Kvalitatīva izglītības nodrošināšana mūsdienās ir būtisks faktors sabiedrības attīstības veicināšanā un katras izglītības iestādes galvenais sasniedzamais mērķis. Atbalsts ikvienam un individuāla pieeja ir svarīgākie nosacījumi, realizējot iekļaujošu izglītību, radot labvēlīgus apstākļus katra bērna vispusīgai attīstībai, zināšanu un prasmju apguvei. UNESCO Salamankas deklarācijā tiek formulēti iekļaujošas izglītības pamatprincipi, akcentējot, ka vispārizglītojošās skolas, kas orientētas uz iekļaujošo izglītību, ir visefektīvākais veids, kā cīnīties pret diskriminējošo attieksmi, veidot pretimnākošu un iekļaujošu sabiedrību un panākt izglītību visiem, turklāt tās nodrošina efektīvu izglītību bērnu vairākumam, kā arī uzlabo visas izglītības sistēmas efektivitāti.
Pedagogu pieredzes apmaiņas veicināšanai un zināšanu papildināšanai par iekļaujoša izglītības procesa organizēšanu skolēniem ar speciālām vajadzībām 2022.gada 24.oktobrī Kokneses pamatskolā – attīstības centrā viesojās Madonas novada Ērgļu vidusskolas pedagogi. Metodiskās dienas dalībniekiem bija iespēja noklausīties lekciju “Atbalsts izglītojamiem ar speciālām vajadzībām”, piedalīties praktiskā darbnīcā par individuālo plānu veidošanu un doties ekskursijā pa izglītības iestādi, lai iepazītos ar Kokneses pamatskolā – attīstības centrā bērniem pieejamajiem mācību resursiem, atbalsta pasākumiem un korekcijas nodarbībām.
Metodiskā dienas noslēgumā Ērgļu vidusskolas pedagogiem bija iespēja saņemt atbildes uz sev interesējošiem jautājumiem par izglītības procesa organizēšanu skolēniem ar speciālām vajadzībām un ieteikumus ikdienas darba organizēšanai, kā arī diskutēt par Latvijas izglītības sistēmas attīstības tendencēm iekļaujošas izglītības jomā, izvērtējot pozitīvos aspektus un akcentējot nepieciešamās izmaiņas izglītojamo ar speciālām vajadzībām iekļaušanai katrā izglītības iestādē.
Inese Svence
direktores vietniece metodiskajā darbā
Kokneses pamatskola – attīstības centrs