Mūsdienu laikmetā, kuram raksturīga vērtību daudzveidība un informācijas tehnoloģiju attīstība, ikvienam bērnam jāmācās dzīvot nepārtraukti mainīgā pasaulē. Viena no svarīgākajām un pirmā apzinātās mācīšanās vieta ir pirmsskola, kura sniedz pamatu turpmākajām skolas gaitām un ietekmē bērna personības veidošanos, kas noteiks vai bērns mācīsies ar prieku un vēlēsies izzināt lietas, parādības un sakarības. Vecāki un pirmsskolas izglītības iestāde ir sadarbības partneri, kuri kopā plāno katra bērna sasniedzamos rezultātus, atbilstoši viņa potenciālam un interesēm, lai sagatavotos pamatizglītības apguvei.
Dažādība ir viena no mūsdienu izglītības sistēmas pamatvērtībām, kura sniedz iespēju palīdzēt ikvienam bērnam neatkarīgi no viņa spējām, interesēm un vajadzībām sasniegt iespējami augstāko prasmju un zināšanu līmeni daudzveidīgās jomās. 2024.gada 13.novembrī Kokneses pamatskolas – attīstības centra speciālais pedagogs Inese Svence viesojās Pļaviņu pirmsskolas izglītības iestādē “Jumītis”, tikās ar vecākiem un pārrunāja par bērnu attīstību atbilstoši vecumposmam, kā arī akcentētu pazīmes, kas liecina par kavētu attīstību kādā no jomām, un nepieciešamību laicīgi vērsties pēc palīdzības. Ikviena bērna attīstība norisinās atšķirīgi, reizēm ātrāk, reizēm lēnāk, reizēm negaidīti pēkšņi, tomēr vecumposmu secība ir negrozāma. Tādēļ svarīgi ir saprast, ka agrīni konstatētie mācīšanās vai kādi citi traucējumi, laicīgi sniegtā palīdzība un noteiktie atbalsta pasākumi nozīmē labākus rezultātus mācību satura apguvē skolā. Vecākiem ir būtiska loma katra bērna dzīvē un viņu jēgpilnā iesaistē mācībās ikvienā izglītības apguves posmā, sniedzot personīgu paraugu ar savu rīcību, interesējoties par mācīšanos, sadarbojoties ar skolotājiem.
Paldies Pļaviņu pirmsskolas izglītības iestādes “Jumītis” vecākiem par ieinteresētību, uzdotajiem jautājumiem un praktisku līdzdarbošanos!
Inese Svence
speciālais pedagogs
Kokneses pamatskola – attīstības centrs