Kokneses pamatskolas – attīstības centra speciālās izglītības skolotājas Daina Logina un Dace Bernāne no 2024.gada 20. līdz 25. oktobrim devās uz Viļņu, lai kopā ar kolēģiem no citām Eiropas valstīm piedalītos Erasmus+2024 projekta profesionālās pilnveides kursos ,,Skolotājs kā vadītājs: komandas darba un progresīvās mācīšanas veicināšana” (Teacher as a leader: Promoting Teamwork and Productive Learning).
Kursu programma bija izstrādāta, lai attīstītu līderības un koučinga prasmes, kas palīdzētu pedagogam ietekmēt un iedvesmot pozitīvas pārmaiņas savās skolās un kopienās, līdz ar to attīstot skolotāju līderības un komunikācijas prasmes klasē. Kokneses skolotājām bija lieliska iespēja klausīties un kopā darboties ar kursu instruktorēm Sanatu Aaltonen, MBA – sertificētu un profesionālu treneri (ICE PCC), apgūstot apmācību par vadību, pašvadību, efektīvu komunikāciju un konfliktu risināšanu un Mildu Hernandez – lektori un profesionālu treneri ar pieredzi skolu un pirmsskolas izglītības sistēmā. Abas lektores ir projekta par līderības un koučinga kultūras ieviešanu skolās iniciatores. Vadītājas pārliecināja, ka pedagoga loma sabiedrībā ir ļoti nozīmīga un prasīga, ka labs skolotājs spēj ne tikai atvērt jaunu zināšanu pasauli, bet arī iedrošināt un izaicināt uz jauniem atklājumiem. Taču pats būtiskākais, lai pedagogs būtu spilgta personība, profesionālis ar plašu redzesloku un atvērts jaunām zināšanām. Visspēcīgākais rīks skolēnu rakstura audzināšanā ir paša skolotāja piemērs, kuram citu profesiju vidū jābūt konkurēt spējīgam ar savu inteliģences līmeni. Izmantojot interaktīvas un praktiskas mācību metodes, vingrinājumus un pāru darbu, S. Aaltonen un M. Hernandez palīdzēja dalībniekiem izprast sadarbības nozīmi, spēju efektīvi risināt skolēnu neatbilstošu uzvedību, veicināt komandas darba un vadības garu, kas rada veiksmīgu un produktīvu mācību procesu, uzlaboja mūsu spējas vadīt un motivēt citus un risināt konfliktus. Guvām unikālu pieredzi līderības attīstīšanai un veicināšanai. Dažas no projekta atklāsmēm: lai pieņemtu lēmumu, ir jāieklausās gan sirdī, gan ķermenī, gan prātā, nevis tikai smadzenēs (šeit prātā nāk ķermeņa un prāta vienotība).
Mācību mobilitātes laikā dalībniekiem bija iespēja iepazīties ar Lietuvas izglītības sistēmu, apmeklēt Šiaures Liceju, vērot kolēģu vadītās mācību stundas, iesaistīties diskusijā par bērnu ar speciālām vajadzībām integrāciju vispārējās izglītības iestādē. Prieks par Licejā sajusto jauko atmosfēru, sadarbību starp skolotājiem un skolēniem.
Paralēli mācībām apskatījām Viļņas vecpilsētu, izbaudījām arhitektūras brīnumus, Annas baznīcu un Gedimina torni, bohēmisko Užupes rajonu, vēsturisko Universitātes laukumu. Organizatori bija sarūpējuši lielisku pārsteigumu – kādā restorānā ar lietuvisku interjeru, nobaudīt nacionālos ēdienus, lietuviešu lepnumu – dižkukulīti jeb cepelīnu un kibinai – ar jēra gaļu pildītus pīrāgus.
Pateicamies organizatoriem par kvalitatīvajiem projekta Erasmus+ 2024 mobilitātes kursiem, kuros guvām zināšanas, kompetences, prasmes izprast līderības nozīmi, sevi apzināties kā skolotāju līderi. No brauciena atgriezāmies pārliecinātas par sevi, iedvesmotākas un jaunām idejām bagātākas. Šī bija lieliska iespēja nostiprināt zināšanas efektīvas klasvadības tehnikās, stratēģijās un metodēs, praktizēt un uzlabot svešvalodas un komunikācijas prasmes. Saņemot sertifikātus, kopā ar citām kolēģēm secinājām, ka dalība starptautiskos kursos sniedza nenovērtējamu pieredzi, kura noderēs gan turpmākajā profesionālajā darbībā, gan dos ierosmi piedalīties citos starptautiskos projektos.
Daina Logina un Dace Bernāne
Erasmus+ projekta dalībnieces
Kokneses pamatskola – attīstības centrs