Svarīgākā valodas funkcija ir sazināšanās, izsakot savas domas un izjūtas. Ja izglītojamam ir runas un valodas traucējumi, saziņa ir apgrūtināta vai nav neiespējama, var izmantot arī neverbālos saziņas līdzekļus (acu kontakts, poza, žests, mīmika, pauze, ķermeņa valoda un izturēšanās veids).
Kokneses pamatskolas – attīstības centra speciālās izglītības skolotāja Dace Ūdre ir apkopojusi informāciju no vairākiem avotiem un sagatavojusi metodisko materiālu "Alternatīvās un augmentatīvās komunikācijas līdzekļi, metodes un paņēmieni saziņai ar izglītojamiem, kuriem ir ierobežota spēja sazināties verbāli”. Materiālā akcentēti zināmākie alternatīvās un augmentatīvās komunikācijas līdzekļi, lai izglītojamiem, kuriem ir ierobežota spēja sazināties, palīdzētu sazināties un komunicēt.