Mācību materiāls “Zilbju vilcieniņš”
Mācību materiāla autors: Ilona Vītola
Vecumposms: pirmsskola, sākumskola
Mācību materiāla pielietošanas mērķis: pilnveidot prasmi veidot vārdus no zilbēm
Lasīt visu ziņuLasītprasmes tests "Sniegavīrs"
Tests teksta izpratnei "Salmu kušķis"
Mācību materiālus/ lasītprasmes un teksta izpratnes testus speciālās pamatizglītības programmas 21015911 izglītojamiem sagatavoja skolotāja Laimdota Stepēna.
Lasītprasmes apguve ir viens no svarīgākajiem katra cilvēka attīstības un izglītošanās priekšnoteikumiem. Veicot lasītprasmes un teksta izpratnes testus, skolēni attīsta savas intelektuālās spējas, mācās analizēt un salīdzināt. Pēc uzdevumu izpildes izglītojamie veic sava darba pašvērtējumu, savukārt, skolotājs lasītā teksta izpratni var novērtēt pēc pareizi veiktajiem uzdevumiem STAP vērtēšanas sistēmā.
Metodiskais materiāls “Latvju rakstu zīmes”
Latvju rakstu zīmes ir mūsu tautas nemateriālais kultūras mantojums, ko atstājuši mūsu senči un tikai mēs paši varam šīs pasaules gudrības apgūt un nodot tālākām paaudzēm, izmantojot mūsdienīgas tehnikas.
Lasīt visu ziņuIkviens nosaka savu nākotni ar savu rīcību. Tādēļ viens no svarīgākajiem lēmumiem dzīvē ir profesijas izvēle. Kokneses pamatskolas – attīstības centra speciālās izglītības skolotāja Dace Bernāne platformā https://learningapps.org/ ir izstrādājusi materiālu audzināšanas nodarbībai par friziera profesiju. Tā ir interaktīva spēle izpratnes pilnveidošanai par friziera profesiju, uzmanības, atmiņas un domāšanas attīstīšanai. Materiāls paredzēts izmantošanai pirmsskolas vecumposmā un skolēniem ar smagiem attīstības traucējumiem vai vairākiem smagiem attīstības traucējumiem (izglītības programmas kods 21015911).
Kokneses pamatskolas – attīstības centra speciālās izglītības skolotāja Daina Logina ir sagatavojusi metodisko materiālu lasītprasmes veicināšanai un vārdu krājuma paplašināšanai. Materiāls izmantojams latviešu valodas stundās skolēniem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem vai vairākiem smagiem attīstības traucējumiem (izglītības programmas kods 2101591) un pirmsskolā.
Metodiskā materiāla/ attēlu kartīšu mērķis ir palīdzēt skolēnam attīstīt vārda veidošanas iemaņas, paplašināt vārdu krājumu, saklausīt divskani, attīstīt uzmanību un sīko motoriku, kā arī pilnveidot caurviju prasmes – kritisko domāšanu, pašvadītu mācīšanos, sadarbību un līdzdalību.
Attēlu kartītē ir uzrakstīts vārds, kur noteiktā vietā starp līdzskaņiem ir izlaists divskanis. Skolēna uzdevums ir nosaukt kartītē redzamo priekšmetu/ būtni un saklausīt dotajā vārdā divskani, to nosaukt. Izmantojot divskaņu sloksnīti, atpazīt saklausīto divskani, tā apzīmējošās grafiskās zīmes, ievietot to dotajā vārdā un vārdu izlasīt.
Lasīt visu ziņuKokneses pamatskolas – attīstības centra speciālās izglītības skolotāja Daina Logina ir sagatavojusi metodisko materiālu lasītprasmes pilnveidošanai skolēniem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem vai vairākiem smagiem attīstības traucējumiem (izglītības programmas kods 2101591).
Lasītprasmes pamatā ir zilbju veidošana. Skolēnam ir svarīgi saprast, ka vārds sastāv no skaņām, skaņas apzīmē ar burtiem. Lasot burtus, skaņas "jāvelk" kopā un jāveido zilbes.
Metodiskā materiāla "Zilbju ceļš" pamatā ir katra skolēna paša veidots zīmējums "Pilsēta". Burtu ceļā ir norādīta zilbes pirmā skaņa, un auto brauc "tikties" ar kādu no garajiem vai īsajiem patskaņiem. Spēles elementi palīdz interesantā veidā iepazīt garos un īsos patskaņus, nostiprināt zilbju veidošanas prasmes, motivē skolēnu mācīties apvienot burtus zilbēs, kā arī attīsta fonemātisko dzirdi, uzmanību un pilnveido sadarbības prasmes.
Lasīt visu ziņuMācību materiāls "Dzērvenes pūdercukurā"
Mācību materiālu sagatavoja speciālās izglītības skolotāja Dace Ūdre.
Prezentācija - mācību materiāls “Dzērvenes pūdercukurā” ir paredzēts mājturību un tehnoloģiju mācību stundai izglītojamiem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem vai vairākiem smagiem attīstības traucējumiem. Izmantojot mācību materiālu, skolēni iepazīstas ar pārtikas produktiem, virtuves piederumiem un, ar skolotāja palīdzību, gatavo ēdienu.
Kopā praktiski darbojoties skolēni gūst zināšanas, pieredzi un prieku par paveikto.