Atbalsta pasākumi izglītojamiem mācību procesā ietver sevī dažāda veida metodes, kas palīdz skolēniem ar speciālām izglītības vajadzībām pārvarēt veselības problēmu vai attīstības traucējumu radītos ierobežojumus mācību procesā un pārbaudes darbos. Speciālā pedagoga Ineses Svences sagatavotajā metodiskajā materiālā izglītības iestāžu atbalsta komandas speciālistiem un pedagogiem “Atbalsts izglītojamiem ar speciālām vajadzībām. Speciālistu ieteikumi un rekomendācijas” ir apkopota informācija par nepieciešamajiem atbalsta pasākumiem, to veidiem katrai speciālās izglītības programmai un individualizēta mācīšanās procesa organizēšanas nodrošināšanai atbilstoši ikviena bērna spējām, veselības un attīstības stāvoklim.
Digitālās prasmes ir prasmes, kuras palīdz efektīvi, gudri un atbildīgi lietot digitālās tehnoloģijas. Skolēns atbildīgi izmanto digitālās tehnoloģijas ikdienā, lai zināšanas iegūtu, izmantotu un radītu, kā arī risinātu uzdevumus un problēmas, koplietotu un izmantotu savu un citu radītu saturu, prasmīgi pārvalda savu digitālo identitāti, efektīvi un droši komunicē un sadarbojas ar citiem digitālajā vidē; kritiski un konstruktīvi izvērtē tehnoloģiju un mediju lomu sabiedrībā.
Metodiskais materiāls "Bērns ar speciālām vajadzībām pirmsskolas izglītības iestādē"
Pirmsskolas izglītība ir izglītības pakāpe, kurā notiek bērna individualitātes un personības veidošanās, veselības nostiprināšana un tiek nodrošināta sagatavošanās pamatizglītības ieguvei. Tādēļ ir svarīgi saprast, ka agrīni konstatēti mācīšanās traucējumi, laicīgi sniegta palīdzība un noteikti atbalsta pasākumi nozīmē labākus rezultātus mācību satura apguvē skolā.
Lasīt visu ziņuSpeciālo vajadzību pazīmes bērniem no 1.5 līdz 7 gadu vecumam
Ikviena bērna attīstība norisinās atšķirīgi, tomēr vecumposmu attīstības secība ir negrozāma, tās gaitu nav iespējams paātrināt. Visam savs laiks. Vecākiem būtu jāņem vērā, ka tieši ģimenei ir svarīga loma bērna turpmākajā attīstībā. Tas, ko bērni ikdienā iemācīsies no saviem vecākiem un ģimenes, veidos pamatu visai viņu turpmākajai dzīvei. Mums visiem ir svarīgi laicīgi izprast vecumposmu atšķirības un zināt, kas ir pats būtiskākais bērna attīstībā katrā no tiem.
Lasīt visu ziņuMetodiskais materiāls "Skolotāju un skolēnu attiecību modeļi"
Kokneses pamatskolas – attīstības centra skolotājas Zaiga Krēsliņa un Aija Kārkliņa metodisko materiālu ir izveidojušas, izmantojot Erasmus+2019 projekta “Lietpratīgs skolotājs mūsdienīgā skolā” kursos “Efective classroom management – Techniques, methodologies and disciplinary strategies” gūtās zināšanas, kuras būs noderīgas veidojot efektīvu klases vadību un tās stratēģiju izstrādi, sekmējot pozitīvas skolotāju – skolēnu attiecības izglītības procesā.
Lasīt visu ziņuIzglītības iestāde ir mikropasaule sabiedrībā, kurā, bērns, apgūstot mācību saturu, iepazīst sevi, izzina apkārtējo pasauli, mācās pieņemt dažādību. Skolotājs ir ne tikai palīgs zināšanu apguvē un mācīšanās procesā, bet arī pats nepārtraukti papildina savas zināšanas par skolēnu spēju attīstīšanu, mācīšanās vadību, problēmu izvērtēšanu un risināšanu, izglītības procesa padarīšanu jēgpilnu un saistītu ar reālo dzīvi.
Lasīt visu ziņuVērtēšana speciālās izglītības programmās
Pedagoģijas terminu skaidrojošā vārdnīcā vērtēšana tiek raksturota kā procedūra, kurā nosaka skolēnu zināšanu, prasmju un iemaņu atbilstību izglītības programmā noteiktajam mācību satura apguves līmenim jeb atbilstību standarta prasībām izglītības sistēmā. Saskaņā ar pilnveidoto mācību saturu un kompetenču pieeju izglītības procesā mainās arī vērtēšanas sistēma skolās.
Lasīt visu ziņu