
2025. gada oktobrī, skolēnu rudens brīvdienās, Kokneses pamatskolas – attīstības centra pedagoģiskais un atbalsta personāls Malda Sokolovska, Daiga Caune, Gunita Dambe un Ērika Kūla-Romancāne devās uz Grieķijas pilsētu Kozani, lai piedalītos Erasmus+ 2025 projekta mobilitātē “darba ēnošana”.
Tās laikā dalībnieces guva vērtīgu pieredzi, vērojot kolēģu darbu Kozani speciālajā bērnudārzā, kā arī izmantoja izdevību apmeklēt Kozani un Ptolemaidas speciālās pamatskolas un Kozani 7. pamatskolu, kas ikdienā īsteno iekļaujošo izglītību. Skolotāji padziļināti iepazinās ar mācību procesa organizāciju un atbalsta pasākumiem skolēniem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem, izmantotajām metodēm un tehnoloģijām mācību darbā, sadarbības modeļiem starp izglītības, sociālajiem un veselības aprūpes speciālistiem. Projekta dalībnieces tikās ar Kozani vicemēru un reģiona izglītības departamenta pārstāvi, salīdzināja abu valstu izglītības sistēmas, pārrunāja pieredzi iekļaujošās izglītības jomā, sadarbību starp skolām, kā arī pašvaldību un vecākiem, kas ir būtiska kvalitatīvas izglītības nodrošināšanai.
Starptautiskās pieredzes apmaiņas laikā skolotājas iepazina arī Kozani reģiona bagāto kultūru un vēsturi, apmeklējot Krokos Kozani safrāna kooperatīvu, kas ražo augstas kvalitātes grieķu sarkano safrānu (pazīstamu ar izcilu krāsotspēju) un ir nozīmīgs ekonomikai un kulinārajam mantojumam. Apskatīja Vurkas savrupmāju (Archontikó Voúrka), kas ir vēsturisks piemineklis un tipisks 18. gadsimta Maķedonijas arhitektūras piemērs, kurš atvērts apmeklētājiem kā muzejs, lai saglabātu reģiona mantojumu. Tāpat tika apmeklēts Aiani arheoloģijas muzejs un Kozani muzejs, sniedzot ieskatu senajā pagātnē, un aplūkots Neraidas tilts un tā gleznainā apkārtne.
Erasmus+ 2025 projekta sniegtās iespējas sekmē profesionalitātes, pozitīvas domāšanas un pašpilnveides kompetences attīstīšanu. Mobilitātes dalībnieces atzina, ka Grieķijā gūtā pieredze ir vērtīga — padziļinātas zināšanas par speciālās un iekļaujošās izglītības procesa organizēšanu, novērtēta starptautiskās sadarbības nozīme un gūta iedvesma turpmākajam darbam. Dalība projekta aktivitātēs uzlaboja svešvalodas prasmes, deva jaunas idejas, kuras nodot kolēģiem Kokneses pamatskolā – attīstības centrā. Lai iegūtā pieredze palīdz radīt vēl iekļaujošāku un atbalstošāku vidi mūsu skolēniem!
Malda Sokolovska un Gunita Dambe
Erasmus+ projekta dalībnieces
Kokneses pamatskolas – attīstības centrs
