Lapas karte
Kokneses pamatskola - attīstības centrs

Ciemos pie vardītes

24.05.2023

20230524pijautriezaki.jpgRitms dabā un cilvēkā.

Spoža saule, skaidras debesis, siltas dienas – tās ir ilgi gaidītās vasaras atnākšanas pazīmes. Daba ir piepildīta ar visdažādākajām krāsām. Daba ir pamodusies. Arī zaļā vardīte, kura bija iemigusi dīķa malā – pamodās, jo pie viņas negaidīti ieradās jautrie zaķēni.

2023.gada 24. maijā Kokneses pamatskolas – attīstības centra pirmsskolas grupas “Pienenīte” bērni, kopā ar logopēdi Nelliju Bāliņu un skolotāju Gunu Kruku iepazinās ar ritma būtību. Ir zināms, ka ritms ir vienādu vai līdzīgu elementu atkārtošanās noteiktos laika intervālos. Pastāv arī brīvais ritms, ko var saskatīt gan mākslas darbos, gan dabā. Grupas “Pienenīte” bērniem bija iespēja, relaksējošas mūzikas pavadījumā, zīmēt savu ritmu, kas vēlāk tika novērtēts un analizēts. Viens bērns uzzīmēja vēja ritmu, atdarinot to ar vējam piemērotu, ritmiski izrunātu skaņu Š-Š-Š, citam izdevās uzzīmēt lielu kalnu, kas tika atdarināts ar artikulācijas vingrinājuma palīdzību, proti, ritmiski izrunājot skaņu L - L - L - L - L. Kādam zīmējums līdzinājās dubļu peļķēm, un kurš gan bērnībā nevēlējās tajās padraiskoties!? Šis zīmējums tika parādīts ar ritmiskiem pēdu piesitieniem.

Dabā it viss ir ritmisks un arī mūsu elpa ir ritmiska. Bērniem tika dota iespēja pārbaudīt, cik ritmiska ir viņu elpa. Ar salmiņu palīdzību bērni aizpūta krāsainās bumbiņas līdz vardītes dīķa malai, kur nekustīgi stāvēja burtu koks. Bērni saprot, ka katram burtam ir sava skaņa. Ja divas skaņas novieto ritmiski vienu aiz otras, tad tas izklausās šādi: U - A - U - A - U.

Turpinājumā ritma izjūtas attīstīšanai tika izmantoti dabas materiāli: pupas lietus skaņas imitēšanai, akmentiņi kā ritma instrumenti dziesmā, koka stienīši skaņu skaita atdarināšanai un tml. Nobeigumā jautrie zaķēni cienājās ar zaļās vardītes sarūpēto cienastu – marmelādi.

Lai jums visiem jauka, silta un patīkama vasara!

Nellija Bāliņa

logopēde

Kokneses pamatskola – attīstības centrs

PASĀKUMU KALENDĀRS
<>
back to top