Septembra nogalē norisinājās eTwinning Nacionālā atbalsta dienesta organizēts vebinārs, kurā Latvijas pedagogi dalījās pieredzē par lasītprasmes veicināšanu starptautisku eTwinning projektu ietvaros. Pasākumā ar savu pieredzi dalījās Aija Kārkliņa, Kokneses pamatskolas – attīstības centra speciālās izglītības skolotāja un bibliotekāre, kura iepazīstināja ar projektu “Fairy tales unite us”. Projekts tika īstenots sadarbībā ar skolām no Rumānijas un Turcijas, un tā pamatā bija pasaku lasīšana, iestudēšana un salīdzināšana. Skolēni gatavoja pirkstiņlelles, uzstājās lomās un meklēja kopīgo dažādu tautu folklorā. Pieredze apliecināja, ka arī bērni ar speciālām vajadzībām, saņemot atbalstu, var sekmīgi iesaistīties starptautiskos projektos, pilnveidot lasītprasmi, attīstīt radošumu un sadarbības prasmes, kā arī gūt lepnumu par paveikto.
Ar iedvesmojošiem eTwinning projektu piemēriem iepazīstināja arī pirmsskolas skolotāja Inta Ukstiņa no Grobiņas pirmsskolas izglītības iestādes “Ūdelīte”, Solvita Vencjuna eTwinning vēstniece un Vangažu vidusskolas latviešu valodas un literatūras skolotāja.
Vebināra noslēgumā tika akcentēts, ka dalība eTwinning projektos sniedz ne tikai jaunas mācību metodes un pedagoģisko iedvesmu, bet arī paplašina skolotāju redzesloku, ļauj sadarboties starptautiskā vidē un motivē turpināt attīstīt radošu pieeju mācību procesā.
(https://etwinning.lv/projekta-pieredzes-vebinars-lasitprasmes-stiprinasana-etwinning-projektos/)
Vebināra “Lasītprasme: eTwinning projektu pieredze” ieraksts
Aija Kārkliņa
skolotāja, bibliotekāre
Kokneses pamatskola - attīstības centrs