Metodiskais materiāls “Uz skolu došos es”
Pabeidzot pirmsskolas izglītības iestādi, bērnam būs jāsper pirmais nozīmīgais solis pretim zināšanu pasaulei – jāuzsāk mācības 1. klasē. Sākot skolas gaitas, bērniem ir nepieciešams apgūt dažādas prasmes, kas palīdzēs viņiem veiksmīgi uzsākt mācību procesu un pielāgoties jaunajai videi.
Lasīt visu ziņuSvarīgākā valodas funkcija ir sazināšanās, izsakot savas domas un izjūtas. Ja izglītojamam ir runas un valodas traucējumi, saziņa ir apgrūtināta vai nav neiespējama, var izmantot arī neverbālos saziņas līdzekļus (acu kontakts, poza, žests, mīmika, pauze, ķermeņa valoda un izturēšanās veids).
Lasīt visu ziņuMetodiskais materiāls "Skolotājs kā vadītājs: komandas darba un progresīvās mācīšanas veicināšana"
Kokneses pamatskolas – attīstības centra speciālās izglītības skolotājas Daina Logina un Dace Bernāne pilnveidoja savu profesionālo kompetenci Erasmus+2024 projekta mobilitātē Viļņā, piedaloties kursos ,,Skolotājs kā vadītājs: komandas darba un progresīvās mācīšanas veicināšana” (Teacher as a leader: Promoting Teamwork and Productive Learning).
Metodiskajā materiālā ,,Skolotājs kā vadītājs: komandas darba un progresīvās mācīšanas veicināšana” ir apkopotas gūtās zināšanas un prasmes kā izprast līderības nozīmi, kā pedagogam apzināties sevi kā skolotāju līderi, kas palīdzētu ietekmēt un iedvesmot pozitīvas pārmaiņas savās skolās un kopienās, līdz ar to attīstot skolotāju līderības un komunikācijas prasmes klasē.
Metodiskais materiāls “Ieteikumi individuālo izglītības programmu apguves plānu veidošanai”
Viena no mūsdienīgas izglītības iestādes iezīmēm ir iekļaujošas izglītības pieejas principu īstenošana. To iespējams realizēt, atzīstot un nodrošinot izglītojamo dažādās mācīšanās vajadzības, izmantojot daudzveidīgas metodes un pieejas, atvērtu komunikāciju, kā arī veidojot skolā drošu un atbalstošu vidi.
Lasīt visu ziņuMetodiskais materiāls "Neirolingvistiskā programmēšana"
Metodiskais materiāls "Jauktā mācīšanās un staciju rotācija"
Metodika testam "Domāšanas veidi"
Metodisko materiālu sagatavojušas Kokneses pamatskolas – attīstības centra skolotājas Inese Krastiņa, Anika Vaivade, Nellija Bāliņa, izmantojot Erasmus + kursos “Advanced Innovative Learning Methods" gūtās zināšanas neirolingvistikajā programmēšanā, fiksētajā un izaugsmes domāšanā, kā arī jauktajās mācībās un staciju rotācijā.
Lasīt visu ziņuMetodiskais materiāls "Sociālo stāstu veidošana"
Sociālie stāsti ir sociālās mācīšanās rīks, kas atbalsta drošu un jēgpilnu informācijas apmaiņu starp vecākiem, speciālistiem un visa vecuma cilvēkiem ar speciālām vajadzībām, sekmējot komunikācijas un saziņas iemaņas, integrāciju sabiedrībā un jaunu jēdzienu skaidrošanu. Sociālā stāsta pamatā ir atbilstošas informācijas vākšana, cilvēkam piemērotas tēmas atklāšana un personalizēta teksta un ilustrācijas izstrāde. Stāstus var veidot vienkārši un radoši, svarīgākais, lai tie atbilst cilvēka interesēm, kas pilnveidos viņa sociālo uzvedību. Metodisko materiālu veidojušas Kokneses pamatskolas – attīstības centra skolotājas Dace Ūdre un Gunita Dambe, izmantojot Erasmus+ kursos «Understanding and Supporting Students With ASD and ADHD» gūto pieredzi.
Praktiski ieteikumi lasītprasmes attīstīšanai
Kokneses pamatskolas - attīstības centra metodiķe Elīna Ivanāne ir apkopojusi informāciju no vairākiem avotiem un sagatavojusi metodisko materiālu “Praktiski ieteikumi lasītprasmes attīstīšanai".
Lasītprasmes apguve ir viens no skolēnu izglītošanas un attīstīšanas svarīgākajiem priekšnoteikumiem. Lielākoties bērni apgūst lasīšanas pamatus jau pirmsskolā, tomēr līdz lasīšanai ar prieku un izpratni ejams grūts ceļš.
Kad bērns sāk iet skolā, viņš mācās lasīt. Vēlāk lasīšanu vairs nemācās tikai lasīšanas pēc, jo tā kļūst par veidu, kā iegūt informāciju, tātad zināšanas – mēs lasām, lai mācītos. Svarīgi ir saprast, ka lasīšana un mācīšanās lasīt neietilpst dabīgajā cilvēka attīstībā tā, kā, piemēram, runāšana vai staigāšana.
Materiālā akcentēti lasīt mācīšanās procesa galvenie elementi un ieteikumi, kā palīdzēt skolēnam šo prasmi apgūt.