Matemātika 9.klasei. Mācību materiāls (mācību grāmata).
Mācību materiāls matemātikā 9. klasei skolēniem ar speciālām vajadzībām pēc mācību priekšmeta programmas parauga “Speciālā izglītība. Matemātika 7.–9. klasei skolēniem ar garīgās attīstības traucējumiem” (https://mape.gov.lv/catalog/ma... ) izveidoja Kokneses pamatskolas - attīstības centra matemātikas skolotāja Svetlana Gžibovska.
Mācību materiāls rosina skolēnus uz tādu prasmju apgūšanu, kas nepieciešamas darbam individuāli, pāros vai grupās, kā arī sekmē praktisku iemaņu veidošanos, attīstīs domāšanu, prasmi, vārdiski raksturot matemātiskos objektus, izprast sakarības starp lielumiem, likumsakarības skaitļu un figūru sakārtojumos, veidos pieredzi izteikt apgalvojumus, skaidrojumus un argumentus vienkāršos matemātikas kontekstos. Risināt situāciju uzdevumus ar praktisku vai citu mācību jomu kontekstu, lietot apgūtos algoritmus un prasmes, izteikt domas par matemātiskā atrisinājuma atbilstību reālajai situācijai.
Mācību materiāls 9. klasei veidots, ievērojot pēctecību un pakāpenību. Katrai tēmas apguvei tiek piedāvāti diferencēti uzdevumi, sniedzot iespēju ikvienam skolēnam ar traucējumiem, neatkarīgi no viņa zināšanām, prasmēm un veselības stāvokļa apgūt stundas tēmu un plānotos sasniedzamos rezultātus.
Grāmatas saturs izkārtots pa tematiem, kas, savukārt, sadalītas apakštematos, kuru saturs izklāstīts to virsrakstā. Izņemot ģeometrijas tēmu, kas sadalīta pie citiem tematiem. Katram tematam ir atgādne – “Atceries!”. Pie katra jauna uzdevuma ir “Piemērs”, kur paskaidrots kā risināt. Tematus papildina uzdevumi: darba lapas, darba lapas internetā un spēles internetā. Katrai spēlei ir saīsinātā adrese, ar kuras palīdzību skolēns viegli atvērs spēli. Mācību materiālā ir “pāru” uzdevumi, kas veicinās savstarpējās sadarbības veidošanu un attīstīšanu.
Izmantojams kopā ar Matemātika 9. klasei. Darba burtnīca.