Atbilstoši Bērnu tiesību aizsardzības likumā ietvertajai definīcijai “bērns ar īpašām vajadzībām” ir bērns, kuram sakarā ar slimības, traumas vai iedzimta defekta izraisītiem orgānu sistēmas funkciju traucējumiem ir nepieciešama papildu medicīniskā, pedagoģiskā un sociālā palīdzība neatkarīgi no tā, vai likumā paredzētajā kārtībā ir noteikta invaliditāte, kas garantē ikvienam “tādas pašas tiesības uz aktīvu dzīvi, tiesības attīstīties un iegūt vispārējo un profesionālo izglītību atbilstoši savām fiziskajām un garīgajām spējām un vēlmēm, kā arī tiesības piedalīties sabiedriskajā dzīvē”.
Kokneses pamatskolas – attīstības centra direktores vietniece metodiskajā darbā Inese Svence un metodiķe Ineta Gerasimova 2024.gada 6.martā devās uz Madonas novadu, lai Izglītības pārvaldē tiktos ar Domes priekšsēdētāja vietnieku, nodaļas vadītāju, speciālistiem un kolēģiem no Dzelzavas Pakalnu pamatskolas un diskutētu par izglītojamo ar garīgās veselības traucējumiem mācību procesa organizēšanu, iekļaušanu vispārējās izglītības iestādēs. Savukārt, Degumnieku pamatskolā lektores vadīja profesionālās pilnveides kursus “Pedagoģiskā procesa plānošana un vadīšana izglītojamiem ar speciālām vajadzībām”, raksturojot speciālo vajadzību spektru, tipiskākās iezīmes, stundu veidošanas pamatprincipus, dažādu mācību pielāgojumu nepieciešamību izglītības procesā, kvalitatīvas uz sadarbību vērstas komunikācijas ar vecākiem veidošanu. Paldies visiem dalībniekiem par ieinteresētību, uzdotajiem jautājumiem, pozitīvo gaisotni un atklātību!
Ineta Gerasimova
metodiķe
Kokneses pamatskola – attīstības centrs