Lasītprasmes apguve ir viens no skolēnu izglītošanas un attīstīšanas svarīgākajiem priekšnoteikumiem. Ar tās palīdzību skolēni atklāj jaunas zināšanas, tiek attīstīta domāšana, iztēle un radošums. Lasītprasmes pilnveide un tekstpratība ļauj skolēnam iedziļināties un uztvert lasīto, to kritiski vērtēt. Veicot lasītprasmes pārbaudes testus, skolēni attīsta savas intelektuālās spējas: mācās analizēt, sintezēt, salīdzināt, vispārināt, konkretizēt, sistematizēt un izteikt savu attieksmi par lasīto tekstu. Pedagogu veidotie uzdevumi mudina skolēnus atkārtoti lasīt tekstu, lai to apzinātāk uztvertu. Lasītā teksta izpratne tiek novērtēta pēc pareizi veiktajiem uzdevumiem. Šajā metodiskajā materiālā apkopoti Kokneses pamatskolas – attīstības centra latviešu valodas un literatūras pedagogu A.Kārkliņas, J.Rotkājas un A.Vingrovskas veidotie lasītprasmes testi. Tajos iekļauti daudzveidīgi teksti – pasakas, literārie darbi un to fragmenti, kas papildināti ar dažādiem uzdevumiem, skolēniem nodrošinot individuāli diferencētu pieeju.