Metodiskais materiāls "Emociju līdzsvarošana"
Ikdienas steiga un stress arvien vairāk liek meklēt veidus kā skolēniem un pedagogiem līdzsvarot savas emocijas. Kokneses pamatskolas – attīstības centra skolotājas Ilze Džigune un Laimdota Stepēna, izmantojot Erasmus+ projekta kursos "Emocionālo panākumu stratēģijas skolās" gūtās zināšanas, sagatavojušas metodisko materiālu, kurā iepazīstina ar dažām aktivitātēm emociju līdzsvarošanai.
Metodiskais materiāls “Ieteikumi mācību procesa organizēšanā izglītojamiem ar speciālām vajadzībām”
Kokneses pamatskolas – attīstības centra skolotājas Lāsma Gūte un Maija Zeilāne metodisko materiālu “Ieteikumi mācību procesa organizēšanā izglītojamiem ar speciālām vajadzībām” veidoja, izmantojot Erasmus+ projekta laikā apmeklēto kursu “Speciālās izglītības vajadzības un inovatīvas pieejas” materiālus un gūtās zināšanas.
Lasīt visu ziņuPedagogu pieredze personalizēta izglītības procesa organizēšanā
Personalizētu izglītību var raksturot kā izglītības modeli, kurā mācību metodes un stratēģijas ir orientētas uz izglītojamā individuālajām vajadzībām. Ikviens cilvēks ir unikāls, ar atšķirīgām īpašībām un rakstura iezīmēm. Katrs komunicē atšķirīgi, domā citādi, un katram piemīt savs mācīšanās stils. Individuālais mācību plāns, kas pielāgots cilvēka unikālajām īpašībām, ir visefektīvākais un sasniedz vislabākos rezultātus. Viens no izglītības zinātnes pētniekiem Malkolms S. Noulzs (Malcolm S. Knowles) akcentē: lai mācīšanās būtu efektīva, ir svarīgi mācības pielāgot ne tikai izglītojamā personiskajām vajadzībām, bet arī viņa vecumam atbilstošajai sociālajai lomai. Ja tas tiek ņemts vērā, viņam rodas motivācija mācīties, kas piešķir šim procesam jēgu un ļauj sasniegt vēlamos rezultātus. Cilvēki vislabāk koncentrējas darbam tad, ja skaidri apzinās šī procesa jēgu un ieguvumus, mācības uztver kā neatņemamu ikdienas sastāvdaļu. Tādējādi, radot motivāciju un izvēloties vispiemērotāko mācīšanās stilu, vēlamo rezultātu var sasniegt daudz ātrāk un vieglāk.
Lasīt visu ziņuMetodiskais materiāls “Ievads lietišķās uzvedības analīzē”
Metodiskajā materiālā “Ievads lietišķās uzvedības analīzē” savā pieredzē dalās Kokneses pamatskolas – attīstības centra sadarbības partneres, ABA terapijas speciālistes no Amerikas Savienotām Valstīm – Maija Graudiņa Reisterera (MS, Board Certified Behavior Analyst, ABA Pathways, direktora vietniece) un Elaina Heard (MS, Board Certified Behavior Analyst, Watson’s Way ABA, izpilddirektore).
Lasīt visu ziņuAttēlu apmaiņas komunikācijas sistēma (PECS)
Kokneses pamatskola – attīstības centrs tiešsaistes semināros 2022.gada 16. martā un 15.novembrī, sniedza iespēju Latvijas skolotājiem pilnveidot savu pedagoģisko kompetenci un gūt jaunas zināšanas par lietišķās uzvedības analīzi – ABA terapiju. Savā pieredzē dalījās ABA terapijas speciālistes no Amerikas Savienotām Valstīm – Maija Graudiņa Reisterera (MS, Board Certified Behavior Analyst, ABA Pathways, direktora vietniece) un Elaina Heard (MS, Board Certified Behavior Analyst, Watson’s Way ABA, izpilddirektore).
Lasīt visu ziņuMetodiskais materiāls “Sadarbība un eTwinning projektu metode mūsdienīgā mācību procesā”
Metodiskajā materiālā “Sadarbība un eTwinning projektu metode mūsdienīgā mācību procesā” apkopota informācija par mūsdienīga mācību procesa veidošanas nosacījumiem un organizācijas formām, par projekta metodes pielietošanu un tā veidošanas soļiem, kā arī iesaistīšanos starptautiskā tiešsaistes sadarbībā un Kokneses pamatskolas – attīstības centra pieredzi darbojoties eTwinning projektos.
Metodisko materiālu veidoja Kokneses pamatskolas – attīstības centra speciālās izglītība skolotājas Inese Svence un Ineta Gerasimova, izmantojot Erasmus+2021 projekta kursos “Mācīšana 21. gadsimta skolā” gūtās zināšanas.
Metodiskais materiāls “UNESCO 9 zelta likumi iekļaujošā izglītībā"
Kokneses pamatskolas – attīstības centra skolotājas Malda Sokolovska un Aija Kārkliņa metodisko materiālu veidoja, izmantojot Erasmus+2022 projektā gūtās zināšanas kursos “Inclusive Education”, kas notika Spānijas pilsētā Malagā.
Metodiskajā materiālā “UNESCO 9 zelta likumi iekļaujošā izglītībā” apkopota informācija par deviņiem nosacījumiem, kas jārealizē iekļaujošā izglītībā, ietverot komunikāciju starp skolēnu un skolotāju, klases izkārtojumu, individuālo izglītības plānu, individuālo palīdzību skolēniem ar speciālām vajadzībām, tehniskos palīglīdzekļus, stundu plānošanu, izpildi un novērtēšanu, uzvedības vadīšanu, visu skolēnu iekļaušanu skolas dzīvē, izglītības procesā un sadarbību ar vecākiem un vietējām iestādēm, lai iekļaujošās izglītības attīstība būtu iespējama un ilgtspējīga.