Sociālie stāsti ir metode, kas palīdz bērniem saprast, kā pielāgoties dažādām situācijām. Tie attīsta pozitīvas uzvedības prasmes, veicina bērnu emocionālo inteliģenci, palīdzot atpazīt un saprast savas un citu emocijas. Turklāt sociālie stāsti uzlabo bērnu komunikācijas prasmes, mācot viņiem, kā uzsākt un uzturēt sarunas, kā arī kā izteikt savas vajadzības un vēlmes. Sākotnēji šī metode tika radīta darbā ar bērniem ar autiskā spektra traucējumiem, lai viņi apgūtu dažādas sociālās prasmes, tomēr šobrīd tā plaši tiek pielietota ikdienā, strādājot ar bērniem ar speciālām vajadzībām. Sociālie stāsti ir efektīvs rīks mācību procesā, jo tie var palīdzēt apgūt konkrētas akadēmiskās prasmes, piemēram, lasīšanu, rakstīšanu vai matemātiku, integrējot tās stāstos, kas ir saistīti ar bērnu ikdienas dzīvi.
Kokneses pamatskolā – attīstības centrā 2025. gada 4. jūnija notika ikgadējā metodisko darbu skate ''Ideju Tirgus 2025. Sociālie stāsti – atbalsts mācību procesā un karjeras izglītībā”, kurā pedagogi prezentēja pašu veidotos sociālos stāstus un dalījās ar labās prakses piemēriem par to izmantošanu mācību procesā, audzināšanas darbā un karjeras izglītībā.
Metodisko darbu skates labākie sociālie stāsti tika noteikti kolēģu balsojuma rezultātā: pirmo vietu ar sociālo stāstu “Bibliotēkas apmeklējums” ieguva bibliotekāre Aija Kārkliņa, otrajā vietā ar savu sociālo stāstu “Es esmu draudzīgs” ierindojās skolotāja Anika Vaivade un trešā vieta skolotājai Inesei Krastiņai ar sociālo stāstu “Cieņa”.
Paldies viesiem Kokneses pamatskolas – attīstības centra pedagogiem, metodisko darbu skates dalībniekiem par labās prakses piemēriem, jo tie veicina zināšanu apmaiņu un sadarbību starp pedagogiem un veido pozitīvu mācību vidi.
Gunita Dambe
metodiķe
Kokneses pamatskola – attīstības centrs