Izglītības iestāde ir mikropasaule sabiedrībā, kurā, bērns, apgūstot mācību saturu, iepazīst sevi, izzina apkārtējo pasauli, mācās pieņemt dažādību. Skolotājs ir ne tikai palīgs zināšanu apguvē un mācīšanās procesā, bet arī pats nepārtraukti papildina savas zināšanas par skolēnu spēju attīstīšanu, mācīšanās vadību, problēmu izvērtēšanu un risināšanu, izglītības procesa padarīšanu jēgpilnu un saistītu ar reālo dzīvi.
Viena no kvalitatīva izglītības procesa sastāvdaļām ir profesionāls un kompetents skolotājs, kurš ar savu pedagoģisko darbību veicina skolēna personības attīstību, tādejādi sasniedzot gan savus, gan izglītības iestādes stratēģiskos mērķus, tāpēc pedagogu izglītošanai un profesionālās meistarības pilnveidei ir īpaša nozīme katrā skolā.
Kokneses pamatskolas – attīstības centra pedagogi piedalās profesionālās pilnveides kursos un semināros, dalās ar pieredzi un labās prakses piemēriem, lai gūtu jaunas idejas ikdienas darbam, tā plānošanai un efektīvai vadībai, kvalitatīvai vērtēšanai un atgriezeniskās saites saņemšanai.
2021.gada jūnijā izglītības iestādē notika metodisko darbu skate “Ideju tirgus. Efektīva mācību stunda”, lai aktivizētu pedagoģiskā personāla metodisko un radošo darbību, popularizētu labās prakses piemērus mācību un audzināšanas darbā. Pedagogi, gatavojoties dalībai skatē, veidoja efektīvu mācību stundu plānus skolēnu pašvadīta mācīšanās procesa pilnveidošanai un digitālus interaktīvos materiālus, izmantojot daudzveidīgus IT rīkus, akcentējot to lietderīgu izmantošanu.
Skates uzvarētāji tika noskaidroti elektroniskās balsošanas rezultātā: pirmo vietu ieguva Anna Vingrovska par latviešu valodas stundas plānu un interaktīvo materiālu “Vārdšķiras”, otrajā vietā ierindojās latviešu valodas skolotāja Aija Kārkliņa ar stundas plānu un interaktīvu materiālu “Lietvārdi, kas rakstāmi ar lielo burtu. Pavēles izteikšana rosinājuma teikumos” un trešā vieta – Elīnai Māliņai par digitālo mācību materiālu “Uzvedības noteikumi vizuālās mākslas kabinetā”.
Piedaloties kursos un semināros, daloties ar labās prakses piemēriem, mācoties vienam no otra, skolotāji paaugstina kompetenci pedagoģiskā procesa plānošanā un vadīšanā, iegūst praksē balstītas zināšanas par mūsdienīga un skolēncentrēta izglītības procesa organizēšanu, jo tikai pedagogs – profesionālis un savas jomas speciālists spēj nodrošināt nepieciešamo atbalstu un kvalitatīvu izglītības procesu skolēniem ar speciālām vajadzībām.