Latvijā vispārizglītojošajās skolās mācās arvien vairāk bērnu ar speciālām vajadzībām, tādējādi realizējot iekļaujošu izglītību. Izglītības likums nosaka, ka ikvienam ir tiesības uz kvalitatīvu un iekļaujošu izglītību, kas tiek skaidrota kā process, kurā tiek nodrošinātas visu skolēnu daudzveidīgās vajadzības, palielinot līdzdalības iespējas un samazinot iespējas būt izslēgtiem no izglītības procesa, jo visi skolēni mācās atbilstoši savām spējām un attīstības līmenim, saņem atbilstošu palīdzību. Lai nodrošinātu kvalitatīvu mācību procesu izglītojamiem ar speciālām vajadzībām, pedagogu zināšanas par iekļaujošās izglītības jomu nereti ir nepietiekamas.
Lasīt visu ziņuDecembra mēnesis “Bērnu, jauniešu un vecāku žūrijas 2024” dalībniekiem ir laiks, kad nepieciešams pamudinājums, lai turpinātu lasīt kolekcijas grāmatas, tāpēc rūķi bija sarūpējuši balvas čaklajiem lasītājiem. Kokneses pamatskolas – attīstības centra bibliotēkā 2024. gadā lasītveicināšanas programmā sākotnēji iesaistījās 30 skolēni, bet saņemt Ziemassvētku dāvanu varēja tie, kuri bija izlasījuši vismaz vienu darbu no kolekcijā iekļautajiem izdevumiem. Bibliotēkas rūķis bija sagatavojis uzdevumus, kur bija jānosaka, no kura darba ir tēls un jāprognozē, kā sarindosies žūrijas kolekcijas grāmatas pēc ekspertu balsojuma. Bērni, kopīgi vienojoties, pirmajā vietā “5+” grupā ierindoja Kirkopelto “Molli” un izdevumu par divām sirdīm “Sirdslietas”, “9+” grupā nobalsoja par Kofa dzejoļu grāmatu “Kur palika bērni?” un poļu rakstnieka Malkovska stāstu “Kamils, kurš skatās ar rokām”, “11+” grupā prognozes bija, ka pirmās vietas var ieņemt darbi ar galvenajiem tēliem Klāruku vai Džūliju.
Lasīt visu ziņu (4)Iekļaujošā sabiedrībā tiek cienītas un atbalstītas visu sabiedrības locekļu tiesības uz izglītību, sociālo aizsardzību un iesaisti darba tiesiskajās attiecībās neatkarīgi no viņu etniskās izcelsmes, tiesiskā statusa, veselības stāvokļa vai citām atšķirībām, kas var kļūt par atstumtības cēloņiem. Dažādība ir resurss un vērtība, tā ir iespēja mācīties ieklausīties, pamanīt, palīdzēt, atbalstīt, uzticēties un uzņemties atbildību. Tikai kopā darbojoties un meklējot atbildes, varam veidot iekļaujošu sabiedrību, kurā tiek akcentēta katras personas ar garīga rakstura traucējumiem unikalitāte un stiprās puses, lai nodrošinātu ikviena spējām atbilstošu izglītību un iekļaušanos darba tirgū.
Lasīt visu ziņuKokneses pamatskolas – attīstības centra direktore A.Ščerbinska un direktores vietniece metodiskajā darbā I.Svence 2024.gada 13.decembrī Jelgavas pamatskolā “Valdeka” – attīstības centrā piedalījās speciālās izglītības iestāžu attīstības centru seminārā par pedagogu profesionālā atbalsta sistēmas izveidi un risinājumiem individuālo izglītības programmas apguves plānu veidošanā. Semināra dalībnieki kopā ar Valsts izglītības satura centra vadītāja vietnieci – departamenta direktori I.Ozolu diskutēja par pedagogu profesionālā atbalsta sistēmas izveidi, iespējām un risinājumiem, kā arī speciālās izglītības iestāžu – attīstības centru nozīmi izglītības procesā. Izglītības un zinātnes ministrijas Izglītības departamenta direktora vietniece iekļaujošās izglītības jautājumos O.Ozola, un Valsts izglītības satura centra Iekļaujošās un speciālās izglītības nodaļas vadītāja A.Falka informēja par plānotajām izmaiņām individuālās izglītības programmas apguves plānu izstrādē, kā arī kopā ar klātesošajiem veidoja iespējamos modeļus un atbilstošākos risinājumus.
Lasīt visu ziņuKokneses pamatskolas – attīstības centra bibliotēkā 14. decembrī aktīvi rosījās rūķi - izglītības iestādes pedagoģiskais personāls, kas palīdzēja veikt bibliotēkas krājuma izvērtēšanu, atlasot norakstīšanai saturā novecojušus, mūsdienām neatbilstošus izdevumus. Pedagogi atbilstoši savam mācību priekšmetam no plauktiem atlasīja izdevumus, kas vairs nav izmantojami mācību un audzināšanas procesā, jo to vietā ir jaunākas, krāsainākas un bērniem interesantākas gāmatas. Kopskaitā pie bibliotēkas krājuma attīrīšanas strādāja 31 pedagogs. Telpā un grāmatās bija paslēptas 82 rūķu cepures, kolēģēm tās vajadzēja atrast, jo noslēgumā čaklākos cepuru atradējus gaidīja patīkams pārsteigums. Rezultatīvākie rūķu cepuru īpašnieki bija skolotājas Gunta Šmaukstele un Nellija Bāliņa, kuras saņēma Zvaigznes ABC dāvanu kartes.
Lasīt visu ziņu (7)Saistībā ar to, ka Kokneses pamatskola – attīstības centrs piedalās projektā “Projekts “Kontakts” Aizkraukles novada izglītības iestādēs”, mūsu darbības ir vērstas uz Latvijas kultūras mantojuma izzināšanu, pētīšanu, un popularizēšana Izglītības iestādē.
Lasīt visu ziņu (6)