Šodienas skolotāja būtība ir spēja pielāgoties un pārveidoties līdzi laikam. Dzīve un apstākļi visapkārt attīstās strauji, līdz ar tiem mainās arī bērni un jaunieši, tādēļ pedagogam jābūt radošam, prasmīgam, organizējot izglītības vidi, skolēnu mācīšanas un mācīšanās procesu, jāprot gudri un meistarīgi lietot informāciju tehnoloģijas, padarot mācību procesu jēgpilnu, jābūt empātiskam, atvērtam jaunām idejām, inovatīvu metožu un paņēmienu ieviešanai savā profesionālajā darbībā. Nepārtraukta izglītošanās un zināšanu apguve ir mūsdienīga skolotāja ikdiena.
2023.gada rudens brīvdienās Kokneses pamatskolas – attīstības centra pedagogu un administrācijas komanda – Sanita Baltcere, Jūlija Grase, Inese Svence un Ineta Gerasimova devās uz saulaino Turciju, lai akreditētā Erasmus+ 2023 projekta ietvaros uzsāktu “darba ēnošanu” un iepazītos ar šīs valsts pieredzi speciālās un iekļaujošās izglītības realizēšanā. Sadarbības partneris “AnatoliaMobility” “ēnošanai” piedāvāja Dr.Günseli – Dr.Bülent Akinsal speciālās izglītības iestādi, kuras vīzija ir “Būt līderim un piemēram speciālās izglītības jomā”. Tajā mācās 157 skolēni un strādā 45 skolotāji. Mobilitātes dalībnieki vēroja teorētiskās un praktiskās nodarbības, kurās bērni ar speciālām vajadzībām apguva dzīvei nepieciešamās prasmes ēdienu gatavošanā, matu veidošanā, telpu uzkopšanā, veļas mazgāšanā un viesu uzņemšanā. Viesi no Latvijas piedalījās svētku koncerta ģenerālmēģinājumā un vēroja, kā skolas kolektīvs gatavojās savas valsts 100. jubilejai. Abu skolu pārstāvji ar interesi diskutēja par kopīgo un atšķirīgo valstu izglītības sistēmās, nepieciešamā atbalsta nodrošināšanā un problēmām iekļaujošā izglītībā, to risināšanas iespējām. Konyaalti Gürsu pirmsskolas izglītības iestādē projekta dalībnieki piedalījās un vēroja rotaļnodarbības bērniem ar speciālām vajadzībām viņu attīstībai piemērotā vidē, kas nodrošināja draudzīgu, atbalstošu un attīstošu gaisotni. Savukārt, Umut speciālās izglītības un rehabilitācijas centra apmeklējuma laikā viesi tika iepazīstināti ar dažādiem tā darbības virzieniem. Katrs centra apmeklētājs veic savām spējām un veselības stāvoklim atbilstošu darbu, apgūst iemaņas, kas ļaus iekļauties darba tirgū un sabiedrības dzīvē. Noslēdzot pieredzes apmaiņas braucienu, projekta dalībnieki devās uz Mustafa Kemal skolu, tikās ar administrāciju, atbalsta personālu, vēroja mācību stundas klasēs, kurās ir iekļauti skolēni ar speciālām vajadzībām. Kokneses skolotāji “darba ēnošanas” ne tikai iepazinās ar Turcijas izglītības iestādēm, bet arī izbaudīja silto rudeni, priecājās par skaisto dabu un apskatīja kultūrvēsturiskās vietas.
Iespēju vērot citu valstu kolēģu darbu un iegūtos partnerus jaunu projektu veidošanai un turpmākai sadarbībai, mobilitātes dalībnieki atzīmē kā vienu no ieguvumiem ar “pievienoto vērtību”. Kokneses pamatskola – attīstības centrs veiksmīgi realizē Erasmus+ projektus, kā rezultātā gūst starptautisku pieredzi un jaunas zināšanas mūsdienīga izglītības procesa nodrošināšanā, iepazīst inovatīvu un modernu mācību metožu pielietošanu izglītojamiem ar speciālām vajadzībām, sekmējot pedagoga kā personības izaugsmi.
Ineta Gerasimova
projekta mobiltātes dalībniece
Kokneses pamatskola - attīstības centrs