Darba lapas literatūrā 5. klasei tēmas “Daba” apguvei
Mācību materiālu 5. klases izglītojamiem ar garīgās attīstības traucējumiem (izglītības programmas kods 21015811) sagatavoja speciālās izglītības skolotāja Inese Krastiņa. Darba lapas paredzēta tēmas “Daba” apguvei. Uzdevumi veidoti tā, lai skolēni nostiprinātu zināšanas par literatūras jēdzieniem, attīstu lasītprasmi, trenētu prasmi paust savu viedokli un izpaustu savas radošās prasmes (sacerētu dzejoli un to ilustrētu).
Mācību materiāls - darba lapas "Velniņi"
Mācību materiālu 8. klases izglītojamiem ar garīgās attīstības traucējumiem (izglītības programmas kods 21015811) literatūras stundām tēmas “Fantāzija” apguvei par Rūdolfa Blaumaņa literāro pasaku “Velniņi” izstrādāja speciālās izglītības skolotāja Aija Kārkliņa.
Lasīt visu ziņuMācību materiāls "Latviešu tautasdziesmas par mājām un ģimeni"
Mācību materiālu speciālās pamatizglītības programmas 21015811 5. klases izglītojamiem literatūrā, izmantojot Ābolas un I. Zemītes grāmatu "Literatūra 5. klasei 1.grāmata", tēmas "Tradīcijas" apakštemata "Latviešu tautasdziesmas par mājām un ģimeni", interesantākai un diferencētai apguvei sagatavoja speciālās izglītības skolotāja Aija Kārkliņa. Materiāls sastāv no darba lapām un pieciem interaktīviem uzdevumiem, kuri veidoti interneta vietnē learningapps.org. Darba lapas izmantojamas izglītojamiem ar lēnāku darba tempu, nepietiekamu lasīšanas tehniku, tās var pildīt gan papīra formātā, gan elektroniski datorā vai planšetē, savukārt, interaktīvie uzdevumi pilnveidos lasītprasmi, trenēs īslaicīgo atmiņu, palīdzēs sasaistīt lasīto tekstu ar reālo dzīvi.
Valodas apguves līmenis būtiski ietekmē katra bērna attīstību un visu viņa psihisko darbību kopumā. Individuāla, daudzpusīga runas un valodas attīstības traucējumu noteikšana dod iespēju izvirzīt precīzākus runas un valodas koriģējoši attīstošos uzdevumus. Kokneses pamatskolas – attīstības centra logopēdes N.Bāliņa un I.Vītola, balstoties uz S. Tūbeles grāmatu “Valodas traucējumu novērtēšana”, izveidojušas pielāgotu runas un valodas pārbaudes karti, kura izmantojama ikdienas darbā ar izglītojamiem ar speciālām vajadzībām.
Mācību materiālu speciālās pamatizglītības programmas 21015811 4.klases izglītojamiem zināšanu par tēmu “Kā veidot monologu, rakstīt sludinājumu un lietišķu e-pasta vēstuli?” nostiprināšanai un novērtēšanai sagatavoja speciālās izglītības skolotāja Jolanta Rotkāja. Interaktīvais uzdevumu “Sludinājums” veidots, balstoties uz Skola 2030 latviešu valodas apguves 4.4. tematā iekļautajiem mācību materiālu piemēriem.
Lasīt visu ziņuAndrejs Upīts “Sūnu ciema zēni”
Mācību materiālu speciālās pamatizglītības programmas 21015811 6. klases izglītojamiem literatūras stundām par A. Upīša stāstu “Sūnu ciema zēni” izstrādāja speciālās izglītības skolotāja Aija Kārkliņa. Tas sastāv no saīsinātas teksta daļas, uzdevumiem, kas jāveic pēc teksta lasīšanas, un 3 interaktīviem uzdevumiem interneta vietnē https://learningapps.org/. Uzdevumi ir izveidoti tā, lai veicinātu skolēnu izpratni par tekstu, sekmētu prasmi raksturot tēlus, izteikt savu attieksmi un salīdzināt. Lai atvieglotu darbu ar tekstu, stāsta fragmentos ir iekrāsots teksts vai atsevišķi vārdi, dots vecvārdu skaidrojums.
Mācību materiāla veidošanā izmantota I. Vītolas grāmata “Lasāmā grāmata speciālo skolu 6. klasei”, ilustrācijas no A. Upīša grāmatas “Sūnu ciema zēni”, ilustrācijas no interneta vietnes https://www.la.lv/skriveros-veidos-sunu-ciema-zenu-telus .
Lasītprasmes apguve ir viens no skolēnu izglītošanas un attīstīšanas svarīgākajiem priekšnoteikumiem. Ar tās palīdzību skolēni atklāj jaunas zināšanas, tiek attīstīta domāšana, iztēle un radošums. Lasītprasmes pilnveide un tekstpratība ļauj skolēnam iedziļināties un uztvert lasīto, to kritiski vērtēt. Veicot lasītprasmes pārbaudes testus, skolēni attīsta savas intelektuālās spējas: mācās analizēt, sintezēt, salīdzināt, vispārināt, konkretizēt, sistematizēt un izteikt savu attieksmi par lasīto tekstu. Pedagogu veidotie uzdevumi mudina skolēnus atkārtoti lasīt tekstu, lai to apzinātāk uztvertu. Lasītā teksta izpratne tiek novērtēta pēc pareizi veiktajiem uzdevumiem. Šajā metodiskajā materiālā apkopoti Kokneses pamatskolas – attīstības centra latviešu valodas un literatūras pedagogu A.Kārkliņas, J.Rotkājas un A.Vingrovskas veidotie lasītprasmes testi. Tajos iekļauti daudzveidīgi teksti – pasakas, literārie darbi un to fragmenti, kas papildināti ar dažādiem uzdevumiem, skolēniem nodrošinot individuāli diferencētu pieeju.