Speciālo vajadzību pazīmes bērniem no 1.5 līdz 7 gadu vecumam
Ikviena bērna attīstība norisinās atšķirīgi, tomēr vecumposmu attīstības secība ir negrozāma, tās gaitu nav iespējams paātrināt. Visam savs laiks. Vecākiem būtu jāņem vērā, ka tieši ģimenei ir svarīga loma bērna turpmākajā attīstībā. Tas, ko bērni ikdienā iemācīsies no saviem vecākiem un ģimenes, veidos pamatu visai viņu turpmākajai dzīvei. Mums visiem ir svarīgi laicīgi izprast vecumposmu atšķirības un zināt, kas ir pats būtiskākais bērna attīstībā katrā no tiem.
Lasīt visu ziņu (5)Metodiskais materiāls "Skolotāju un skolēnu attiecību modeļi"
Kokneses pamatskolas – attīstības centra skolotājas Zaiga Krēsliņa un Aija Kārkliņa metodisko materiālu ir izveidojušas, izmantojot Erasmus+2019 projekta “Lietpratīgs skolotājs mūsdienīgā skolā” kursos “Efective classroom management – Techniques, methodologies and disciplinary strategies” gūtās zināšanas, kuras būs noderīgas veidojot efektīvu klases vadību un tās stratēģiju izstrādi, sekmējot pozitīvas skolotāju – skolēnu attiecības izglītības procesā.
Lasīt visu ziņuIzglītības iestāde ir mikropasaule sabiedrībā, kurā, bērns, apgūstot mācību saturu, iepazīst sevi, izzina apkārtējo pasauli, mācās pieņemt dažādību. Skolotājs ir ne tikai palīgs zināšanu apguvē un mācīšanās procesā, bet arī pats nepārtraukti papildina savas zināšanas par skolēnu spēju attīstīšanu, mācīšanās vadību, problēmu izvērtēšanu un risināšanu, izglītības procesa padarīšanu jēgpilnu un saistītu ar reālo dzīvi.
Lasīt visu ziņuVērtēšana speciālās izglītības programmās
Pedagoģijas terminu skaidrojošā vārdnīcā vērtēšana tiek raksturota kā procedūra, kurā nosaka skolēnu zināšanu, prasmju un iemaņu atbilstību izglītības programmā noteiktajam mācību satura apguves līmenim jeb atbilstību standarta prasībām izglītības sistēmā. Saskaņā ar pilnveidoto mācību saturu un kompetenču pieeju izglītības procesā mainās arī vērtēšanas sistēma skolās.
Lasīt visu ziņuMācību stunda ir izglītības procesa pamatforma, tādēļ precīza tās plānošana un vadīšana padara mācību stundu par mērķtiecīgu, dod skolotājam iespēju racionāli izmantot laiku stundā. Kompetencēs balstītā izglītības modelī mācību procesa centrā ir skolēns un viņa mācīšanās, ko nodrošina strukturēta mācību stunda, ņemot vērā katra skolēna individualitāti, kā arī daudzveidīgu mācību metožu pielietojums, lai sekmētu skolēna ieinteresētību līdz stundas beigām.
Lasīt visu ziņuKokneses pamatskolas – attīstības centra speciālās izglītības pedagogi I. Svence un E. Ivanāne, ir izstrādājušas metodisko atbalsta materiālu “Skolēnu raksturojumu izveide”.
Metodiskais materiāls paredzēts pedagogiem kā atbalsts raksturojumu sagatavošanai un darbam ar skolēnu izpēti.
Tikai sistemātiska un regulāra izpēte palīdz skolotājiem saprast katra skolēna individuālās spējas, attīstības traucējumus un stiprās puses, kuras izmantot pedagoģiskajā procesā, bērna individuālo sasniegumu veicināšanai. Šis metodiskais materiāls ir būtisks atbalsts skolotājiem, ikdienā veicot skolēnu novērošanu un sagatavojot skolēnu raksturojumus pedagoģiski medicīniskajai komisijai, izpētei un dažādām institūcijām. Tajā ir apkopota un strukturēta informācija, kā arī sniegti metodiski ieteikumi, kas nepieciešami veidojot skolēna raksturojumu.
Kokneses pamatskolas – attīstības centra skolotājas Elīna Māliņa un Sandra Riekstiņa piedalījās Erasmus+2019 projekta “Lietpratīgs skolotājs mūsdienīgā skolā” kursos “Iekļaušanas metodes mācību klasē”, kas norisinājās Spānijā, lai iegūtu jaunas zināšanas par iekļaujošās izglītības metodēm, kas sekmētu mācību vielas apgūšanu un efektīvāk iesaistītu skolēnus ar speciālām vajadzībām vai mācību
traucējumiem kopējā darbā.