Lapas karte
Kokneses pamatskola - attīstības centrs

Kokneses pamatskola – attīstības centrs piedalās starptautiskā seminārā “Noteicošie faktori digitālās izglītības ekosistēmas attīstībai”

30.09.2024

25-20240925-27-erasmus-seminars.webpNo 2024. gada 25. līdz 27. septembrim Kokneses pamatskolas – attīstības centra skolotāja Elīna Ivanāne piedalījās Valsts izglītības attīstības aģentūras organizētajā starptautiskajā tematiskajā seminārā “Noteicošie faktori digitālās izglītības ekosistēmas attīstībai” (Key Enablers of a Transforming Digital Education Ecosystem), Rīgā. Pasākums notika Erasmus+ programmas sadarbības un mācību aktivitātes (TCA) ietvaros un pulcēja izglītības ekspertus un projektu īstenotājus no vairākām Eiropas Savienības valstīm, tostarp Zviedrijas, Somijas, Igaunijas, Polijas, Vācijas, Spānijas, Portugāles, Grieķijas un citām, lai diskutētu par digitālās izglītības attīstības tendencēm un izaicinājumiem.

Semināra galvenais mērķis bija veicināt dalībnieku izpratni par Erasmus+ programmas 2021–2027 prioritāti "Digitālā pārveide" un tās nozīmi dažādu izglītības sektoru projektos. Dalībnieki ieguva plašāku ieskatu par programmas sniegtajām iespējām un Eiropas politikas ietvaru, kas veicina digitālo stratēģiju ieviešanu izglītības iestādēs. Seminārā tika akcentēti arī digitālās ekosistēmas attīstības faktori, kas palīdz iestādēm pilnveidoties un sasniegt augstu veiktspēju, kā arī piedāvāti praktiski rīki un atbalsta mehānismi, lai sekmētu pārveides procesus izglītībā.

Pasākumu ievadīja Viesturs Dūle (Zuarguss), komunikācijas un apzinātības prasmju treneris no Latvijas, aicinot dalībniekus savstarpēji iepazīties un iesaistīties diskusijās par tēmām, kuras ikdienā bieži atstājam otrajā plānā. Viņš aicināja aizdomāties par domāšanas stereotipiem un rosināja ikvienu padomāt, cik laika savā dzīvē mēs veltam aktivitātēm, kuras mums sniedz gandarījumu un vairo enerģiju. Turpinājumā Eiropas SALTO Digitālo resursu centra vadītājs un izglītības padomnieks Pasi Silanders un vecākā padomniece Miia Vahlstene sniedza ieskatu par digitālās izglītības ekosistēmas veidojošiem elementiem un to nozīmi mūsdienu izglītībā.

Otrā mācību diena sākās ar Erasmus+ Latvijas Nacionālās aģentūras sveicienu un pārskatu par starptautiskās sadarbības un mobilitātes iespējām izglītības un mācību, jaunatnes un sporta jomās. Eiropas Komisijas Izglītības ģenerāldirektorāta Digitālās izglītības nodaļas politikas speciālistes Chrystalla Petridou un Ivana Vrhovski izskaidroja, kā izglītības iestādes var kļūt par augsti funkcionējošām digitālajām ekosistēmām. Šo tēmu papildināja Pasi Silanders un Miia Vahlstene, vadot sesiju par to, kā digitālās stratēģijas var sasaistīt ar Erasmus+ programmas prioritātēm un lokālajām izglītības stratēģijām. Päivi Leppänen, Somijas Nacionālās izglītības aģentūras vecākā padomniece, prezentēja Somijas pieeju digitālās kompetences attīstībā, sniedzot ieskatu valsts pieredzē. Savukārt Lidija Kralj, izglītības analītiķe un padomniece, runāja par skolēnu digitālo kompetenču nepārtrauktas attīstības nozīmi. Dalībniekiem bija iespēja piedalīties vairākās darba grupās, kur Pasi Silanders un Miia Vahlstene vadīja diskusijas par digitālās pedagoģijas metodēm un mācību procesu digitalizāciju. Paralēlajās sesijās tika apskatītas dažādas praktiskas tēmas. Angela Jafarova prezentēja Latvijas pirmo mākslīgā intelekta palīgrīks skolotājiem "Datorium AI". Tas ļauj skolotājiem ātri un vienkārši izveidot mācību materiālus un stundu plānus, atvieglojot viņu ikdienas darbu. Kristīne Aleksejeva no Siguldas Tehnoloģiju izglītības centra vadīja sesiju par digitālo rīku vai vietņu izmantošanu mācībām, izskaidrojot, kā izvēlēties piemērotāko rīku pedagoģiskā procesa ietvaros. DigComp 2.2 digitālās kompetences ietvars tika apspriests Andras Krasavinas vadītajā sesijā, kurā tika izklāstītas iespējas novērtēt digitālās prasmes un attīstīt digitālo transformāciju. RigaTechGirls pārstāves Diāna Butina un Olga Karūna vadīja mentoringa sesiju, kurā tika apskatītas IT jomas profesionāļu sniegtās atbalsta iespējas sievietēm, kas vēlas attīstīt karjeru tehnoloģiju nozarē.

Trešās dienas rīts sākās ar Evijas van der Beek, labklājības līderības, emocionālās inteliģences un koučinga treneres, supervizores, integritātes un līderības treneres, lekciju par digitālo labbūtību, aicinot klātesošos aizdomāties, cik daudz laika tiek pavadīts IT vidē lietderīgi un paanalizēt ergonomikas principu un drošības noteikumu ievērošanas nepieciešamību. Tehnoloģijas mūsdienu sabiedrībā ieņem arvien nozīmīgāku lomu, ietekmējot visas mūsu dzīves jomas – no darba un izglītības līdz komunikācijai un izklaidei. Straujā mākslīgā intelekta (AI) attīstība atklāj ne tikai jaunas iespējas, bet arī aktualizē ētikas jautājumus. Lidija Kralj skaidroja cik svarīgi ir izveidot skaidrus ētiskus ietvarus, kas nodrošinātu tehnoloģiju izmantošanu sabiedrības labā, novēršot privātuma pārkāpumus, dezinformācijas izplatīšanu un nevienlīdzības pastiprināšanos. Atbildīga tehnoloģiju attīstība ir pamats ilgtspējīgai un taisnīgai nākotnei. Savukārt Elchin Jafarov, Datorium – inovatīva EdTech organizācijas dibinātājs, iepazīstināja visus klātesošos ar skolotāja mākslīgā intelekta palīgu mācību materiālu veidošanā “Datorium AI” un skaidroja tā izmantošanas iespējas mācību procesa organizēšanā un atgriezeniskās saites saņemšanā. Pēdējā sesijā tika iedāvāta iespēja iepazīties ar Erasmus + projektu labās prakses piemēriem – teleklātbūtnes robotiem, kas palīdz skolēniem sekot līdzi mācībām attālināti, kad viņi objektīvu iemeslu dēļ nevar ierasties klātienē, digitālām mācību vidēm un interaktīviem mācību materiāliem.

Noslēgumā dalībnieki aktīvi dalījās pārdomās par seminārā gūtajām atziņām un diskutēja par jauniem digitālās izglītības attīstības virzieniem, atzīstot, ka pasākums ne tikai paplašinājis redzesloku digitālās pārveides jomā, bet arī nodrošinājis vērtīgus kontaktus un praktiskas metodes, kas būs noderīgas digitālo izglītības pārmaiņu īstenošanā savās iestādēs.

FOTO - Valsts izglītības attīstības aģentūra

Elīna Ivanāne

skolotāja

Kokneses pamatskola – attīstības centrs

PASĀKUMU KALENDĀRS
<>
back to top