Viens no Latvijas izglītības sistēmas raksturlielumiem, kurš tiek definēts Izglītības attīstības pamatnostādnēs 2021.-2027.gadam, ir individualizēta mācību pieeja, kur izglītības piedāvājums atbilst ikviena vajadzībām un iespējām, plānojot individuālus mācīšanās un pašattīstības ceļus, kurā notiek indivīda izaugsme un aktīvi tiek izmantotas tehnoloģijas personalizētu mācību risinājumu nodrošināšanai. Nepārtraukta izglītošanās un zināšanu apguve ir Kokneses pamatskolas – attīstības centra pedagoģiskā personāla izvirzītais profesionālās pilnveides un pašizaugsmes mērķis. Tādēļ izglītības iestāde aktīvi iesaistās starptautiskos projektos, lai sekmētu katra pedagoga individuālo izaugsmi un skolas ilgtspējīgu attīstību.
2024.gada jūnijā Kokneses pamatskolas – attīstības centra pedagogu un administrācijas komanda Sanita Baltcere, Jūlija Grase, Inese Svence, Ineta Fedotovska un Ineta Gerasimova devās uz saulaino Spāniju, lai akreditētā Erasmus+ 2023 projekta ietvaros piedalītos “darba ēnošanā” un iepazītos ar šīs valsts pieredzi speciālās un iekļaujošās izglītības realizēšanā, viesojoties izglītības un atbalsta centrā MATER, kas piedāvā dažādus pakalpojumus bērniem un jauniešiem ar īpašām vajadzībām. Šis centrs ir pazīstams ar savu integrēto un personalizēto pieeju, nodrošinot izglītību, terapiju un sociālo atbalstu. Tas piedāvā izglītību bērniem un jauniešiem vecumā no 3 līdz 21 gadam, pielāgojot mācību programmas katra skolēna individuālajām vajadzībām, un psiholoģijas, logopēdijas un fizioterapijas nodarbības, lai atbalstītu ikviena attīstību. Abu skolu pārstāvji ar interesi diskutēja par kopīgo un atšķirīgo valstu izglītības sistēmās, nepieciešamā atbalsta nodrošināšanā un problēmām iekļaujošā izglītībā, to risināšanas iespējām. Projekta dalībnieki piedalījās un vēroja korekcijas nodarbības bērniem ar speciālām vajadzībām viņu attīstībai piemērotā vidē, kas nodrošināja draudzīgu, atbalstošu un attīstošu gaisotni, tikās ar administrāciju, atbalsta personālu, vēroja mācību stundas klasēs. Kokneses skolotāji “darba ēnošanas” laikā ne tikai iepazinās ar Spānijas izglītības sistēmu, bet arī izbaudīja silto laiku, priecājās par skaisto dabu un apskatīja kultūrvēsturiskās vietas.
Iespēju vērot citu valstu kolēģu darbu, uzlabot svešvalodu zināšanas un iegūt jaunu pieredzi, mobilitātes dalībnieki atzīmē kā svarīgākos ieguvumus, jo Kokneses pamatskola – attīstības centrs kā veiksmīgs Erasmus+ projektu realizētājs, sniedz iespēju izglītības iestādes pedagoģiskajam personālam gūt starptautisku pieredzi un jaunas zināšanas mūsdienīgas izglītības nodrošināšanā, iepazīt ārvalstu kolēģu izmantotās mācību metodes ikdienas darbā ar izglītojamiem ar speciālām vajadzībām, kā arī padziļināt izpratni par Eiropas kultūrām, vēsturi un vērtībām.
Inese Svence, Ineta Gerasimova un Ineta Fedotovska
Erasmus+ projekta dalībnieces
Kokneses pamatskola - attīstības centrs