Pedagogu pieredze personalizēta izglītības procesa organizēšanā
Personalizētu izglītību var raksturot kā izglītības modeli, kurā mācību metodes un stratēģijas ir orientētas uz izglītojamā individuālajām vajadzībām. Ikviens cilvēks ir unikāls, ar atšķirīgām īpašībām un rakstura iezīmēm. Katrs komunicē atšķirīgi, domā citādi, un katram piemīt savs mācīšanās stils. Individuālais mācību plāns, kas pielāgots cilvēka unikālajām īpašībām, ir visefektīvākais un sasniedz vislabākos rezultātus. Viens no izglītības zinātnes pētniekiem Malkolms S. Noulzs (Malcolm S. Knowles) akcentē: lai mācīšanās būtu efektīva, ir svarīgi mācības pielāgot ne tikai izglītojamā personiskajām vajadzībām, bet arī viņa vecumam atbilstošajai sociālajai lomai. Ja tas tiek ņemts vērā, viņam rodas motivācija mācīties, kas piešķir šim procesam jēgu un ļauj sasniegt vēlamos rezultātus. Cilvēki vislabāk koncentrējas darbam tad, ja skaidri apzinās šī procesa jēgu un ieguvumus, mācības uztver kā neatņemamu ikdienas sastāvdaļu. Tādējādi, radot motivāciju un izvēloties vispiemērotāko mācīšanās stilu, vēlamo rezultātu var sasniegt daudz ātrāk un vieglāk.
Kokneses pamatskolas – attīstības centra pedagoģiskais personāls 2022.gada jūnijā pulcējās kopā ikgadējā un jau par tradīciju kļuvušajā metodisko darbu skates “Ideju tirgus 2022” noslēguma pasākumā, lai atskatītos un novērtētu mācību gada laikā padarīto personalizēta izglītības procesa nodrošināšanā izglītojamiem ar speciālām vajadzībām. Skates uzvarētāji – 1.vieta Maija Zeilāne, 2.vieta Daina Logina, 3.vieta Svetlana Gžibovska, Dace Ūdre un Nellija Mateša – tika noskaidroti elektroniskās balsošanas rezultātā. Noslēguma pasākumā izglītības iestādes pedagoģiskais personāls prezentēja savus izstrādātos materiālus, labās prakses piemērus un popularizēja savu pedagoģisko darbību.
Kokneses pamatskolas – attīstības centra metodiskais dienests saka paldies visiem skates dalībniekiem par ieguldīto darbu un izsaka cerību, ka daudzveidīgie personalizēta mācību procesa nodrošināšanai izstrādātie materiāli būs ne tikai profesionāls ieguvums, bet arī impulss radošai un inovatīvai pedagoģiskai darbībai nākotnē.
Ineta Gerasimova
metodiķe
Kokneses pamatskola – attīstības centrs