Lapas karte
Kokneses pamatskola - attīstības centrs

Mācību un metodiskā atbalsta materiāli

Metodiskais materiāls "Ideju tirgus 2019"

20.01.2020

"Ideju tirgus 2019"

Sadarbība, dalīšanās pieredzē, darīšana, praktiska darbība, jaunu ideju ieviešana… Ar šādiem atslēgas vārdiem varētu raksturot par tradīciju kļuvušo Kokneses internātpamatskolas – attīstības centra metodiskā dienesta organizēto pedagogu metodisko darbu skati.

2019.gada 11.jūnijā skolas pedagoģiskie darbinieki pulcējās metodisko darbu skatē “Ideju tirgus 2019”, lai veicinātu metodisko darbību, pilnveidotu profesionālo kompetenci, popularizētu labās prakses piemērus, kuros šogad tika akcentēta kompetenču pieejas ieviešana izglītības procesā jeb starpdisciplināro stundu vadīšana un skolas estētiskās vides veidošana (vides objekti skolas apkārtnei).

Starpdisciplināro stundu būtība ir, skolotājiem sadarbojoties, integrēt kopā vairākus mācību priekšmetus, to izmantot dažādu ar dzīvi saistītu problēmu risināšanai un radīt atkal jaunas idejas. Šāda veida stundas ir līdzeklis, lai attīstītu skolēnam nepieciešamas kompetences un dzīvei svarīgas prasmes. Tās ir vērtīgas ne tikai skolēniem, bet arī skolotājiem, kuriem ir iespēja sadarboties, būt radošākiem, izvēlēties interesantākās metodes un stundā vienam otru papildināt.

Lasīt visu ziņu

Metodiskais materiāls “Disleksija”

29.05.2019

Metodiskais materiāls “Disleksija”

Kokneses pamatskolas – attīstības centra metodiskais dienests ir apkopojis informāciju no vairākiem avotiem un sagatavojis skolotājiem un vecākiem metodiskus ieteikumus “DISLEKSIJA”.

Disleksija ir specifisks neirobioloģiskas izcelsmes mācīšanās traucējums, kuru raksturo grūtības precīzi un/vai tekoši izlasīt vārdus un vājas pareizrakstības prasmes. Šīs grūtības parasti nosaka deficīts fonoloģiskajās prasmēs. Disleksija ir cieši saistīta ar citiem mācīšanās un attīstības traucējumiem: disgrāfiju, diskalkuliju, dispraksiju, uzmanības deficītu un hiperaktivitātes sindromu(UDHS), garīgās attīstības traucējumiem.

Materiālā ir informācija par disleksiju, tās veidiem un apkopoti praktiski ieteikumi skolotājiem un vecākiem, ja bērnam ir diagnosticēta disleksija.

Metodiskais materiāls "Uzvedība kā skolēnu sasniegumus motivējošs faktors"

11.04.2019

Metodiskais materiāls "Uzvedība kā skolēnu sasniegumus motivējošs faktors"

Latvijā aktuāls ir jautājums par uzvedības negatīvo izpausmju mazināšanu, jo tie būtiski ietekmē skolēnu mācību sasniegumus un sagatavotības dzīvei sabiedrībā kvalitāti. Neskatoties uz dažādu speciālistu un sabiedrības pūlēm, uzvedības radītās problēmas joprojām daļēji ir neatrisinātas. Bērniem bieži vērojama destruktīva, antisociāla uzvedība un viņi rīkojas vardarbīgi. Uzvedības radītās problēmas ietekmē gan pedagoga darbības kvalitāti, gan bērnu mācību sasniegumu rezultātus, pie tam ne tikai to, kuru uzvedība ir problemātiska, bet visu grupā esošo audzēkņu. Risinot uzvedības problēmas, būtiski ir saprast, ka palīdzība ir nepieciešama gan tam, kuram ir uzvedības traucējumi, gan tam, pret kuru uzvedības negatīvās izpausmes tiek vērstas.

2019.gada 14.martā Kokneses internātpamatskola – attīstības centrs sadarbībā ar Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekciju organizēja konferenci „Uzvedība kā skolēnu sasniegumus motivējošs faktors”.

Metodiskajā materiālā ir apkopota informācija par konferenci, lektoru prezentācijas, aktualizēti jautājumi par uzvedības traucējumiem un to korekcijas iespējām.

Metodiskais materiāls "Roku un pirkstu sīkās motorikas trenēšana bērnu attīstībai"

17.12.2018

Metodiskais materiāls "Roku un pirkstu sīkās motorikas trenēšana bērnu attīstībai"

Kokneses internātpamatskolas attīstības centra metodiskais dienests ir apkopojis informāciju no vairākiem avotiem un sagatavojis metodiskus ieteikumus skolotājiem un vecākiem “ROKU UN PIRKSTU SĪKĀS MOTORIKAS TRENĒŠANA BĒRNA ATTĪSTĪBAI”.

Roku un pirkstu jeb sīkās motorikas kustības ir muskuļu, nervu un kaulu sistēmas darbību kopums. Roku attīstība, sīkā motorika un roku pirkstu kustības koordinācija atrodas ciešā saiknē ar bērna domāšanas un runas attīstību. Pastāv savstarpēja saistība starp sīko motoriku un valodas attīstību. Sīkās motorikas kustības stimulē dažādus apvidus galvas smadzenēs, kā rezultātā tiek veicināta kognitīvo procesu, runas un valodas attīstība, tiek attīstītas koncentrēšanās spējas.

Materiālā ir apkopoti uzdevumi roku un pirkstu sīkās motorikas trenēšanai, kā arī ieteikumi skolotājiem un vecākiem bērna motorikas attīstīšanai.

Metodiskais materiāls „Patriotisma un valstiskās apziņas stiprināšana kompetenču pieejā”

01.06.2018

Radošo darbu skate „Patriotisma un valstiskās apziņas stiprināšana kompetenču pieejā”

2018.gada jūnijā, saules pielietā dienā, kad skolēni jau devušies vasaras brīvdienās, Kokneses internātpamatskolas - attīstības centra pedagogi tikās radošo darbu skatē “Patriotisma un valstiskās apziņas stiprināšana kompetenču pieejā”. Pedagogi prezentēja savus pieredzes materiālus, labās prakses piemērus un popularizēja savu darbu, akcentējot skolēnu aktīvu līdzdalību mācību un audzināšanas procesā.

Kolēģi ar lielu interesi, pozitīvu attieksmi, mūzikas, deju soļu un dziesmu pavadībā vērtēja gan kolāžas Latvijas karoga krāsās, gan atziņas par Fr. Bārdas dzeju, gan ģeometriju skolas pagalmā. Tika prezentētas dažādas darba lapas, foto un video materiāli, spēles, pīrāgu cepšanas receptes un nākošā mācību gada “Labo darbu grozs”.

Lasīt visu ziņu
PASĀKUMU KALENDĀRS
<>
back to top