Kokneses pamatskolas-attīstības centra izglītojamo pašpārvaldes un citi izglītojamie, kuri piedalās projektā “Nāc atkal kopā, iesim roku rokā”, 2024. gada 31. oktobrī devās mācību ekskursijā uz Rīgu apmeklēt Rīgas Motormuzeju, muzejpedagoģisku nodarbību “Ziedoņa klase” un sabiedriskā labuma organizāciju “Palīdzēsim.lv”. Brauciena mērķis – Latvijas kultūras kanona vērtību izzināšana, caurviju prasmju – lasītprasmes, radošuma, sadarbības un līdzdalības – attīstīšana, kā arī intereses par eksaktajām zinībām rosināšana.
Grāmatu izstādes:
Skolotājs ne tikai māca un sniedz zināšanas skolēniem, bet arī pats tās regulāri papildina, lai pēc iespējas kvalitatīvāk veiktu savu darbu. Erasmus+ projekta mobilitātes kursi ir nozīmīgs resurss skolotāja darba kvalitātes pilnveidošanā, tiek gūtas jaunas iemaņas pedagoģiskajā darbā, paplašināts redzesloks starpkultūru izpratnē un nodibināta sadarbība ar citu valstu kolēģiem. Kokneses pamatskolas – attīstības centra logopēde Nellija Bāliņa un speciālās izglītības skolotāja Inese Krastiņa devās uz Austrijas galvaspilsētu Vīni, lai no 2024. gada 21. oktobra līdz 27. oktobrim, kopā ar kolēģiem no Lietuvas un Somijas pilnveidotu pedagoģiskās zināšanas Erasmus+ 2024 mobilitātes kursos “Successful Strategies for Teaching Students with Special Needs in Every Classroom” (Veiksmīgas stratēģijas, mācot bērnus ar speciālām vajadzībām, ikvienā klasē).
2024.gada gada 30. oktobrī Kokneses pamatskolas – attīstības centra 8.,9.,10., un 11. internāta grupas izglītojamie skatījās Ginta Zibaloža animācijas filmu “Straume”, kultūrizglītības programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros, ar mērķi iepazīties ar pasaules slavu ieguvušo Latvijas režisora darbu.
Kokneses pamatskolas – attīstības centra speciālās izglītības skolotājas Daina Logina un Dace Bernāne no 2024.gada 20. līdz 25. oktobrim devās uz Viļņu, lai kopā ar kolēģiem no citām Eiropas valstīm piedalītos Erasmus+2024 projekta profesionālās pilnveides kursos ,,Skolotājs kā vadītājs: komandas darba un progresīvās mācīšanas veicināšana” (Teacher as a leader: Promoting Teamwork and Productive Learning).
Mūsdienu sabiedrībai ir raksturīga katra cilvēka kā personības individualizācija un mācību mērķu izvirzīšana, atšķirīgi zināšanu un prasmju līmeņi, mācību laika un veidu izvēles iespējas. Kvalitatīva mācību procesa nodrošināšanai ir svarīgi, lai ikvienam izglītojamam pieejams viņa spējām atbilstošs, mūsdienīgs un uz attīstību orientēts izglītības piedāvājums. Viena no Latvijas Izglītības attīstības pamatnostādnēs 2021.–2027. gadam noteiktajām prioritātēm ir nodrošināt augstas kvalitātes speciālo izglītību un iekļaujošas izglītības pieeju visos izglītības līmeņos. Tā paredz tādu atbalsta mehānismu nodrošināšanu, lai tieši izglītības piedāvājums atbilst izglītojamo speciālām vajadzībām, spējām, prasmēm un iepriekšējai pieredzei, tādējādi veidojot pamatu individuālām mācību iespējām un veidiem, un katra indivīda izaugsmei, palielinot līdzdalības iespējas mācību procesā, kopienas dzīvē, kultūras, sporta, pilsoniskās dzīves un ekonomiskajās aktivitātēs.
Rudens ir laiks, kad dabā notiek pārmaiņas un tas mums piedāvā krāšņu krāsu paleti, kas mūs apbur ar savu skaistumu. Koki atbrīvojas no vasaras zaļuma, un katra lapa krīt ar savu stāstu. Šī krāsu spēle ir saistīta ar augu fotosintēzes procesa izbeigšanos, kad hlorofils izzūd, atklājot citas pigmentu krāsas. Šis process ne tikai rada vizuālu baudījumu, bet arī atgādina par dabas cikliskumu un sezonu maiņu. Kad vējš sāk savu ceļojumu, lapas paceļas gaisā un veido brīnišķīgu virpuli. Šis mirklis ir kā deja, kurā katra lapa piedalās ar savu kustību. Tas ir laiks, kad bērni var būt brīvi un laimīgi, baudot dabas radīto burvību un atklājot rudens prieku.