Metodiskais materiāls "Sociālie stāsti"
Sociālie stāsti ir metode, kas palīdz bērniem saprast, kā pielāgoties dažādām situācijām. Tie attīsta pozitīvas uzvedības prasmes, veicina bērnu emocionālo inteliģenci, palīdzot atpazīt un saprast savas un citu emocijas. Turklāt sociālie stāsti uzlabo bērnu komunikācijas prasmes, mācot viņiem, kā uzsākt un uzturēt sarunas, kā arī kā izteikt savas vajadzības un vēlmes. Sākotnēji šī metode tika radīta darbā ar bērniem ar autiskā spektra traucējumiem, lai viņi apgūtu dažādas sociālās prasmes, tomēr šobrīd tā plaši tiek pielietota ikdienā, strādājot ar bērniem ar speciālām vajadzībām. Sociālie stāsti ir efektīvs rīks mācību procesā, jo tie var palīdzēt apgūt konkrētas akadēmiskās prasmes, piemēram, lasīšanu, rakstīšanu vai matemātiku, integrējot tās stāstos, kas ir saistīti ar bērnu ikdienas dzīvi.
