Iekļaujoša izglītība ir process, kurā tiek nodrošinātas visu skolēnu daudzveidīgās vajadzības, palielinot ikviena skolēna līdzdalības iespējas mācību procesā, kultūrā un dažādās kopienās un samazinot iespējas būt izslēgtiem no izglītības ieguves procesa. Tas nozīmē, ka iekļaujoša izglītība attiecas uz visiem skolēniem, jo viņi mācās atbilstoši savām spējām un attīstības līmenim, saņem atbilstošu palīdzību mācību satura apguvē. Lai nodrošinātu ikviena izglītojamā ar speciālām vajadzībām iekļaušanu izglītības procesā, katram tiek sastādīts individuālais izglītības programmas apguves plāns.
Kokneses pamatskolas – attīstības centra direktores vietniece metodiskajā darbā Inese Svence un metodiķe Ineta Gerasimova 2023.gada 18. janvārī devās uz Vecpiebalgas vidusskolu, lai seminārā – praktiskā darbnīcā aktualizētu jautājumus par individuālo izglītības plānu sastādīšanu, atbilstoši Latvijas republikas normatīvajos aktos noteiktajām prasībām, sasniedzamā rezultāta izvirzīšanu, atbalsta pasākumu jēgpilnu izmantošanu un plāna īstenošanas izvērtējumu. Praktiskajā darbnīcā Vecpiebalgas vidusskolas skolotāji iepazīstināja ar saviem izstrādātajiem individuālajiem plāniem, uzklausīja lektoru ieteikumus to uzlabošanai un pilnveidošanai, kā arī papildināja savas zināšanas par mācību sasniegumu vērtēšanu speciālās izglītības programmās. Noslēgumā semināra dalībnieki saņēma atbildes uz sev interesējošiem jautājumiem un atzina, ka, lai veiksmīgi iekļautu skolēnus ar speciālām vajadzībām vispārizglītojošās skolās, nepietiek tikai ar pedagogu vēlēšanos to darīt un nesavtīgu darbu, bet ir arī nepieciešams dažādu atbalsta komandas speciālistu nodrošinājums ikvienā izglītības iestādē, kura realizē iekļaujošu izglītību.
Ineta Gerasimova
metodiķe
Kokneses pamatskola – attīstības centrs