Iekļaujoša izglītība tiek definēta kā process, kurā tiek nodrošinātas visu izglītojamo daudzveidīgās vajadzības, veicinot ikviena līdzdalību mācībās, kultūrā un dažādu kopienu dzīvē, mazinot atstumtību izglītības ieguves procesā. Ikdienas dzīvē mēs arvien biežāk sastopamies ar cilvēku dažādību – atšķirīgu kultūras un sociālo pieredzi, nevienādām intelektuālajām spējām vai nepietiekamu fizisko veselības stāvokli. Organizējot izglītības procesu, ir svarīgi atcerēties, ka tā centrā ir skolēns, kurš mācās domāt, sadarboties un meklēt atbildes, kas, savukārt, ir sasniedzams tikai ar mērķtiecīgu skolotāja darbību. Katras izglītības iestādes mērķu sasniegšanai ir nepieciešami pedagogi, kuriem ir pieredze kvalitatīvā, inovatīvā, mūsdienīgā satura nodrošināšanā, skolēnu radošo spēju attīstīšanā, kuri spēj veicināt būtiskas pārmaiņas izglītības vidē, sekmē pāreju uz jauniem mācīšanas veidiem. Tādēļ svarīga ir katra pedagoga kompetences pilnveide, kura veido viņa profesionālās darbības kodolu.
Lasīt visu ziņuPersonalizētu izglītību var raksturot kā izglītības modeli, kurā mācību metodes un stratēģijas ir orientētas uz izglītojamā individuālajām vajadzībām. Ikviens cilvēks ir unikāls, ar atšķirīgām īpašībām un rakstura iezīmēm. Katrs komunicē atšķirīgi, domā citādi, un katram piemīt savs mācīšanās stils. Individuālais mācību plāns, kas pielāgots cilvēka unikālajām īpašībām, ir visefektīvākais un sasniedz vislabākos rezultātus. Viens no izglītības zinātnes pētniekiem Malkolms S. Noulzs (Malcolm S. Knowles) akcentē: lai mācīšanās būtu efektīva, ir svarīgi mācības pielāgot ne tikai izglītojamā personiskajām vajadzībām, bet arī viņa vecumam atbilstošajai sociālajai lomai. Ja tas tiek ņemts vērā, viņam rodas motivācija mācīties, kas piešķir šim procesam jēgu un ļauj sasniegt vēlamos rezultātus. Cilvēki vislabāk koncentrējas darbam tad, ja skaidri apzinās šī procesa jēgu un ieguvumus, mācības uztver kā neatņemamu ikdienas sastāvdaļu. Tādējādi, radot motivāciju un izvēloties vispiemērotāko mācīšanās stilu, vēlamo rezultātu var sasniegt daudz ātrāk un vieglāk.
Lasīt visu ziņu (1)Kokneses pamatskola - attīstības centrs aicina pieteikties bezmaksas pedagogu profesionālās pilnveides A programmas 8 stundu kursiem 2022.gada augustā.
Pieteikšanās un papildus informācija rakstot uz e-pastu inese.svence@edu.koknese.lv
Vietu skaits ierobežots.
Papildināts:
Grupas nokomplektētas - pieteikšanās slēgta.
“Bez iekļaujošas izglītības nav iedomājams pilnveidots un kvalitatīvs mācību saturs.
Skolēnu dažādo mācīšanās vajadzību atzīšana un to nodrošināšana, izmantojot daudzveidīgas metodes un pieejas,
kā arī atvērta komunikācija, ir nākotnes izglītības pamatā.”
(No Izglītības un zinātnes ministres A.Muižnieces video uzrunas konferences dalībniekiem)
Lasīt visu ziņu (5)2022.gada 21. jūnijā Valmierā klātienē norisināsies forums skolotājiem par jēgpilnu tehnoloģiju radīšanu, veidošanu un izmantošanu darbā ar vispārējās un speciālās izglītības skolēniem.
Lasīt visu ziņu