Valodas apguves līmenis būtiski ietekmē katra bērna attīstību un visu viņa psihisko darbību kopumā. Individuāla, daudzpusīga runas un valodas attīstības traucējumu noteikšana dod iespēju izvirzīt precīzākus runas un valodas koriģējoši attīstošos uzdevumus. Kokneses pamatskolas – attīstības centra logopēdes N.Bāliņa un I.Vītola, balstoties uz S. Tūbeles grāmatu “Valodas traucējumu novērtēšana”, izveidojušas pielāgotu runas un valodas pārbaudes karti, kura izmantojama ikdienas darbā ar izglītojamiem ar speciālām vajadzībām.
Mācību materiālu speciālās pamatizglītības programmas 21015811 4.klases izglītojamiem zināšanu par tēmu “Kā veidot monologu, rakstīt sludinājumu un lietišķu e-pasta vēstuli?” nostiprināšanai un novērtēšanai sagatavoja speciālās izglītības skolotāja Jolanta Rotkāja. Interaktīvais uzdevumu “Sludinājums” veidots, balstoties uz Skola 2030 latviešu valodas apguves 4.4. tematā iekļautajiem mācību materiālu piemēriem.
Lasīt visu ziņuAndrejs Upīts “Sūnu ciema zēni”
Mācību materiālu speciālās pamatizglītības programmas 21015811 6. klases izglītojamiem literatūras stundām par A. Upīša stāstu “Sūnu ciema zēni” izstrādāja speciālās izglītības skolotāja Aija Kārkliņa. Tas sastāv no saīsinātas teksta daļas, uzdevumiem, kas jāveic pēc teksta lasīšanas, un 3 interaktīviem uzdevumiem interneta vietnē https://learningapps.org/. Uzdevumi ir izveidoti tā, lai veicinātu skolēnu izpratni par tekstu, sekmētu prasmi raksturot tēlus, izteikt savu attieksmi un salīdzināt. Lai atvieglotu darbu ar tekstu, stāsta fragmentos ir iekrāsots teksts vai atsevišķi vārdi, dots vecvārdu skaidrojums.
Mācību materiāla veidošanā izmantota I. Vītolas grāmata “Lasāmā grāmata speciālo skolu 6. klasei”, ilustrācijas no A. Upīša grāmatas “Sūnu ciema zēni”, ilustrācijas no interneta vietnes https://www.la.lv/skriveros-veidos-sunu-ciema-zenu-telus .
Lasītprasmes apguve ir viens no skolēnu izglītošanas un attīstīšanas svarīgākajiem priekšnoteikumiem. Ar tās palīdzību skolēni atklāj jaunas zināšanas, tiek attīstīta domāšana, iztēle un radošums. Lasītprasmes pilnveide un tekstpratība ļauj skolēnam iedziļināties un uztvert lasīto, to kritiski vērtēt. Veicot lasītprasmes pārbaudes testus, skolēni attīsta savas intelektuālās spējas: mācās analizēt, sintezēt, salīdzināt, vispārināt, konkretizēt, sistematizēt un izteikt savu attieksmi par lasīto tekstu. Pedagogu veidotie uzdevumi mudina skolēnus atkārtoti lasīt tekstu, lai to apzinātāk uztvertu. Lasītā teksta izpratne tiek novērtēta pēc pareizi veiktajiem uzdevumiem. Šajā metodiskajā materiālā apkopoti Kokneses pamatskolas – attīstības centra latviešu valodas un literatūras pedagogu A.Kārkliņas, J.Rotkājas un A.Vingrovskas veidotie lasītprasmes testi. Tajos iekļauti daudzveidīgi teksti – pasakas, literārie darbi un to fragmenti, kas papildināti ar dažādiem uzdevumiem, skolēniem nodrošinot individuāli diferencētu pieeju.
Kokneses pamatskolas - attīstības centra speciālās izglītības skolotāja Jolanta Rotkāja sadarbībā ar metodiskā dienesta speciālistiem ir sagatavojusi mācību atbalsta materiālu "Lasīšanas spēle "Transporta līdzekļi"".
Bērna runas attīstīšana ir aktīvs, radošs process, kura laikā tiek apgūta valoda un veidota runas darbība. Spēles elementu izmantošana mācību procesā, veicina interesi un aktivizē iesaistīšanos, kā arī sniedz iespēju praktiskā darbībā apgūt dažādas prasmes un iemaņas.
Lasīšanas spēles “Transporta līdzekļi” ir mācību materiāls, kuru izmantojot, bērniem tiek sniegta iespēja mācīties un izprast dialoga būtību, apgūt saskarsmes kultūru. Iesaistoties spēlē, bērni mācās izteikties pilniem teikumiem, klausīties, uztvert un izprast informāciju, sniegt atbildes. Dialoga veidošanas prasme ir svarīgs priekšnosacījums bērna sociālai un intelektuālai attīstībai.
Lasīt visu ziņuPārbaudes darbs latviešu valodā 3. klase - Vārda sastāvs
Pārbaudes darbs latviešu valodā 3. klase - Vārdšķiras
Pārbaudes darbs latviešu valodā 3. klase - Vārdšķiras (2)
Pārbaudes darbus sagatavoja speciālās izglītības skolotāja Jolanta Rotkāja. Tie paredzēti tēmu apguves novērtēšanai latviešu valodā 3. klasē speciālās pamatizglītības programmā 21015711. Katrā uzdevumā norādīts maksimāli iegūstamais punktu skaits. Pārbaudes darbu noslēgumā ir vērtēšanas kritēriji uzdevumiem un vērtējumu tabula.
Darba lapa latviešu valodā 3. klasei "Vārdu kārtība teikumā"
Darba lapa latviešu valodā 4. klasei "Vienkāršs nepaplašināts teikums"
Mācību materiālus - darba lapas latviešu valodā 3. un 4. klasei speciālās pamatizglītības progrmmā 21015811 paredzēto tēmu apguvei, sagatavoja speciālās izglītības skolotāja Jolanta Rotkāja.
Mācību materiāla mērķis – zināšanu nostiprināšana par tēmu, izmantojot dažādas darba organizācijas formas un nodrošinot individuāli diferencētu pieeju katram izglītojamam. Individuālas darba lapas rosina bērnus iesaistīties uzdevumu veikšanā, atbilstoši savām spējām.