Katras iekļaujošas izglītības iestādes uzdevums ir organizēt tādu mācību procesu, kurā visi bērni darbojas kopīgā attīstošā vidē, tādējādi, novēršot šķēršļus, kas var radīt atstumtību. Būtiska loma izglītības procesa organizēšanā ir skolotājiem, atbalsta personālam un vecākiem ar atbilstošām zināšanām, kuri strādā kopā, lai izvēlētos visefektīvākos veidus kvalitatīvas izglītības nodrošināšanā ikvienam bērnam.
Kokneses pamatskola – attīstības centrs ir izglītības iestāde, kura ne tikai nodrošina speciālo izglītības programmu realizēšanu pirmsskolā un pamatskolā, bet arī sniedz metodisku un konsultatīvu palīdzību skolotājiem, izglītojamiem, viņu likumiskajiem pārstāvjiem, organizē un vada kursus, konferences un seminārus. Iekļaujoša izglītība nozīmē, ka visi skolēni ir gaidīti jebkurā skolā un saņem atbalstu mācībās, viņiem tiek nodrošināta iespēja piedalīties pasākumos un apliecināt savas spējas. Lai palīdzētu organizēt kvalitatīvu izglītības procesu skolēniem ar speciālām vajadzībām un sniegtu atbalstu reģiona skolu pedagogiem, Kokneses pamatskola – attīstības centrs sadarbībā ar Izglītības un zinātnes ministriju 2023.gadā realizēja trīs bezmaksas pedagogu profesionālās kompetences pilnveides programmas astoņām dalībnieku grupām: “Bērns ar speciālām vajadzībām pirmsskolas izglītības iestādē”, “Pedagoģiskā procesa plānošana un vadīšana izglītojamiem ar speciālām vajadzībām” un “Bērns ar autiskā spektra traucējumiem izglītības iestādē”. Speciālā izglītības sistēma pakāpeniski tiek pārveidota par iekļaujošo, tādēļ katram skolēnam ar speciālām vajadzībām jānodrošina individualizēta un personalizēta pieeja, iespējas attīstīt savu potenciālu, kas atbilst viņa attīstības līmenim un iespējām. Piedaloties kursos, pedagogi pilnveidoja profesionālo kompetenci pedagoģiskā procesa plānošanā un vadīšanā izglītojamiem ar speciālām vajadzībām, iepazinās ar speciālās izglītības programmu īstenošanas pamatnosacījumiem un atbalsta pasākumu nodrošināšanu pirmsskolas izglītības iestādēs, papildināja zināšanas par bērniem ar autiskā spektra traucējumiem, nepiemērotas uzvedības iemesliem, to novēršanas un pārtraukšanas pedagoģiskām stratēģijām.
Kokneses pamatskola – attīstības centrs saka paldies visiem 152 pedagogiem no Madonas, Aizkraukles, Smiltenes, Ogres, Rēzeknes novadiem par aktīvu dalību kursos, savstarpēju dalīšanos pieredzē, iesaistīšanos diskusijās, vērtīgajiem ierosinājumiem, atbalstu un laba vēlējumiem, cerot, ka iegūtās zināšanas būs noderīgas katram gan personīgās, gan profesionālās izaugsmes veicināšanā. Uz tikšanos nākamajos izglītojošajos pasākumos Kokneses pamatskolā – attīstības centrā!
Inese Svence
direktores vietniece metodiskajā darbā
Kokneses pamatskola – attīstības centrs