalījās pieredzē, dibināja jaunus kontaktus un diskutēja par Erasmus kvalitātes standartu pamatprincipu ieviešanu, aktivitāšu labu pārvaldību, mācību rezultātu noteikšanu un izvērtēšanu, mobilitātes rezultātu integrēšanu organizācijas darbā un rezultātu izplatīšanu.
Lasītprasmes apguve ir viens no bērnu izglītošanas un attīstīšanas svarīgākajiem priekšnoteikumiem. Lielākoties bērni apgūst lasīšanas pamatus jau sākumskolā, tomēr līdz lasīšanai ar prieku un izpratni ejams grūts ceļš. Lasītprasme tiek skatīta kā visaptveroša spēja izprast, izmantot un pārdomāt rakstu valodas formas, lai iegūtu personīgo un sociālo piepildījumu. Lasītprasme ir spēja atveidot skaņas ar burtiem, savienot burtus vārdos, uztvert, izprast, analizēt un novērtēt rakstītu tekstu, apzināties lasīšanas mērķi un izvēlēties atbilstošu lasīšanas veidu. Tās apguve ir viens no bērna izglītošanas un attīstīšanas svarīgākajiem priekšnoteikumiem, kas attīstās pirmsskolas un sākumskolas posmā.
Iekļaujoša izglītība ANO vadlīnijās tiek definēta kā process, kurā tiek apmierinātas visu izglītojamo daudzveidīgās vajadzības, palielinot ikviena līdzdalības iespējas mācībās, kultūrā un dažādu sociālo kopienu dzīvē. Organizējot iekļaujošu izglītības procesu, ir svarīgi atcerēties, ka tā centrā ir skolēns, kurš mācās domāt, sadarboties un meklēt atbildes atbilstoši savām spējām, attīstības līmenim un veselības stāvoklim. 2023.gada 18.oktobrī Kokneses pamatskolas - attīstības centra direktores vietniece metodiskajā darbā I.Svence un metodiķe I.Gerasimova viesojās Madonas novada izglītības pārvaldē, lai kopā ar skolu vadītājiem un atbalsta speciālistiem pārrunātu aktualitātes par mācību procesa organizēšanu izglītojamiem ar speciālām vajadzībām, individuālo plānu veidošanu, atbalsta sniegšanas iespējām. Kā vienu no svarīgākajiem jautājumiem skolu ikdienas darbā semināra dalībnieki norādīja komunikācijas grūtības ar vecākiem, viņu nevēlēšanos iesaistīties un visas atbildības “novelšanu” uz izglītības iestādi. Tādēļ lektores iepazīstināja ar iespējamajiem risinājumiem sadarbības uzlabošanai un sniedza praktiskus ieteikumus sarunas ar vecākiem veidošanai, akcentējot bērna sasniegumus un nepieciešamo rīcību problēmu novēršanā.
Pieteikšanās tiešsaistes semināram 08.11.2023.:
"Lietišķās uzvedības analīze (ABA) - no problēmām līdz uzvedības maiņai"
Lasīt visu ziņuIekļaujoša izglītība ir viens no būtiskākajiem mūsdienīgas pieejas principiem, uz kā balstās kvalitatīvas izglītības nodrošināšana, mācību satura plānošana un īstenošana skolā. Tādēļ ir svarīgi novērtēt skolēnu dažādās mācīšanās vajadzības, sniegt viņiem nepieciešamo atbalstu, izmantojot daudzveidīgas metodes un veidojot drošu un atbalstošu skolas vidi. Individuāla pieeja katram bērnam ir svarīgs nosacījums, lai nodrošinātu izglītošanās iespējas visiem bērniem, radot labvēlīgus apstākļus vispusīgai attīstībai, zināšanu un prasmju apguvei.
Aicinām piedalīties sociālā kampaņā “Iekāp otra kurpēs!”
“Stereotipi un iesakņojušies priekšstati vienam par otru traucē veidot iekļaujošu un savstarpēji cienošu sabiedrību. Ar skaidrojošu un izglītojošu darbu varam panākt daudz – pieņemošākus un drošākus līdzcilvēkus, harmoniskāku sabiedrību. Pamanīt, ieklausīties un saredzēt, ka starp mums ir cilvēki ar garīga rakstura traucējumiem, bērni ar invaliditāti un ārpusģimenes aprūpē esošie bērni, kuri jūt, mīl, priecājas un pārdzīvo tieši tāpat kā ikviens cilvēks. Aicinu spert pirmo soli un iekāpt otra kurpēs, paužot atbalstu iekļaujošai sabiedrībai, jo dažādībā ir milzīgs spēks.”
Evika Siliņa, labklājības ministre
Lasīt visu ziņuKokneses pamatskolas – attīstības centra pedagogi kā “eTwinning Skolas” dalībnieki vasaras periodā aktīvi iesaistījās Latvijas eTwinning Nacionālā atbalsta dienesta organizētajos pasākumos, lai apgūtu jaunas mācību metodes veiksmīgai eTwinning skolu sadarbības projektu īstenošanai un papildinātu savu profesionālo pieredzi.