Izglītības likums paredz, ka ikvienam cilvēkam ir tiesības iegūt izglītību neatkarīgi no mantiskā un sociālā stāvokļa, rases, tautības, etniskās piederības, dzimuma, reliģiskās un politiskās pārliecības, veselības stāvokļa, nodarbošanās un dzīvesvietas. Mūsdienās iekļaujoša izglītība tiek definēta kā process, kurā tiek nodrošinātas visu izglītojamo daudzveidīgās vajadzības, veicinot ikviena līdzdalību mācībās, kultūrā un dažādu kopienu dzīvē, mazinot atstumtību izglītības ieguves procesā. Organizējot izglītības procesu, ir svarīgi atcerēties, ka tā centrā ir skolēns, kurš mācās domāt, sadarboties un meklēt atbildes atbilstoši savām spējām, attīstības līmenim un veselības stāvoklim.
Lasīt visu ziņu (2)Kokneses pamatskolā - attīstības centrā
2023.gada 4.janvārī
Kokneses pamatskolas - attīstības centra pedagoģiskajam personālam
Seminārs "Atbalsts izglītojamiem ar speciālām vajadzībām mūsdienīgā mācību procesā. Eiropas pieredze"
Darbnīcas:
Erasmus+ projektu atbilstības programmas 2021 – 2027 horizontālajām prioritātēm sekmēšanai, augstas kvalitātes projektu izstrādes un ieviešanas popularizēšanai, projektu vadītāju darba ieguldījuma novērtēšanai, pieredzes apmaiņas, mobilitāšu un starptautisko sadarbību veicināšanai, Valsts izglītības attīstības aģentūra pirmo reizi izsludināja projektu kvalitātes konkursu “SPĀRNI 2022”.
Lasīt visu ziņu (7)Mācās visi – lieli un mazi, tādēļ pedagogu izglītošanai un profesionālās meistarības pilnveidei ir īpaša nozīme mūsdienīga mācību procesa nodrošināšanā.
Lasīt visu ziņu (1)2022.gada 22.novembrī
Kokneses pamatskolā - attīstības centrā
Vecāku skoliņas nodarbība:
Pieteikšanās:
inese.svence@edu.koknese.lv
Lasīt visu ziņuPirmsskolas izglītība Izglītības likumā tiek definēta kā izglītības pakāpe, kurā notiek bērna personības daudzpusīga veidošanās, veselības stiprināšana, sagatavošanās pamatizglītības ieguvei. Pirmsskolā bērns gūst pirmo apzināto mācīšanās pieredzi, tā dod pamatu turpmākām skolas gaitām, tai ir nozīmīga ietekme uz bērna personības veidošanos un to, vai bērns mācīsies ar prieku un vēlēsies izzināt pasauli, parādības un sakarības. SKOLA 2030 izstrādātajā “Pirmsskolas mācību programmā” tiek akcentēts, ka ikviens bērns apgūst sasniedzamo rezultātu savā individuālā tempā. Viens to dara ātri un precīzi, citam nepieciešams ilgāks laiks, lai mēģinātu un vingrinātos, vispirms pakāpeniski apgūstot katru atsevišķo sasniedzamo rezultātu, tad mācoties tos koordinēti lietot dažādās kombinācijās. Tādēļ jau pirmsskolas izglītības posmā, īpaši svarīga ir iekļaujošas izglītības pieeja, kuru iespējams īstenot, atzīstot un novērtējot bērnu dažādās mācīšanās vajadzības, nodrošinot to apmierināšanu, izmantojot daudzveidīgas metodes un pieejas, veidojot izglītības iestādēs atbalstošu vidi un pilnveidojot skolotāju prasmes strādāt ar bērniem ar speciālām vajadzībām.
Lasīt visu ziņu (5)Kvalitatīva izglītības nodrošināšana mūsdienās ir būtisks faktors sabiedrības attīstības veicināšanā un katras izglītības iestādes galvenais sasniedzamais mērķis. Atbalsts ikvienam un individuāla pieeja ir svarīgākie nosacījumi, realizējot iekļaujošu izglītību, radot labvēlīgus apstākļus katra bērna vispusīgai attīstībai, zināšanu un prasmju apguvei. UNESCO Salamankas deklarācijā tiek formulēti iekļaujošas izglītības pamatprincipi, akcentējot, ka vispārizglītojošās skolas, kas orientētas uz iekļaujošo izglītību, ir visefektīvākais veids, kā cīnīties pret diskriminējošo attieksmi, veidot pretimnākošu un iekļaujošu sabiedrību un panākt izglītību visiem, turklāt tās nodrošina efektīvu izglītību bērnu vairākumam, kā arī uzlabo visas izglītības sistēmas efektivitāti.
Lasīt visu ziņu