Mūsdienu sabiedrībai ir raksturīga katra cilvēka kā personības individualizācija un mācību mērķu izvirzīšana, atšķirīgi zināšanu un prasmju līmeņi, mācību laika un veidu izvēles iespējas. Kvalitatīva mācību procesa nodrošināšanai ir svarīgi, lai ikvienam izglītojamam pieejams viņa spējām atbilstošs, mūsdienīgs un uz attīstību orientēts izglītības piedāvājums. Viena no Latvijas Izglītības attīstības pamatnostādnēs 2021.–2027. gadam noteiktajām prioritātēm ir nodrošināt augstas kvalitātes speciālo izglītību un iekļaujošas izglītības pieeju visos izglītības līmeņos. Tā paredz tādu atbalsta mehānismu nodrošināšanu, lai tieši izglītības piedāvājums atbilst izglītojamo speciālām vajadzībām, spējām, prasmēm un iepriekšējai pieredzei, tādējādi veidojot pamatu individuālām mācību iespējām un veidiem, un katra indivīda izaugsmei, palielinot līdzdalības iespējas mācību procesā, kopienas dzīvē, kultūras, sporta, pilsoniskās dzīves un ekonomiskajās aktivitātēs.
Kokneses pamatskolas – attīstības centra direktores vietniece metodiskajā darbā I.Svence un metodiķe I.Gerasimova 2024.gada 23.oktobrī viesojās Bebru pamatskolā un vadīja kursus “Individuālais atbalsts un pedagoģiskās metodes izglītojamiem ar speciālām vajadzībām vispārējās izglītības iestādē”. Tikšanās laikā lektores runāja par individuālo izglītības programmu apguves plānu sastādīšanu atbilstoši skolēnu vajadzībām, aktualizēja jautājumus par daudzveidīgu mācību metožu pielietošanu ikdienas darbā un atbalstu izglītojamiem ar mācīšanās traucējumiem. Darbojoties grupās, dalībnieki veica dažādus praktiskus uzdevumus, kas papildināja izpratni par skolēnu daudzveidīgajām speciālajām vajadzībām un nepieciešamajiem atbalsta pasākumiem, kā arī aktualizēja jautājumus par kvalitatīva individuālā izglītības programmas apguves plāna izstrādi.
Paldies Bebru pamatskolas pedagogu kolektīvam par aktīvu iesaistīšanos diskusijās, viedokļu apmaiņā un praktisku darbošanos!
Inese Svence
direktores vietniece metodiskajā darbā
Kokneses pamatskola – attīstības centrs