Erasmus+ mobilitātes kursos gūtā starptautiskā pieredze ir nozīmīgs instruments skolotāju profesionālajā attīstībā un izglītības kvalitātes uzlabošanā. Kokneses pamatskolas – attīstības centra direktores vietniece Inese Svence un speciālās izglītības skolotāja Gunita Dambe no 2024. gada 30. septembra līdz 7. oktobrim devās apgūt jaunas zināšanas uz Splitu Horvātijā, kur kopā ar kolēģiem no Slovākijas un Vācijas piedalījās Erasmus+ 2024 projekta kursos “School Visits – Exploring the Croatian Educational System”, ko organizēja Erasmus+ Courses Croatia.
Kokneses skolotājas iepazinās ar Horvātijas izglītības sistēmu, apmeklēja skolas Splitā, Trogirā un Bračā, tikās ar atbalsta personālu, skolotājiem un administrāciju, analizēja kopīgo un atšķirīgo, diskutēja par Erasmus+ projektu devumu pedagogu profesionālās kapacitātes paaugstināšanā, kā arī iepazīstināja Eiropas kolēģus ar Latvijas izglītības sistēmu, iekļaujošās izglītības tendencēm Latvijā un skolas kā speciālās izglītības attīstības centra darbu.
Viesojoties Trogiras skolā, projektu vadītājs sadarbībā ar aktīvākajiem skolēniem prezentēja veiksmīgi realizētos Erasmus+ un eTwinning projektus, akcentēja to nozīmi mācību procesa dažādošanā, kultūras mantojuma popularizēšanā un profesionālo prasmju attīstībā. Dalība Ekoskolu programmā ir aktivitāte ar ko lepojas izglītības iestādes visā pasaulē. Viesojoties Žrnovnicas pamatskolā, kura arī ir šīs kopienas dalībniece un vides izglītības aktivitātes sekmīgi iekļauj ikdienas darbā, iepazināmies ar izveidoto unikālo dārzu, kur devāmies pastaigā, smeļoties idejas no veiktajām videi draudzīgajām iniciatīvām un pētījām dažādus vidusjūras augus, kas audzēti, izmantojot ilgtspējīgas dārzkopības metodes.
Kā vienu no būtiskākajiem ieguvumiem uzskatām jaunās zināšanas un metodes digitālo tehnoloģiju jomā. Kursos apgūtā IT rīka GooseChase izmantošanas iespējas ļauj pedagogiem veidot uzdevumus un skolēniem pildīt tos, nostiprinot jaunās zināšanas un prasmes. Tas ir lielisks veids, kā veicināt komandas veidošanu un sadarbību starp skolēniem, kā arī sekmēt aktīvu mācīšanos. Aizraujošs bija arī VITA – Video Editor & Maker (video veidotājs un redaktors) apguves process, kura laikā iepazinām pārējos grupas dalībniekus un saliedējāmies, lai veiksmīgi izpildītu uzdevumu.
Dalība projektā izglītības iestādes pedagogiem sniedza iespēju papildināt zināšanas, praktizēt un uzlabot komunikācijas prasmes starptautiskā vidē, kā arī veidot kontaktus ar kolēģiem no citām valstīm, ļaujot apmainīties pieredzēm, idejām un labās prakses piemēriem.
Gunita Dambe
speciālās izglītības skolotāja
Kokneses pamatskola – attīstības centrs