2024.gada gada 18. aprīlī Kokneses pamatskolas – attīstības centra 6. – 9. un arodklašu izglītojamie brauca mācību ekskursijā uz Līgatni kultūrizglītības programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros ar mērķi izzināt Līgatnes kultūrvēsturisko mantojumu un iepazīt Latvijas dabas vērtības.
Apmeklējām radošo kvartālu “Zeit”, kur mūs viesmīlīgi sagaidīja smaidīga un patīkama gide. Jāatzīst, ka tik laipnu un siltu sagaidīšanu vēl nebijām piedzīvojuši nevienā ekskursijā, jo tika uzburta mājas atmosfēra – gides nesamākslota komunikācija ar skolēniem, telpas izkārtojums, kas radīja nepiespiestu gaisotni. Pēc iepazīšanās piedalījāmies izzinošā interaktīvā nodarbībā “Industriālā mantojuma 200 gadu vēsture Līgatnē”, klausoties par šīs vietas pirmsākumiem, attīstību un izveidi līdz mūsdienām. Pēc lekcijas sadalījāmies un kopā ar skolotāju meklējām norādītos objektus visā “Zeit” teritorijā. Visos valdīja līksms garastāvoklis, kā arī neliels cīņas spars. Kā balva par jaunu zināšanu apguvi bija relaksācija un atpūta turpat esošajā Tīklu parkā. Gandrīz divas stundas jutāmies nebēdnīgi un brīvi no visas ārpasaules kņadas, tikai līgošanās tīklos, koki, miers, smiekli un jautrība.
Nopietnāku skatījumu uz dzīvi mūsos radīja Padomju slepenā bunkura apmeklējums. Šajā objektā izzinājām tā rašanās vēsturi, izveides mērķi, funkcijas, uzbūvi un izkārtojumu. Nācās redzēt ikdienā neierastus, izdzīvošanai radītus apstākļus kara stāvoklī un dzirdēt diezgan skaudrus stāstus. Šīs vietas apmeklēšana lika aizdomāties par dzīves vērtībām, apjaust to, ka vienā mirklī mēs varam būt izmesti no komforta zonas, jo arī mūsdienu cilvēks nav pasargāts no dažādām dabas, slimību un kara katastrofām.
Iekšēju harmoniju mūsos raisīja pastaiga pa Līgatnes dabas takām. Redzējām dažādus dzīvniekus, novērtējām Latvijas dabas skaistumu, izjutām tās klusumu un spēku, kas mūs veldzēja un stiprināja tālākiem darbiem. Arī saule mūs aplaimoja ar savu klātesamību, šur tur izspraucoties caur koku galotnēm.
Skolēni pilnveidoja savas zināšanas par Līgatnes industriālo mantojumu, Latvijas vēstures objektiem, to liecībām, dabas un dzīvnieku daudzveidību, attīstīja prasmes sadarboties, kā arī izjuta un patiesi piedzīvoja mūsdienu atpūtas iespējas, saturīgi pavadot laiku. Mēs uz brīdi izrāvāmies no skolas, mācībām, darba, ikdienas rutīnas. Kolektīva kopā būšana citā vidē veicina pozitīvas un draudzīgas savstarpējas attiecības klases kolektīvā.
Līga Ziemele
internāta skolotāja
Kokneses pamatskola - attīstības cnetrs