No 2024.gada 11.marta līdz 16.martam Kokneses pamatskolas – attīstības centra skolotājas Anika Vaivade, Inese Krastiņa un Nellija Bāliņa kopā ar dalībniekiem no Rumānijas un Spānijas piedalījās Erasmus+ projekta mācībās “Advanced Innovative Learning Methods” (Uzlabotas inovatīvas mācību metodes) zinošu un atraktīvu lektoru Irene Gkotsi un Jean Glover vadībā. Katras valsts komanda iepazīstināja dalībniekus ar sevi, savu darbu, hobiju, kā arī prezentēja savu skolu un valsti.
Mācību laikā iepazināmies ar jauktās apmācības būtību un grupu rotāciju (Blended Learning & Station Rotation), praktiski pielietojot šo metodi. Jauktā mācīšanās ir nepārtrauktas izglītības prakses un tehnoloģiju apvienošanas rezultāts, lai nodrošinātu izglītojamiem efektīvāku un saistošāku mācību pieredzi. Apguvām NLP – Neirolingvistiskā programmēšana (Neurolinguistic Programming), kura ir sistēmu kopums, kas veido mūsu pieredzi. Analizējām piemērus pielietotajai NLP ikdienas skolas dzīvē un tās ietekmi uz skolēniem. Modelēšana un metamodelēšana, kā arī sava izstrādātā modeļa praktiska pielietošana bija izaicinājums visas dienas garumā. Savukārt, mācības par zaļajām kompetencēm (Teaching for the Green Competencies) aicināja mūs analizēt pieaugušo rīcību, kas, viennozīmīgi, ir piemērs mūsu nākamajām paaudzēm. Eiropas Savienība atbalsta izglītības un apmācības nozares centienus veicināt zaļo pārkārtošanos un uzlabot ilgtspējas kompetences visos izglītības līmeņos. Visiem izglītības procesā iesaistītajiem ir jāpapildina zināšanas, jāattīsta prasmes un attieksmes, kas palīdz dzīvot ilgtspējīgāk, mainīt patēriņa ieradumus un piedalīties zaļākas nākotnes veidošanā. Eiropā tiek īstenots arvien lielāks skaits izglītības un apmācības iniciatīvu un darbību, kas veltītas klimata pārmaiņu, bioloģiskās daudzveidības un ilgtspējas jautājumiem. Apgūstot tēmu “Ievads līdzdalības dizainā: mācīšanās un skolas kopienas attīstības progress” (Participatory & Universal Design in progress), kursa lektore mūs iepazīstināja ar universālā dizaina priekšrocībām. Neizpalika arī aktivitāte “Līdzdalības dizains darbībā”, kurai sekoja dažādi digitāli un reāli piemēri. Tēmas “Izaugsmes domāšana” (Growth Mindset) apguve veidoja izpratni par cilvēka domāšanas veidiem un atbildēja uz jautājumiem: “Ko nozīmē fiksēta un izaugsmes domāšana? Ar ko tās atšķiras un kā tās ietekmē cilvēka personību ?” Kursu noslēgumā diskutējām par nedēļas laikā apgūtajām tēmām, sniedzām atgriezenisko saiti, novērtējot gūtās zināšanas, kā arī apmeklējām Atēnu Akropoli, kas kopā ar tās apkaimē esošajām arheoloģisko atradņu vietām veido nozīmīgu antīkās arhitektūras ansambli. Senatnē šeit praktizēja un attīstīja filozofiju, demokrātiju un politikas teoriju, teātri un mūziku, tāpēc to var uzskatīt par Eiropas kultūras un civilizācijas būtisku aspektu un vērtību šūpuli.
Tā ir nenovērtējama bagātība – gūt zināšanas, prasmes un pieredzi starptautiskā komandā kopā ar kolēģiem. Šo ieguvumu izmantosim savā ikdienas darbā Kokneses pamatskolā – attīstības centrā, dalīsimies arī ar pārējiem izglītības iestādes un novada pedagogiem, jo gūtās zināšanas palīdzēs veicināt skolēnu ar speciālajām vajadzībām iekļaušanu mūsdienu sabiedrībā.
Anika Vaivade, Inese Krastiņa, Nellija Bāliņa
Erasmus+ projekta dalībnieces, skolotājas
Kokneses pamatskola – attīstības centrs