Praktiski ieteikumi lasītprasmes veicināšanai izglītojamiem ar speciālām vajadzībām
Lasīšana ir sarežģīta sensoriskās domāšanas prasme zīmju uztveršanai un to veidojošo jēdzienu artikulācijai, māka koordinēt acu kustības ar redzētā jēgas uztveršanu.
Lasīt visu ziņuMetodisko materiālu "Microsoft rīku pielietošanas iespējas mūsdienīgā un izglītojošā mācību procesā" ir izveidojušas Kokneses pamatskolas – attīstības centra skolotājas Lāsma Gūte un Līga Ziemele, izmantojot Erasmus+ projekta mobilitātes kursos “Microsoft for Education: Powerful Tools to Create, Share and Inspire” gūtās zināšanas. Daudzveidīgie Microsoft programmas izmantošanas rīki Pear Deck, Sway, Nearpod, Slido ir noderīgi ikviena pedagoga darbā, jo ar to palīdzību var vadīt mācību stundas interaktīvā veidā, veicinot skolēnos interesi un motivāciju, izmantot tās kā koplietošanas platformu izglītības satura kopīgošanai.
Metodiskais materiāls "Digitālo stāstu veidošana"
Kokneses pamatskolas – attīstības centra skolotāju Agitas Lindenbergas un Inta Miķelsona izveidotais metodiskais materiāls “21.gadsimts tehnoloģiju pasaule. Digitālo stāstu veidošana” sagatavots, izmantojot Erasmus+ projekta mobilitātes kursos “Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas speciālajā izglītībā” gūtās zināšanas. Mūsu ikdiena vairs nav iedomājama bez tehnoloģiju izmantošanas, un viens no galvenajiem skolotāja uzdevumiem ir izglītības procesā iemācīt audzēkņiem prasmes lietderīgi lietot datorus, telefonus un planšetes.
Metodiskais materiāls “Enegramma – atbalsts komandas veidošanā”
Kokneses pamatskolas – attīstības centra skolotājas Baiba Tālmane un Nellija Bāliņa pilnveidoja savu profesionālo kompetenci Erasmus+ projekta mobilitātē Spānijā, piedaloties kursos “Teacher training. Team leading.” Metodiskajā materiālā “Enegramma – atbalsts komandas veidošanā” ir apkopotas gūtās zināšanas par ķermeņa valodas doto signālu uztveršanu, negatīvu un pozitīvu komunikāciju, stereotipisku domāšanu, komandas veidošanu un vienotu mērķu izvirzīšanu.
Metodiskais materiāls "Emociju līdzsvarošana"
Ikdienas steiga un stress arvien vairāk liek meklēt veidus kā skolēniem un pedagogiem līdzsvarot savas emocijas. Kokneses pamatskolas – attīstības centra skolotājas Ilze Džigune un Laimdota Stepēna, izmantojot Erasmus+ projekta kursos "Emocionālo panākumu stratēģijas skolās" gūtās zināšanas, sagatavojušas metodisko materiālu, kurā iepazīstina ar dažām aktivitātēm emociju līdzsvarošanai.
Metodiskais materiāls “Ieteikumi mācību procesa organizēšanā izglītojamiem ar speciālām vajadzībām”
Kokneses pamatskolas – attīstības centra skolotājas Lāsma Gūte un Maija Zeilāne metodisko materiālu “Ieteikumi mācību procesa organizēšanā izglītojamiem ar speciālām vajadzībām” veidoja, izmantojot Erasmus+ projekta laikā apmeklēto kursu “Speciālās izglītības vajadzības un inovatīvas pieejas” materiālus un gūtās zināšanas.
Lasīt visu ziņuPedagogu pieredze personalizēta izglītības procesa organizēšanā
Personalizētu izglītību var raksturot kā izglītības modeli, kurā mācību metodes un stratēģijas ir orientētas uz izglītojamā individuālajām vajadzībām. Ikviens cilvēks ir unikāls, ar atšķirīgām īpašībām un rakstura iezīmēm. Katrs komunicē atšķirīgi, domā citādi, un katram piemīt savs mācīšanās stils. Individuālais mācību plāns, kas pielāgots cilvēka unikālajām īpašībām, ir visefektīvākais un sasniedz vislabākos rezultātus. Viens no izglītības zinātnes pētniekiem Malkolms S. Noulzs (Malcolm S. Knowles) akcentē: lai mācīšanās būtu efektīva, ir svarīgi mācības pielāgot ne tikai izglītojamā personiskajām vajadzībām, bet arī viņa vecumam atbilstošajai sociālajai lomai. Ja tas tiek ņemts vērā, viņam rodas motivācija mācīties, kas piešķir šim procesam jēgu un ļauj sasniegt vēlamos rezultātus. Cilvēki vislabāk koncentrējas darbam tad, ja skaidri apzinās šī procesa jēgu un ieguvumus, mācības uztver kā neatņemamu ikdienas sastāvdaļu. Tādējādi, radot motivāciju un izvēloties vispiemērotāko mācīšanās stilu, vēlamo rezultātu var sasniegt daudz ātrāk un vieglāk.
Lasīt visu ziņu