Iekļaujoša izglītība tiek definēta kā process, kurā tiek nodrošinātas visu izglītojamo daudzveidīgās vajadzības, veicinot ikviena līdzdalību mācībās, kultūrā un dažādu kopienu dzīvē, mazinot atstumtību izglītības ieguves procesā. Ikdienas dzīvē mēs arvien biežāk sastopamies ar cilvēku dažādību – atšķirīgu kultūras un sociālo pieredzi, nevienādām intelektuālajām spējām vai nepietiekamu fizisko veselības stāvokli. Organizējot izglītības procesu, ir svarīgi atcerēties, ka tā centrā ir skolēns, kurš mācās domāt, sadarboties un meklēt atbildes, kas, savukārt, ir sasniedzams tikai ar mērķtiecīgu skolotāja darbību. Katras izglītības iestādes mērķu sasniegšanai ir nepieciešami pedagogi, kuriem ir pieredze kvalitatīvā, inovatīvā, mūsdienīgā satura nodrošināšanā, skolēnu radošo spēju attīstīšanā, kuri spēj veicināt būtiskas pārmaiņas izglītības vidē, sekmē pāreju uz jauniem mācīšanas veidiem. Tādēļ svarīga ir katra pedagoga kompetences pilnveide, kura veido viņa profesionālās darbības kodolu.
Kokneses pamatskola – attīstības centrs ir izglītības iestāde, kura papildus izglītības programmu realizēšanai veic arī speciālās izglītības attīstības centra funkcijas, nodrošinot metodiskas un konsultatīvas palīdzības sniegšanu pedagogiem, izglītojamajiem, viņu likumiskajiem pārstāvjiem, kā dažādu izglītojošu pasākumu organizēšanu. Lai nodrošinātu kvalitatīvu un iekļaujošu izglītības procesu skolēniem ar speciālām vajadzībām un sniegtu atbalstu reģiona skolu pedagogiem, Kokneses pamatskola – attīstības centrs sadarbībā ar Izglītības un zinātnes ministriju 2022.gada rudenī realizē divas bezmaksas pedagogu profesionālās kompetences pilnveides programmas astoņām dalībnieku grupām izglītības iestādes telpās: “Bērns ar speciālām vajadzībām pirmsskolas izglītības iestādē” un “Stratēģijas izglītojamo uzvedības vadīšanai, korekcijai un agresijas novēršanai”.
Piedaloties kursos “Stratēģijas izglītojamo uzvedības vadīšanai, korekcijai un agresijas novēršanai”, pedagogi padziļinās savas zināšanas par izglītojamo uzvedības problēmu risināšanas iespējām, gūs ierosmi pozitīvas uzvedības vadīšanas taktikas pielietošanai, disciplīnas problēmu novēršanas, sadarbības veicināšanas metožu integrēšanai izglītības procesā, agresīvas uzvedības korekcijas iespējām un atbalstošas vides nozīmi uzvedības vadīšanā un personības attīstībā. Pirmsskolas izglītības iestāžu pedagogiem, piedaloties kursos “Bērns ar speciālām vajadzībām pirmsskolas izglītības iestādē”, būs iespēja papildināt zināšanas par pedagoģiskā procesa organizēšanu, kurš ir tieši virzīts uz katra bērna individuālo iezīmju respektēšanu un individuālās pieejas īstenošanu. Tādēļ ir svarīgi jau pirmsskolā ievērot visas bērna speciālās vajadzības, attīstības likumsakarības, nodrošināt viņa psihisko, sociālo, fizisko attīstību.
Papildus informācija http://koknesespamatskolaac.lv/attistibas_centrs vai rakstot uz epastu: inese.svence@edu.koknese.lv
Inese Svence,
Kokneses pamatskolas – attīstības centra
direktores vietniece metodiskajā darbā