2021.gada jūlijā Kokneses pamatskolas – attīstības centra skolotājas Elīna Ivanāne un Jūlija Grase devās mācību mobilitātē uz Grieķiju, lai ERASMUS + 2020 projekta “Kopā mēs varam un darām” ietvaros piedalītos profesionālās pilnveides kursos "Ceļā uz iekļaujošu klasi: labākā pieredze" ("Towards an Inclusive Classroom: Best Practices").
Starptautiskie mācību braucieni ir fantastiska iespēja apmainīties pieredzē ar citu valstu kursu dalībniekiem un apgūt jaunas metodes un prasmes. Šinī mobilitātē tikāmies ar četru citu valstu pedagogiem un savstarpējās diskusijās analizējām, kādas ir objektīvi veiksmīgākās mācību organizācijas formas un darba metodes strādājot ar bērniem, kuriem ir speciālas vajadzības. Mācībās, kuras vadīja zinoši profesionāli pasniedzēji, strukturēti un pārdomāti tika sniegtas jaunas un papildinātas esošās zināšanas par darbu ar bērniem ar speciālām vajadzībām, kuri iekļauti vispārizglītojošā skolā vispārējā izglītības klasē. Praktiskie labās prakses piemēri palīdzēja gūt daudzpusīgu priekšstatu par starptautisko pieredzi darbā ar talantīgajiem un apdāvinātajiem skolēniem, skolēniem ar uzvedības grūtībām, skolēniem ar mācīšanās grūtībām, metodēm iekļaujošas klases pārvaldībā, paplašināja zināšanas par priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas risku atpazīšanu un samazināšanu.
Kopīgās diskusijās vienojāmies, ka strādājot ar bērniem, kuriem ir speciālas vajadzības, galvenais akcents ir jāliek uz viņu spējām un dotumiem. Balstoties uz tiem, iespējams maksimāli attīstīt viņu personību un palīdzēt iekļauties sabiedrībā.
Pedagoga profesija prasa maksimāli fizisko un garīgo atdevi no cilvēka, tāpēc kursu organizatori bija parūpējušies arī par to, lai mēs kā profesionāļi iemācītos neizdegt un saglabāt savu iekšējo līdzsvaru. Kā vienu no metodēm, mums piedāvāja izmēģināt “Tai Chi”. Tā ir sena ķīniešu tradīcija, kas mūsdienās tiek praktizēta kā graciozs vingrinājumu veids, kurš ietver virkni kustību, kas tiek veiktas lēni, koncentrēti un kopā ar dziļu elpošanu.
Kopumā starptautiskais mobilitātes brauciens sniedza iespēju paaugstināt profesionālo pedagoģisko kompetenci, motivāciju un spējas turpmāk nodrošināt kvalitatīvu un konkurētspējīgu izglītības procesu skolēniem ar speciālām vajadzībām gan speciālās izglītības klasēs, gan iekļaujošā vidē. Apgūtās zināšanas palīdzēs sniegt atbalstu skolotājiem, izglītojamajiem un viņu vecākiem gan mūsu skolā, gan reģionālajās izglītības iestādēs. Iegūtie starptautiskie kontakti noderēs turpmākai sadarbībai un pieredzes apmaiņai.
Jūlija Grase,
Elīna Ivanāne
Kokneses pamatskola - attīstības centrs