Iekļaujoša izglītība ir viens no būtiskākajiem mūsdienīgas pieejas principiem, uz kā balstās kvalitatīvas izglītības nodrošināšana, mācību satura plānošana un īstenošana skolā. Tādēļ ir svarīgi novērtēt skolēnu dažādās mācīšanās vajadzības, sniegt viņiem nepieciešamo atbalstu, izmantojot daudzveidīgas metodes un veidojot drošu un atbalstošu skolas vidi. Individuāla pieeja katram bērnam ir svarīgs nosacījums, lai nodrošinātu izglītošanās iespējas visiem bērniem, radot labvēlīgus apstākļus vispusīgai attīstībai, zināšanu un prasmju apguvei.
Pedagogu pieredzes apmaiņas veicināšanai un zināšanu papildināšanai par iekļaujoša izglītības procesa organizēšanu skolēniem ar speciālām vajadzībām 2023.gada 6.oktobrī Kokneses pamatskolā – attīstības centrā viesojās Jēkabpils novada Dignājas pamatskolas pedagogi. Sarunā ar izglītības iestādes administrāciju un speciālās izglītības attīstības centra speciālistiem metodiskās dienas dalībnieki diskutēja par atbalsta sniegšanas iespējām izglītojamiem ar speciālām vajadzībām, papildināja zināšanas par darbu ar bērniem ar daudzveidīgām mācīšanās vajadzībām un devās ekskursijā pa izglītības iestādi, lai iepazītos ar Kokneses pamatskolā – attīstības centrā pieejamajiem mācību resursiem, piedāvātajiem atbalsta pasākumiem un korekcijas nodarbībām.
Metodiskā dienas noslēgumā Dignājas pamatskolas pedagogi saņema atbildes uz sev interesējošiem jautājumiem par mācību procesa organizēšanu skolēniem ar speciālām vajadzībām, kā arī diskutēja par Latvijas izglītības sistēmas attīstības tendencēm iekļaujošas izglītības jomā, izvērtējot pozitīvos aspektus un akcentējot nepieciešamās izmaiņas izglītojamo ar speciālām vajadzībām iekļaušanai katrā izglītības iestādē.
Inese Svence,
direktores vietniece metodiskajā darbā
Kokneses pamatskola – attīstības centrs